Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Inbouw derde klavier Domus

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 14

Geregistreerd: 27 jan 2014 16:55

Woonplaats: Hoogeveen

Bericht 15 sep 2014 20:58

Inbouw derde klavier Domus

Hallo,

Mijn Domus wil graag een derde klavier om Utrecht volledig op te kunnen spelen. Het is een Jubileum 327. Zijn er wellicht mensen die dit varkentje al eens hebben gewassen? Ofwel, is het mogelijk dat op de bestaande MIDI aan te sluiten? Ik heb wat rondgezocht, maar ben er nog niet uit. Misschien kom ik zo verder.

Alvast bedankt!

Groeten,

Joost

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 sep 2014 22:54

Re: Inbouw derde klavier Domus

Joost

hier (http://www.pcorgel.nl/viewtopic.php?f=10&t=1594&p=18421&hilit=voegen+klavier#p18421) staat een oplossing voor een 4e klavier in een Eminent, dit moet ook werken bij een 3e klavier in jouw orgel.
De bestaande midi wordt op de nieuwe midi print aangesloten (midi merge). Dus aan de electronica in de domus hoef je niet te sleutelen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 15 sep 2014 23:36

Extra klavier

Graag wil ik nog even onder de aandacht brengen, dat Midiboutique de mkcv64 heeft. Daarmee heb ik heel goede ervaringen.
Dat ding wordt gewoon geprogrammeerd via de Midi bus, en een programmaatje voor op je PC dat wordt bijgeleverd.

BOVENDIEN doet hij ook nog eens velocity; hij gebruikt dus de twee kontakten van het Fatar-kb, dit in tegenstelling tot de spullen van Midihardware.

je hebt dan slechts 1 printje nodig, en daar zit eveneens een Midi-ingang op, voor het mergen.

Voedingsstabilisator is onboard, en hij kan zowel met ac als dc gevoed worden.

Ook geen gedoe met ingewikkelde kabels, omdat gewoon alles rechttoe rechtaan wordt doorgekoppeld.

er lijkt hier op het forum een voorkeur de spulelnvan Goes, en in 2e instantie van Midihardware te bestaan, maar Midiboutique is erg professioneel, en ook nooit leveringsproblemen.
Avatar gebruiker

Berichten: 14

Geregistreerd: 27 jan 2014 16:55

Woonplaats: Hoogeveen

Bericht 16 sep 2014 19:47

Re: Extra klavier

@Geert:

Bedankt dat je een eenvoudige manier aanbiedt! Maar het duizelt me nog aardig voor de ogen, wat heb ik volgens jou nu aan onderdelen nodig als ik een extra klavier wil inbouwen?

Bij voorbaat dank!

Groet,

Joost
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 16 sep 2014 20:43

Re: Extra klavier

Resize of Clip_48.jpg


Dit printje dus, plus een Fatar TP6 of TP60 keyboard, en twee faltcables om het keybaord teverbinden met het getoonde printje.

Verder een goedkoop trafootje dat plm 9 volt ac levert, kan gewoon een dingetje van Conrad zijn. Vaak kan je ook gewoon een voedingsspanninkje uit je betaaande orgel aftappen.

En dan nog een extra vrij kort Midi kabeltje om de MIDI out van je orgel met de MIDI IN van dit printje te verbinden.

THat,s all. Op de bijlage zie je dus dat dit printje in diverse bundels geleverd wordt; ik heb hier bundel 1 getoond, dat is dus inclusief kabeltjes, en ook de twee stuks flatcable voor naar je Fatar.

indien gewenst kan ik je altijd verder begeleiden hoor..... BTW: met dit printje heb je dus ook meteen de mogelijkheid om nog een paar continue regelaars aan te sluiten, voor volumeregeling bv, of en extra zwelpedaal.....
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com