Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Zwelpedalen voorzien van MIDI

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 07 sep 2013 09:40

Zwelpedalen voorzien van MIDI

Ik heb begin dit jaar een Content D2600 overgenomen. Ben op het moment nog behoorlijk tevreden met de sound van Content, en heb simpelweg de middelen niet om met Hauptwerk aan de slag te gaan. Wel heb ik wat geexperimenteerd met Grand Orgue, ik heb ook een prima geluidskaart met ASIO (de Cakewalk UA-25ex van Roland/Edirol).

De zwelpedalen van mijn Content zijn simpele volumepedalen. Hoeveel zou het kosten om deze van MIDI te voorzien? Is een dergelijke toevoeging te integreren in de midi-controler van Content die al in mijn D2600 zit? Blijft de volumefunctie in het geval van midificatie ook nog in tact?

Groet, Leonard
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 07 sep 2013 18:48

Re: Zwelpedalen voorzien van MIDI

Heb alleen helaas de gebruikershandleiding van de D2600 beschikbaar. Die bevat dus geen Midi-implementatie-overzicht.

Het lijkt onwaarschijnlijk,dat een orgel met zoveel digitale mogelijkheden, dan geen Midi volume control zou uitzenden.
Is dat al goed bekeken?? of evt Content even bellen.

http://www.midi-hardware.com/index.php? ... uct=MPOT32

Dit printje kan potmeters scannen, ( heel veel zelfs), en heeft tevens een Midi merge input, waarop je dus de Midi out van je orgel kunt aansluiten, zodat je uiteindelijk dus met slechts 1 Midi out ( van dit printje dus) naar je Midi to PC interface gaat. komt alleen nog E 10,- voor een voedinkje bij.

Dan ben je dus wel je Content volumeregeling kwijt....... Het kost wat meer wekr om dat ook nog parallel in del ucht te houden.
HG

Geert

Geert

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 07 sep 2013 19:18

Re: Zwelpedalen voorzien van MIDI

Geert schreef:
Dan ben je dus wel je Content volumeregeling kwijt....... Het kost wat meer wekr om dat ook nog parallel in del ucht te houden.
HG

Geert

Geert



Misschien is het mogelijk om een stereopotmeter toe te passen. De ene kant dus voor de originele Content volumeregeling en de andere voor de additionele midiscanner.
Als de Content "analoog" regelt kan het een logaritmische potmeter zijn, dan gaat mijn verhaal niet op omdat een midiscanner lineair funtioneert.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 08 sep 2013 15:46

Re: Zwelpedalen voorzien van MIDI

Goed nagedacht, Jan! Is idd een mogelijkheid. Natuurlijk kan je ook op andere wijze mechanisch een extra potmeter koppelen; evt een schuifpotm. Dit dus, als idd een logpot of een zeer hoogohmig type zou zijn toegepast.

HG

Geert

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 09 sep 2013 08:20

Re: Zwelpedalen voorzien van MIDI

Dank voor jullie reactie. Ik heb inderdaad al gecontroleerd dat de zwelpedalen van de D2600 geen midi uitzenden. De registerwippers gelukkig wel.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com