Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

led display van registernamen

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 03 maart 2014 13:50

led display van registernamen

Hallo HW-ers,

Aangezien ik nu het 'oude' orgel van JW nu thuis heb staan (wat een kolossale maar mooie kast en wat een schitterend geluid) met daarop de registeraanduidingen voor Kampen denk ik aan een oplossing voor het variabel maken van de registerbenamingen en wel zo dat de juiste benamingen bij ieder orgel 'automatisch' boven de knoppen verschijnen.

De registerpanelen van JW zijn verwisselbaar, dus zou het ook mogelijk zijn om voor ieder orgel andere registerpanelen te laten maken, maar ik stel me zoiets voor ogen :
- voor iedere sampleset éénmalig een tekstbestand vullen met registerbenamingen
- boven elke knop een led-display
- deze aansturen mbv van een tekstbestand met registerbenamingen
- tijdens het laden van de sampleset ook (het programmaatje draaien voor het) laden van het tekstbestandje met registerbenamingen

Zijn er mensen in dit forum die hier ervaring mee hebben of al zoiets aan het uitdenken zijn ?
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 03 maart 2014 14:03

Re: led display van registernamen

Je hebt daar geen apart programmaatje en tekstbestand voor nodig. HW kan dit ook zelf. Maar het lijkt me wel peperduur én lelijk.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 03 maart 2014 14:06

Re: led display van registernamen

Hier heb je een oud topic over dit onderwerp: viewtopic.php?f=10&t=396
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 maart 2014 14:30

Re: led display van registernamen

Ik denk dat de ruimte tussen 2 knoppen boven elkaar te weinig is om een LCD display daar te plaatsen
En het hout moet worden weggezaagd om de electronica van het display kwijt te kunnen.

Hier zie je een registerpaneel met LCD als voorbeeld: viewtopic.php?f=5&t=623&p=12762
Avatar gebruiker

Berichten: 67

Geregistreerd: 16 feb 2011 14:10

Woonplaats: Rijssen

Bericht 03 maart 2014 14:34

Re: led display van registernamen

Ooit heb ik eens de website www.screenkeys.com gezien. Leuk product.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 maart 2014 17:26

Re: led display van registernamen

Hoi Teun,


Het was een zware klus(350kg of meer) om het orgel te verhuizen, zowel fysiek als mentaal

Het vreemde is dat als je een orgel zelf bouwt je er toch iets van "jezelf" instopt, maar het orgel is bij jou in goede handen,

Wat betreft de led benaming, dan kom je qua inbouw in de problemen, omdat achter het paneel al reed contacten en bekabeling lopen.

Uiteraard is alles aan te passen, maar dan moeten de registerblokken eigenlijk overnieuw gemaakt moeten worden.

Ik zal nog eens kijken of ik de factuur van de gegraveerde panelen kan opzoeken.
Als ze dan niet transparant zijn dan kunnen ze aan beiden zijden gegraveerd( laser) worden dat is dan aantrekkelijker

Gr.

Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 03 maart 2014 18:57

Re: led display van registernamen

Jan Wim schreef:Het was een zware klus(350kg of meer) om het orgel te verhuizen, zowel fysiek als mentaal.
Het vreemde is dat als je een orgel zelf bouwt je er toch iets van "jezelf" instopt, maar het orgel is bij jou in goede handen.
Als ze dan niet transparant zijn dan kunnen ze aan beiden zijden gegraveerd( laser) worden dat is dan aantrekkelijker


Oh, dat was het dus : hij was zo zwaar omdat je er iets van jezelf hebt ingestopt, aha, ik ga zoeken :lol:

Intussen ben ik ook iets wijzer m.b.t. display : veelste duur. Dus hoop ik dat je me ongeveer de prijs kan melden van de registerpanelen; dat lijkt me de beste oplossing.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 03 maart 2014 21:36

Re: led display van registernamen

Hoi JanWim,

Die transparante registernaam-panelen vind ik wellicht ook wel interessant voor mijn nieuwe orgel... Ben nog niet toe aan de trekkers, maar als je me wilt vertellen waar je die vandaan hebt en wat ze ongeveer kosten zou dat mooi zijn.
Zat te dubben tussen een houten frame in de kleur van de kast of wellicht een zwart frame, maar zo'n transparante is ook wel fraai.

Grt,
Dirk-Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 maart 2014 22:09

Re: led display van registernamen

hoi Teun en Dirk-Jan

zodra ik de factuur heb zal ik de prijs doorgeven

ik heb de borden laten maken bij een lokale graveershop hier in zwijndrecht

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 06 maart 2014 13:47

Re: led display van registernamen

En terwijl je je orgel laadt heb je ook genoeg tijd om de panelen te vervangen.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 06 maart 2014 17:13

Re: led display van registernamen

Het vervangen van panelen is wellicht de goedkoopste optie. Je zou ook nog een beamer kunnen overwegen die de registernamen op de juiste plaats op een leeg paneel projecteert ;)

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com