Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Nieuwbouw orgel

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 01 sep 2014 13:52

Re: Nieuwbouw orgel

Geen dag zonder Bach!

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 03 sep 2014 08:51

Re: Nieuwbouw orgel

heb hier een paar foto's van de boekjes:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 sep 2014 00:55

Re: Nieuwbouw orgel

Nou, leuke boekjes......het enige dat we daaruit kunnen opmaken, RJ, is, dat je dus kennelijk spullen van Midihardware.com ( Rowan Sowa) hebt.

Maar zie toch eerst eens uit te zoeken, WELKE spullen je dan hebt, en WAARVOOR je die dan denkt te gaan bedraden......

Ze moeten dus ook ONDERLING kommuniceren en dus worden verbonden met elkaar; de meeste printen bij Sowa bestaan uit een centrale unit, waar ook de Midi IN en UIT op zit, en aparte, daarop aan te sluiten scannerprints, die dus de toetsen en registers scannen.

Ik krijg soms het gevoel dat de tovenaarsleerling bezig is...!! Komt goed hoor, allemaal.

Bovendien begrijp ik, dat er ook diverse lieden zijn, die bij jou in de buurt wonen en je gaan helpen dus. maar indien nodig, staat het forum natuurlijk ook klaar!

HG

Geert

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 04 sep 2014 10:23

Re: Nieuwbouw orgel

Laatst bijgewerkt door Robert-jan O op 04 sep 2014 20:15, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 sep 2014 15:32

Re: Nieuwbouw orgel

Snappen wij nu nog IETS van deze bestelling?? NEEE is het antwoord, RJ.

Afgezien van dat je geen aantallen van de genoemde produkten noemt, is dit toch niet serieus bedoeld om een console met 3 klavieren en pedaal, en registers te midificeren,???

Alledrie genoemde producten, zijn in wezen Midi Master-controilleers, met een Midi output dus, voor naar je PC.

TERWIJL JE DAAR MAAR 1 STUKS VOOR NODIG HEBT en ook maar 1 stuks op je PC kunt aansluiten....

Alleen de MBBS heeft naast zijn funktie als Midi Mastercontroller ook nog scanner-inputs voor slechts maximaal 1 klavier.

Dan die opsteekprintjes voor het aansluiten van de bekabeling: dat is werkelijk zonde van het geld, en ook nog eens veel minder betrouwbaar dan gewoon 16 aderige flatcable met aangekrompen stekers.

Je kunt veel beter die flatcable gebruiken en die dan aan de zijde van de klavieren zelf op de kontakt-aansluitingen solderen. OVerigens weet ik niet, wat voor kontakten je eigenlijk hebt; zijn dat ook printen die onder de klavieren gemonteerd zijn, dan hebben die wellicht ook al connectoren voor de afgaande bekabeling.

Wat een technische adviezen heb jij gekregen zeg!

Je moet dus hebben: 1 stuks Midi Controller board. Bijvoorbeeld: MRG-2. Daarzit dan meteen een Midi-MERGE input op, en die kun je evt gebruiken voor het aansluiten van PEDSCAN, welke unit dus voor het scannen van de pedalen is.
Deze laatste heeft dus een Midi-out, dieje dan weer met de Midi - IN ( MERGE) van de MRG-2 verbindt.

Voor als je klavieren hebt met 61 stuks kontatken tegen een gemeenschappelijke rail,dan moet je dus voor elk klavier een BBS-1K hebben. Totaal dus 3 stuks ( 3 klavieren??).

Ik zou dan, teneinde het aantal soorten printen te beperken, en ook omdat dit voor een leek veel eenvoudiger te begrijpen en bedraden is, voor de registers 1 of maximaal 2 stuks eveneens BBS-1K nemen.

Al deze BBS-1k units ( maximaal 5 stuks) kunnen dus op de MRG-2 worden aangesloten.

Als je ook LEDs bij je registers wilt hebben, die dan de status aangeven, bij gebruik van presets, TSJAAA dan zijn er nog alternatieven, dus geef even aan of dat ook de bedoeling is.

Heb je hier iets aan?/

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 sep 2014 15:47

Re: Nieuwbouw orgel

Resize of Rotation of IMG_20140904_0003.jpg
Even snel het overzichtsschema gemaakt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 sep 2014 15:53

Re: Nieuwbouw orgel

Sorry, schoot mij ineens nog te binnen: Dit alles is wel uitgaande van klavieren met gemeenschappelijke kontaktrail.

Mocht je klavieren hebben waar reeds scanprinten onder zitten met een diodematrix, dan heb je niets aande MBBS-1k, maar moet je in elk geval voor de klavieren, de DMS-2k hebben; deze kan 2 klavieren scannen. Daar heb je er dan 2 van nodig, voor max 4 klavieren. Heb je meteen een uitbreidingsmogelijkheid....

Misschien heb het allemaal al verteld, wat je nou voor klavieren hebt, sorry maar ik heb niet alles gelezen.......

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 04 sep 2014 16:45

Re: Nieuwbouw orgel

Geert schreef:TERWIJL JE DAAR MAAR 1 STUKS VOOR NODIG HEBT en ook maar 1 stuks op je PC kunt aansluiten....


Ha Geert,

Je hebt een hanger ..... je Shift toets.

GJ
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 sep 2014 19:31

Re: Nieuwbouw orgel

RIGHT........!!!!!!!!!!!! Maar alles beter natuurlijk, dan een hanger in je kerkorgel.

HG

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 04 sep 2014 20:10

Re: Nieuwbouw orgel

Goedenavond,

Bedankt voor de vriendelijke reacties!

Ik heb een paar fotos gemaakt van het overzicht, want ik weet niet wat voor informatie er nodig is voor een goede uitleg!
De producten zijn overigens gewoon bij andre bovenschen vandaan en die verstaat zijn vak wel daarvan ben ik wel overtuigd!

mvg,

Robert-jan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 04 sep 2014 20:12

Re: Nieuwbouw orgel

Toevoeging: Die lange strip moet volgens mij de stroomkabel heen, maar hoeveel volt dan precies en wat is de plus of min?
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 sep 2014 23:08

Re: Nieuwbouw orgel

Ok, tijd om iets recht te zetten. Inmiddels heb ik kontakt gehad met Andre Bovenschen, en het blijkt, dat er door hem de juiste onderdelen plus beschrijving zijn geleverd, behorende bij de eveneens door hem geleverde klavieren, welkevan een Fatar marrix zijn voorzien.

Ik ben dus - zeer tegen mijn zin - geheel op het verkeerde been gezet en heb spijt van mijn uitgebreide adviezen, die dus gewoon nergens meer op slaan.

Gelieve, op dit forum allen met hulpvragen te komen, als er dus GEEN goede instrukties zijn gegeven!

Gegroet.

Berichten: 7

Geregistreerd: 09 okt 2014 22:13

Bericht 16 okt 2014 06:59

Re: Nieuwbouw orgel

Dag Geert

Dat maakt helemaal niks uit.
Anderen, zoals ik, kunnen daar weer profijt van hebben.

Bedankt.

Jan
Vorige

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com