Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Extra klavier

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 11 maart 2014 20:54

Bericht 28 jun 2014 13:56

Extra klavier

Goedemiddag,

Ik heb de beschikking over een Content d2330. Hauptwerk heb ik hier apart op aangesloten. Voornoemd orgel heeft 2 klavieren en ik wil graag een derde/ vierde klavier toevoegen, eventueel door een klavierblok of keyboard toe te voegen. Weten jullie of dit mogelijk is en zo ja, hoe je dit het beste kunt doen?

Ik hoor het graag!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 28 jun 2014 14:31

Re: Extra klavier

als het toe te voegen klavier al voorzien is van midi, is het een makkie.....

je hangt tussen je pc en het aan te brengen klavier een midi interface deze bv:
http://www.bax-shop.nl/midi-interface/r ... tAodcx0AxQ


dit is echt niet de enige of goedkoopste, het gaat om het idee.

in hauptwerk selecteer je bij midi outputs vervolgens de roland interface

en het werkt

daarna nog wel even via auto detect de hoogste en laagste toets aanraken (midilearn)


gr jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jun 2014 19:57

Re: Extra klavier

Als het toe te voegen klavier NIET voorzien is van midi, dan is onderstaande een oplossing.

Ik heb dat destijds ook uitgevoerd bij een 3 klaviers Eminent, door er een Fatar toetsenbord bij de zetten als 4e klavier met 2 gemaakte bakstukken. Je legt het registerpaneel (aangesloten op de bestaande electronica) gewoon in het orgel. Het orgel blijft dan als vanouds functioneren. En voor Hauptwerk heb je in jouw geval een derde (en event. een vierde) manuaal nodig. De midi signalen van je orgel lopen door de uitbreidingsprint MRG2; de verbinding tussen orgel en PC blijft dus gewoon de bestaande midi aansluiting, maar is nu aangesloten op de nieuwe MRG2 electronica.

Voor materialen, zie http://www.midi-hardware.com/index.php?section=products&R2=EUR

Je hebt nodig:
- MRG2 (master controller)
- DMS-2K (keyboard scanner voor 2 keyboards)
- FatBreak adapter voor Fatar keyboard om deze aan te sluiten op de DMS-2K (per Fatar 1 nodig)
- Keypad om de controller te kunnen programmeren
Verder een voedingsadapter 5-9 V DC en een DIN kabel tbv de Midi merge verbinding.

Ik zag wel op hun website dat de de FatBreak tijdelijk niet beschikbaar is. Even een mailtje sturen om er achter te komen hoe lang dan tijdelijk is.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 8

Geregistreerd: 11 maart 2014 20:54

Bericht 01 jul 2014 18:11

Re: Extra klavier

Bedankt voor jullie reacties!

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 26 jul 2014 16:00

Re: Extra klavier

Dag Vreewijker,

Ik zag dat je over een D2330 beschikt.
Die hebt ik ook gehad en ook verbouwd naar een 3-klaviers (maar dat is inmiddels al weer 5 jaar geleden: toen bestond dit forum nog niet eens :lol: ).
Zie:
http://www.klavarorganist.nl/modules.ph ... c&start=15

Succes!

Anton Heger
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 26 jul 2014 18:32

Re: Extra klavier

wellicht een idee om met floating divisions te gaan werken. Maak je in een handomdraai van een 2 klaviers orgel een 3 of 4 klaviers instrument zonder solderen. Veel goedkoper ;)
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 01 feb 2014 18:13

Bericht 12 nov 2014 13:51

Re: Extra klavier

Beste Mensen,

Wat ik in dit topic lees, vind het echt bewonderenswaardig.
Kan iemand mij voorzien van een goed advies (en hulp wellicht): Ik beschik over een Domus Jubileum 230 2 klaviers digitaal orgel en voorzien van MIDI.
Dit orgel gebruik ik voor Hauptwerk en dat werkt super.

Zou mijn Domus ook uit te breiden zijn met een extra klavier?
Ik lees hier genoeg info, maar ik heb eerst advies nodig van jullie als kenners!

Hoor graag jullie reactie.

Hartelijk groet,

Martijnk

Berichten: 20

Geregistreerd: 02 apr 2015 10:45

Woonplaats: Boxtel

Bericht 09 apr 2015 20:23

Re: Extra klavier

Hallo Martijn,

Heb jij reeds een derde klavier toegevoegd in jouw Domus? Zo ja, ben benieuwd hoe dat er uitziet en wat de kosten waren.

Zelf heb ik een Domus Chorale 3 LE waar ik ook wel een derde klavier in zou willen plaatsen.

Groetjes,
Jeroen

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com