Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

GINO midi interface versus Midi boutique

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4

Geregistreerd: 22 aug 2011 14:17

Bericht 11 maart 2013 13:20

GINO midi interface versus Midi boutique

Hallo,

Ik ben onlangs begonnen aan het midificeren van een oude domus 5.
Inmiddels ben ik bij het elektronische gedeelte beland. Echter ik twijfel nog tussen de Bigmidi-interface van GINO-midi of de hwce van midiboutique. De mogelijkheden van de Bigmidi zijn volgens mij groter (ook met het oog op toekomstige uitbreiding) dan die van de hwce. En de prijs van de Bigmidi is bovendien ook een stuk aantrekkelijker dan die van de hwce. Zijn er hier muzikanten met ervaringen m.b.t. de beide interfaces? Hoe is bijv de reactietijd van de Bigmidi en hoe reageert hij bij veel aanslagen tegelijk?

Mocht iemand toevallig nog ergens een ongebruikte interface op de plank hebben liggen, dan houd ik mij uiteraard graag aanbevolen!

Gr. Lights-ON
Avatar gebruiker

Berichten: 24

Geregistreerd: 08 feb 2013 20:11

Woonplaats: Hooglanderveen

Bericht 11 maart 2013 14:08

Re: GINO midi interface versus Midi boutique

Laat mij dan maar iets zeggen over de Bigmidi:

Mijn ervaring zijn zeer positief. Ik heb geen latency m.b.t. midi en meer stemmig kan hij gewoon aan. Ik moet wel toegeven dat ik niet de originele matrix printjes gebruik, maar een eigen ontwerp. Dit omdat ik de originele elektronica in mijn johannes orgel heb laten zitten. Ik zou echter geen reden kunnen verzinnen waarom het met de originele matrix printjes het niet goed zou gaan.

Als ik mijn buffers in hw te hoog laat staan dan heb ik last van latency in de snelle stukken.

Registers kunnen gewoon aan de overgebleven inputs of je neemt een apart midi kanaal en dus apart matrix printje voor want wie heeft nu 7 manualen en een pedaal.

Als je toch een minpuntje wil zien heeft de bigmidi geen midi input, zodat je niet instaat bent om opmerking uit hw te displayen ( bijv. geselecteerd orgel en dat soort dingen)

Kortom ik ben zeer tevreden.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 11 maart 2013 14:24

Re: GINO midi interface versus Midi boutique

Ik zou zeggen kijk ook eens bij midi-hardware.com. In vergelijk met andere leveranciers goedko(o)p(er). Uitgebreid assortiment van klein tot groot. Ook in mijn tweede orgel heb ik zijn materiaal gebruikt (en ook in mijn eerste).
http://www.midi-hardware.com/. Ook bijzonder klein uitgevoerd, dus makkelijk "op te bergen".

Jan

Berichten: 73

Geregistreerd: 04 apr 2011 11:17

Bericht 11 maart 2013 15:31

Re: GINO midi interface versus Midi boutique

Ik heb ook spullen van midi-hardware gebruikt om m'n Heyligers klavieren te midificeren. Ongelooflijk dat het allemaal in een printplaatje van 3 bij 7 cm past. Ik heb daardoor alle electronica weg kunnen werken in het klavier. Klavieren en pedaal worden aan elkaar gekoppeld met dunne kabeltjes met een stekkerverbinding. Werkt erg handig allemaal.
Avatar gebruiker

Berichten: 121

Geregistreerd: 10 okt 2012 22:12

Woonplaats: Hilversum

Bericht 22 maart 2013 21:37

Re: GINO midi interface versus Midi boutique

Ik twijfel ook nog tussen Gino en Midi hardware,

de laatste verkoopt ook interface om bij aansturen van een register, een led aan te sturen. Dit bied Gino niet.
Klopt het ook dat je op de interfaces van beide direct de contacten van de Heyligers klavieren kan aansluiten, zonder diodes (deze zitten al op de printen toch?)
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 23 maart 2013 14:45

Re: GINO midi interface versus Midi boutique

Bij Gino-Midi zitten de diodes op de print, dus kun je zo contacten aansluiten.
http://www.nl.gino-midi.nl/matrixen.htm

Ik heb ze gebruikt, voor pedaal, werkt perfect

Bartmans :D
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 23 maart 2013 15:31

Re: GINO midi interface versus Midi boutique

Allemaal goed bruikbaar spul, wat hier is besproken. Wel heb je bij Midi-hardware soms tijdelijke leveringsproblemen die weleens lang kunnen duren.

Zelf heb ik nu de nieuwste aanslaggevoelige midi-interfaces van Petkov in gebruik, de mkcv64smf, speciaal ontwikkeld voor de Fatar TP6/60.
Das interessant voor als je aanslaggevoeligheid wilt.(uiteraard).

HG

Geert

Berichten: 8

Geregistreerd: 06 feb 2013 21:48

Bericht 23 maart 2013 15:59

Re: GINO midi interface versus Midi boutique

Ik heb zelf onlangs spul van midi-hardware.com gekocht, levertijd was wel twee maanden. En als je begeleiding nodig hebt, is Nico Goes (gino) wel zeer netjes en hulpvaardig, terwijl je bij Roman (midi-hardware) of geen antwoord krijgt of er een tijdje op moet wachten. Ik heb uiteindelijk toch voor midi hardware gekozen vanwege de WIPLUG. Een super oplossing die veel soldeerwerk bespaart (althans voor mijn soort klavieren).

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com