Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midificering pedaal (2)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 16 apr 2011 10:57

Midificering pedaal (2)

Dag,

Er is op dit forum al een topic over het midificeren van een pedaal geweest, maar mij is nog niet alles duidelijk. Daarom nog wat vragen:

1. Ik heb bij Conrad de reedcontacten 503800 besteld. Toen ik ze binnenkreeg, bleken ze wel hele erg klein. Het zijn zogenaamd miniatuur-reedcontacten. Ik denk dat het contactje zelf nog geen 0,5 cm is. Als ik de foto van Lubbert zie, lijken die contacten veel groter. Maakt de grootte van contacten nog wat uit?

2. Waar soldeer je het draad precies? Als ik de foto van Lubbert goed begrijp, zitten de draden aan de achterkant van de plank en zijn de uiteinden van de reedcontacten dus door de plank heen gestoken. Of kun je de draden ook vlak bij het contactje zelf solderen?

H gr

Chiel Jan

lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 16 apr 2011 21:09

Re: Midificering pedaal (2)

Voor de reedcontacten heb ik deze besteld:bestnr: 503800 Deze contacten zijn 13 of 14 mm lang!
en de magneten rond 8 mm bestnr:185106 - 89 ,alle 2 bij conrad.
Maar ik kijk net op conrad en zie dat het nu bestnr:503770-8A is.

Als die jij hebt kleiner zijn moet je ook kleinere magnetjes bestellen,maar volgens mij moet dat ook goed werken.

Chiel jan schreef
2. Waar soldeer je het draad precies? Als ik de foto van Lubbert goed begrijp, zitten de draden aan de achterkant van de plank en zijn de uiteinden van de reedcontacten dus door de plank heen gestoken. Of kun je de draden ook vlak bij het contactje zelf solderen?

Ik heb met een klein punt tang de beide uiteinden omgebogen en die door de plank heen gestoken,wel voorzichtig want ze zijn wel gevoelig,aan de achterkant de puntjes die er uitsteken ook weer ombuigen tegen het hout aan en dan zitten ze mooi vast,helemaal als je de draadjes erop gesoldeerd hebt,ik zou ze niet te dicht bij het contact(buisje) solderen maar aan de achterkant van de plank.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en zie je het niet zitten met die reedcontacten dan stuur je ze toch terug en bestel je die ik ook gebruikt hebt.

Vr,gr
Lub
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 18 apr 2011 19:45

Re: Midificering pedaal (2)

Hoi Lub,

Ik ga eerst proberen om te werken met die kleine contacten. Als dat niet werkt, kan ik altijd nog grotere bestellen. Overigens heb ik een vriend die elektrotechnicus is. Hij gaat voor mij het soldeerwerk doen. Ik denk dat, als ik me daarmee bezig ga houden, het niet goed zal komen, :lol:

Hgr

Chiel Jan

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com