Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Zwelpedaal (bereik)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 16

Geregistreerd: 18 jan 2012 10:47

Bericht 03 feb 2015 21:10

Zwelpedaal (bereik)

Hoe kan ik het bereik van het zwelpedaal instellen? Is dit iets wat in Hauptwerk zelf kan?
Als ik het zwelpedaal toewijs begint deze niet in de laagste stand en bereikt ook niet de uiterste stand die mogelijk is.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 03 feb 2015 22:44

Re: Zwelpedaal (bereik)

Ten eerste is het van belang dat je tijdens het toewizen (autodetect) het zwelpedaal beweegt tussen de uiterste standen, om zeker te zijn kun je 2x helemaal op en neer gaan met je zwelpedaal.

Je kunt ook rechts klikken op het virtuele zwelpedaal, en dan kiezen voor "adjust MIDI settings..." en dan heb je wat opties die je handmatig kunt instellen, maar bij mij is dit nooit nodig geweest.

Tenslotte kan het wellicht ook liggen aan de manier waarop je zwelpedaal gemidificeerd is.

Berichten: 16

Geregistreerd: 18 jan 2012 10:47

Bericht 10 feb 2015 12:46

Re: Zwelpedaal (bereik)

Misschien is het de manier van midificeren (is door de Bruijn gedaan).
Auto detect werkt bij alles behalve het zwelpedaal. Ik moet dan via "adjust midi" het pedaal toewijzen en kies dan voor "main volume". En dan werkt het, maar het virituele zwelpedaal heeft een grotere uitslag dan ik fysiek met mijn pedaaltje kan bedienen.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com