Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Eminent Capella

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 06 maart 2014 14:34

Eminent Capella

Goedemiddag,

Bij ons in de kerk maken we gebruik van een Emintent Capella orgel. Best een mooi orgel, maar als je thuis Hauptwerk gebruikt laat de klank toch wel veel te wensen over. Vorige week heb ik mijn Hauptwerk computer eens op het orgel aangesloten om te zien of dit werkt en of de trekregisters een midi-signaal verzenden. Tot mijn verbazing werkte alles, inclusief de setzers. Zelfs met gebruik van de standaard speakers in het orgel kwam er toch een prachtig warme klank uit. Nu heb ik alleen een probleempje. Op het moment dat ik de trekregisters i.c.m. Hauptwerk gebruik en vervolgens opentrek krijg ik het geluid van mijn sampleset maar ook het "oude" orgelgeluid hier doorheen. Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen? Is dit een instelling in Hauptwerk, of komt dit door het orgel?

Aangezien ik hier nog een paar testen mee wil uitvoeren, maar ook de PC gebruik in mijn eigen orgel vroeg ik me af of ik de audio-instellingen, trekregister toewijzing en alles ook kan opslaan. Nu heb ik thuis alles weer moeten aanpassen naar mijn eigen instellingen en dat kost best veel tijd.

Alvast bedankt.

gr

Gertjan

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 maart 2014 15:18

Re: Eminent Capella

Gertjan

Betreffende het "oude" orgelgeluid: omdat jij ook de speakers van je orgel gebruikt voor Hauptwerk is hier denk ik weinig aan te doen (tenzij de Eminent intern een instelling heeft om het geluid uit te zetten). Normaal zou je in de koptelefoonuitgang van de Eminent een plug kunnen stoppen waardoor de Eminent geen geluid meer produceert bij uittrekken van registerknoppen, maar omdat jij ook de speakers voor HW gebruikt, gaat dit nu niet.

Voor je tweede probleem: er zijn 4 onafhankelijk van elkaar werkende Hauptwerk instances (er zijn ook 4 icoontje op je bureaublad).
Thuis gebruik je HW-config 0, in de kerk HW-config 1.
Je moet HW-config 1 dan opstarten en als eerste het orgel laden via Load organ, adjust audio ....
Je kun nu de manualen, pedaal en registerknoppen toekennen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 07 maart 2014 20:34

Re: Eminent Capella

Maar is wel ereg simpel door een handige knutselaar eenvoudig op te lossen hoor, dat je dan ergens een potmeter hebt of een schakelaar om het interne orgelgeluid te dempen.

Fijn dat dit console zoveel midi verstuurt, ook op de setzers, dat zie je niet altijd.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 10 maart 2014 12:28

Re: Eminent Capella

Heren,

Bedankt voor de antwoorden! De oplossing voor het "oude" orgelgeluid is misschien een lege setzer laden. Op dat moment geven de trekregister geen geluid uit het orgel, maar communiceren wel met Hauptwerk.

We gaan lekker door met experimenteren.

gr

Gertjan

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 maart 2014 12:48

Re: Eminent Capella

Mocht je het allemaal werkend krijgen, even in de gaten houden dat je een aparte licentie nodig hebt wanneer je Hauptwerk wilt gebruiken voor publieke uitvoeringen (zoals in de eredienst). Kost EUR 1000 dacht ik.

Berichten: 251

Geregistreerd: 14 feb 2011 18:02

Bericht 11 maart 2014 15:43

Re: Eminent Capella

Het was alleen maar even testen wat de mogelijkheden zijn van het orgel bij ons in de kerk. Als we dit verder serieus gaan oppakken zullen we hier zeker rekening mee houden. Dit laatste geldt namelijk ook voor het gebruik van samplesets.

gr

Gertjan

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com