Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Opstarten audio-interface

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 27 aug 2013 11:11

Opstarten audio-interface

Ik heb op mijn speeltafel een sleutelschakelaar waarmee ik de netspanning op het orgel inschakel. Daarnaast heb ik een impulsdrukknop om de PC te starten (of af te sluiten) een schakelaar voor de verlichting van de lessenaar, een schakelaar voor de verlichting van pedaal en een schakelaar voor het inschakelen van de eindversterkers.

Mijn probleem is dat als ik de netspanning inschakel -en daarmee ook mijn audiointerface (focusrite saffire) van spanning voorzie- en vervolgens de drukknop bedien om de PC op te starten, Hauptwerk vervolgens meldt dat er geen midi/audio apparaat is gevonden(Hauptwerk start automatisch op). Wanneer ik vervolgens annuleer en opnieuw Hauptwerk handmatig start dan werkt het wel.
Het lijkt erop dat de Focusrite meer tijd nodig heeft om op te starten dan de PC met Hauptwerk?

Weet iemand een oplossing?

gr Jan

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 27 aug 2013 11:20

Re: Opstarten audio-interface

Je kunt het opstarten van HW laten vertragen. Kijk daarvoor onder General Settings. De precieze instelling weet ik zo snel niet, maar het moet niet zo moeilijk te vinden zijn.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 aug 2013 16:55

Re: Opstarten audio-interface

Zie bijlage voor het vertraagd opstarten van hw, je kan daar het aantal sec instellen

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 28 aug 2013 00:11

Re: Opstarten audio-interface

Bedankt voor de inspanningen en reacties. Ik heb vanavond e.e.a. getest en het probleem blijkt toch anders.
Bij de eerste keer opstarten blijven de LED's van de Focusrite in eerste instantie geel (dus nog niet gebruiksklaar).
Vervolgens escape/annuleren en vervolgens Hauptwerk opnieuw starten en dan worden de LED's groen, dus gebruiksklaar.

Na het instellen van een vertragingstijd de PC afgesloten en de netspanning afgesloten. Even gewacht en vervolgens dezelfde procedure als genoemd. Echter worden nu de LED's al groen voordat Hauptwerk is gestart, de vertraging is nu dus niet nodig. Vervolgens dit nogmaals herhaald met zelfde resultaat. Hmmm.

Volgens mij zijn er meer Hauptwerkers met een Focusrite. Iemand daar ook dergelijke ervaring mee?

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 28 aug 2013 09:01

Re: Opstarten audio-interface

Even om het helemaal helder te krijgen: als je de Focusrite de eerste keer opstart, worden LED's dan helemaal niet groen, of duurt het alleen langer voor ze groen worden?

In het eerste geval heb je echt een probleem, in het tweede geval lijkt het instellen van een vertraging me toch echt de oplossing.

Ik heb geen Focusrite, maar ik kan me voorstellen dat het normaal is dat opstarten na een langere tijd inactiviteit langer duurt dan opstarten na een kort moment van inactiviteit.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 28 aug 2013 09:10

Re: Opstarten audio-interface

Gerrit schreef:Even om het helemaal helder te krijgen: als je de Focusrite de eerste keer opstart, worden LED's dan helemaal niet groen, of duurt het alleen langer voor ze groen worden?

In het eerste geval heb je echt een probleem, in het tweede geval lijkt het instellen van een vertraging me toch echt de oplossing.

Ik heb geen Focusrite, maar ik kan me voorstellen dat het normaal is dat opstarten na een langere tijd inactiviteit langer duurt dan opstarten na een kort moment van inactiviteit.


In beide gevallen wordt de Focusrite vanuit spanningsloze toestand opgestart. De opstarttijd zou m.i. dan geen verschil moeten maken. Bij het inschakelen branden de LED's geel en duurde de eerste keer (dat ik er bewust naar kijk) tot na het opstarten van Hauptwerk voordat deze groen werden. De tweede en derde keer was de gehanteerde opstartprocedure identiek aan de eerste keer, maar start de Focusrite sneller op-althans de LED's lichten groen op voordat de PC Hauptwerk had gestart.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 28 aug 2013 12:21

Re: Opstarten audio-interface

Gaat het hier om een Focusrite Saffire?? Bij mij is het zo, dat ongeveer 5 seconden nadat Windows is opgestart, de driver wordt herkend en de leds op groen spirngen; je hoort ook een relais tikken.

Op dat moment vertoont Windows nog een zwart scherm, en is nog lang niet volledig opgestart, laat staan dat er al applicaties gaan opstarten.

Ik zou gewoon de driver verwijderen, opnieuw opstarten, en de ( nieuwste) driver opnieuw installeren, want dit is duidelijk niet korrekt.

HG

Geert

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 03 sep 2013 00:30

Re: Opstarten audio-interface

Ik heb vanavond de driver en overige software van de Focusrite Saffire verwijderd en aansluitend opnieuw geïnstalleerd.Ik heb echter niet de nieuwste versie geïnstalleerd omdat ik dan -volgens zeggen- ook de firmware van de Focusrite moet updaten en daar ben ik een beetje huiverig voor.
Maar na opnieuw opstarten lijkt de Focusrite inderdaad op te starten zoals Geert hieronder (of hierboven) omschrijft.
Morgen -vanavond eigenlijk als ik op de klok kijk- nog eens even kijken of het nu goed blijft.

Jan

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 sep 2013 08:53

Re: Opstarten audio-interface

Het is normaal dat de firmware bij Focusrite ook geupdate wordt als de driver geupdate wordt.
't Gebeurt dus automatisch

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 68 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com