Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

waar koop ik ledlampjes voor mijn oude domus

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 25 nov 2014 21:48

waar koop ik ledlampjes voor mijn oude domus

Steeds meer lampjes van de registers van mijn Domus 1332 vallen uit. Nu wil ik die laten vervangen door led lampjes.
Waar kan ik losse lichtgeel tot oranje kleurende ledlampjes kopen en zo mogelijk betaalbaar.
De leds moeten wat verspreid licht geven zodat de transparante plaatjes met registernamen gelijkmatig verlicht worden.
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 25 nov 2014 23:17

Re: waar koop ik ledlampjes voor mijn oude domus

https://www.conrad.nl/nl/componenten/op ... PerPage=24

Hier dus. Let op, de plaatjes bij Conrad geven lang niet altijd de juiste kleur aan......

https://www.conrad.nl/nl/l-934-yd-led-b ... 84918.html

Deze bijvoorbeeld. Je moet eerst kijken, wat de maximaal mogelijke diameter is; 3, of wellicht zelfs 5 mm??

Dan is er nog verschil in diffuus afstralende, en juist scherp gebundeld afstralende typen. Jou allemaal wel bekend van de experimenten die wij daarmee al eens gedaan hebben........

Verder is er een groot verschil tussen de hoeveelheid afgestraald licht. Meestal wordt dit wel opgegeven.

En dan het meest cruciale punt: LED,s moeten altijd een serieweerstand hebben om de jusite werkstroom te kunnen instellen. De brandspanning is ergens rond 2 volt; je kunt ze dus rustig op een 12 volt voeding hangen, maar dan met je even de serieweerstand berekenen die nodig is om de opgegeven stroom te verkrijgen ( meestal plm 10 tot 20 mA).

Je komt dan op waardes van rond 1 kilo-Ohm terecht.

Wellicht is het handiger, als een forumlid even meldt, hoe hij het gedaan heeft, dan hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden. Wel een goed idee, overigens, Tammo, want de leds gaan nooit meer stuk (mits dus de juiste stroomsterkte....)

HG

Geert

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 13 feb 2015 21:22

Re: waar koop ik ledlampjes voor mijn oude domus

Raar Geert, ik zie via googelen nu pas jouw reactie. Sorry, wel heeeel laat, maar alsnog bedankt.

groet,

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com