Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

BIGmidi inbouwen

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 64

Geregistreerd: 23 maart 2013 22:30

Woonplaats: Siddeburen

Bericht 20 jul 2013 20:31

BIGmidi inbouwen

Hallo Hauptwerkers,

Op mijn tot Hauptwerk verbouwde Content wil ik de Content midi vervangen door de Bigmidi van Nico Goes.
Op zich geen probleem, zo leek mij, ware het niet dat de diodes op de matrix van Content verkeerd om staan.
Helaas had Nico hiervoor geen oplossing, ondanks uitgebreide experimenten van hem.
Nu kan ik natuurlijk alle diodes gaan omkeren, maar dan heb ik het orgel een tijdje buiten gebruik. Het liefst laat ik de matrix zo als die is.
Is er iemand van jullie die ervaring heeft met dit probleem en er ook een oplossing voor weet?

gr. Piet Alkema

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jul 2013 23:00

Re: BIGmidi inbouwen

Piet

Nico heeft gelijk, inderdaad is er geen andere oplossing dan de diodes omdraaien. Stroom loopt nl. van punt A naar B en dat blijft altijd zo. Daar wijzig je dus niets aan. Maar als jij de diodes niet omdraait, dan loopt er geen stroom .............

Maar waarom wil jij de Content midi vervangen door Bigmidi? Waarschijnlijk om de registerwippers en het zwelpedaal ook te midificeren.
Waarom laat jij de midi voor beide manualen en pedaal dan niet in takt en midificeer je alleen de wippers. Tussen je orgel en de PC krijg je dan 2 Midi verbindingen. Hauptwerk kan dit zonder problemen aan.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 21 jul 2013 00:52

Re: BIGmidi inbouwen

Midi Hardware.com heeft midicontrollers/midiscanners die op meerdere methoden kunnen functioneren. Er zijn meerdere variaties programmeerbaar.
Ook met diodes andersom....

Misschien eerst even nader bekijken?

gr jan
Avatar gebruiker

Berichten: 64

Geregistreerd: 23 maart 2013 22:30

Woonplaats: Siddeburen

Bericht 21 jul 2013 21:41

Re: BIGmidi inbouwen

Jan schreef:Midi Hardware.com heeft midicontrollers/midiscanners die op meerdere methoden kunnen functioneren. Er zijn meerdere variaties programmeerbaar.
Ook met diodes andersom....

Misschien eerst even nader bekijken?

gr jan


Bedankt Jan ik ga dit eerst maar eens bekijken.

gr. Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 64

Geregistreerd: 23 maart 2013 22:30

Woonplaats: Siddeburen

Bericht 21 jul 2013 21:56

Re: BIGmidi inbouwen

Evert-Jan schreef:Piet

Nico heeft gelijk, inderdaad is er geen andere oplossing dan de diodes omdraaien. Stroom loopt nl. van punt A naar B en dat blijft altijd zo. Daar wijzig je dus niets aan. Maar als jij de diodes niet omdraait, dan loopt er geen stroom .............

Maar waarom wil jij de Content midi vervangen door Bigmidi? Waarschijnlijk om de registerwippers en het zwelpedaal ook te midificeren.
Waarom laat jij de midi voor beide manualen en pedaal dan niet in takt en midificeer je alleen de wippers. Tussen je orgel en de PC krijg je dan 2 Midi verbindingen. Hauptwerk kan dit zonder problemen aan.


Hallo Evert Jan,

De reden is dat Content de midi heeft geprogrammeerd en afgestemd op een bepaald type orgel. Ik heb registertrekkers, maar kan de registerkoppels niet aan een pijpen reeks toewijzen omdat altijd de koppel blijft werken. Dit geldt ook voor de presets. Bovendien moet ik altijd eerst de midi resetten voor dat ik begin te spelen omdat het orgel anders "blijft hangen". Verder vertoond de Content soms keuren met de button lamp print. Dit heeft mij vorig jaar ongeveer € 140,- gekost. Hetzelfde probleem begint zich weer voor te doen en voor Hauptwerk heb ik die print helemaal niet nodig. De print is er helaas een onderdeel van het geheel en kan niet verwijderd worden. Voor dat reparatie bedrag kom ik al een heel eind voor de BigMidi. Omdat ik Hereford gebruik kan ik er dan ook trekregisters bijmaken zodat ik dan van 30 trekregisters naar 56 kan.
Ik wist niet dat Hauptwerk met 2 midi's overweg kan. Dat is goed nieuws, want dan kan ik het orgel tijdens de ombouw in ieder geval bespeelbaar houden..

Bedankt,

gr. Piet

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com