Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

midiprobleem zwelpedaal

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 11

Geregistreerd: 17 aug 2015 16:44

Bericht 19 aug 2015 23:15

midiprobleem zwelpedaal

Ik heb een midizwelpedaal aangeschaft. De wordt aangesloten via een tussenkastje, hwce2x, aan de geluidskaart.

Probleem is dat ik een midi expander heb aangeschaft omdat er maar 1 midi in zit op de geluidskaart.
Als ik mijn orgel samen met de zwelpedaal in Hauptwerk wil gebruiken lukt dat niet.

Ik weet ook niet of een expander de juiste verbinding is.

Ik moet dus van 2 midi out naar 1 midi in. Dus zwelpedaal, aangesloten op hwce2x, kabel out en orgel kabel out naar midi in geluidskaart, via een expander of iets anders.

In de gebruiksaanwijzing van de expander, Monarch MME-80, staat dat midi in van expander naar midi out van geluidskaart moet.
Dan doet het orgel en de zwelpedaal niets.

Sluit ik het orgel aan op midi in van expander en verbind ik midi thru van expander met midi in van geluidskaar dan doet orgel het wel,
zwelpedaal kan ook op die manier werken maar niet met orgel tegelijk.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 19 aug 2015 23:44

Re: midiprobleem zwelpedaal

Ik ga er vanuit dat je orgelklavieren zijn aangesloten op de HWCE2x en dat vervolgens de MIDI OUT van deze kaart is aangesloten op de MIDI IN van je geluidskaart.
Het midi zwelpedaal kan dan aangesloten worden op de MIDI IN van de HWCE2x. Wel moet misschien de 'mergefunctie' ingesteld/ingeschakeld worden.
Waar ook op gelet moet worden is dat het zwelpedaal een ander MIDI adres heeft dan dat in de HWCE2x wordt gebruikt en als ik je laatste zin lees zou dit wel eens aan de orde kunnen zijn.

Volgens mij heb je de expander dan niet nodig.

Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 aug 2015 08:35

Re: midiprobleem zwelpedaal

Ik ben bang dat er weer eens iets gekocht is wat het hauptwerk plezier onodig moeilijk maakt.

Als je een hwce2x hebt kan je direct op de PLOT conector een zwel pedaal aan sluiten

(All potentiometers 10k ohm lineair)

Dus is het hele midi verhaal met expanders overbodig en de kans op storing neemt alleen maar toe.

Gr
Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 11

Geregistreerd: 17 aug 2015 16:44

Bericht 20 aug 2015 12:14

Re: midiprobleem zwelpedaal

Hallo mensen,

Zwelpedaal werkt. Orgel out op hwce2x in. Expander was dus overbodig.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com