Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

idee om reeds contacten vast maken

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 09 mei 2013 18:51

idee om reeds contacten vast maken

beste mensen volgens mij heb ik een goed idee om reeds contacten vast te maken op een register bord

zat zelf te denken om dubbelzijdig bison tape te gaan kopen en kleine strookjes daar uit te knippen in de lengte van de reed contact die plak je dan op het registerbord en dan plak je de reed contact er weer boven op dan kun je aan het einde van de reeds gewoon je draden vast solderen ;)

gr hendrik
Avatar gebruiker

Berichten: 64

Geregistreerd: 23 maart 2013 22:30

Woonplaats: Siddeburen

Bericht 09 mei 2013 19:22

Re: idee om reeds contacten vast maken

Hallo Henrik,

Wat ook heel goed werkt is een lijmpistool.
Ze zitten dan goed vast en zijn toch goed te verwijderen mocht dat nodig zijn.

groet,

Piet Alkema
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 09 mei 2013 23:07

Re: idee om reeds contacten vast maken

Smeltlijm wordt in de elektronika-wereld veel gebruikt; dit heeft de voorkeur boven 2-zijdig tape dat altijd veel stof en vuil aantrekt.

Als je - bij pedaalkontakten - de reeds op eenvoudige wijze wilt kunnen afstellen ( kwa aanspreekdiepte van de pedalen), dan kan je ook de reeds mbv korte stukjes blank ( massief) montagedraad van 0,8 mm aan de print of wat het ook is ( bedrading in elk geval) solderen.

Dan kan je het geheel dus enigszins verbuigen.

HG

Geert

Berichten: 56

Geregistreerd: 18 sep 2011 20:21

Woonplaats: Ridderkerk

Bericht 14 mei 2013 22:23

Re: idee om reeds contacten vast maken

Hallo Romkes,

Deze discussie hebben we toch al eerder gevoerd... :?:
viewtopic.php?f=10&t=846
Toen zijn diverse oplossingen aangedragen.
Wat is daar mis mee dat je nog steeds een alternatief zoekt?

Ik heb de reedcontact met diodes vastgesoldeerd op koperen spijkertjes in achterkant van het bord. Even de kopjes schuren voordat je ze vastsoldeert. Voordeel is dat je de uitstekende aansluiteraad van de reed een diode gemakkelijk een kwartslag naar beneden kan buigen om de draden eraan te solderen. Tot nu toe werkt het zonder enig probleem.

Gr, Dries

image.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 15 mei 2013 00:25

Re: idee om reeds contacten vast maken

:lol: :lol: ja dat weet ik Dries.

maar ben nog even aan het kijken of anderen ook nog iets anders hebben gedaan.. ik hoef geen diode"s te solderen omdat mijn printplaat die al heeft. heb ook reeds met aan beide kanten een halve cm over dus lijkt mij nog al prutswerk om die aan een spijker te solderen en dan te gelijkertijd de reed in de goede positie te draaien of ik zie het verkeert :roll: zit nu te denken aan een lijm pistool die lijm droogt snel en je kan de reeds contact altijd bij draaien als hij niet goed zit ;) gr hendrik

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com