Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Mixtuur Intrada

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 20

Geregistreerd: 12 okt 2012 11:46

Bericht 11 dec 2015 12:45

Mixtuur Intrada

Het is al weer een paar jaar geleden dat ik bezig ben geweest met Hauptwerk. Het plan om over te stappen heb ik toen in de ijskast gezet, maar begint nu langzaamaan weer te ontdooien. Het zelf bouwen van een Hauptwerk-orgel is niet voor mij weggelegd, dus ben ik aan het kijken naar een betaalbaar Hauptwerk-orgel, dat qua prijs een beetje kan concurreren met Johannus.
Op internet kwam ik de Intrada-serie van Mixtuur tegen. Dit lijkt me een goed orgel. Nu ben ik erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dit orgel? Hoe is bijvoorbeeld de geluidsweergave? Is er iemand op het forum die dit orgel gebruikt?

Groeten,
Arjan
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 11 dec 2015 13:47

Re: Mixtuur Intrada

Dag Arjan ,

* Ik beschik zelf niet over een orgel van Mixtuur ,maar de "Avanti " van Kees Noorlander zou ook een goede keus kunnen zijn

Succes met "winkelen ", goed je ogen en oren gebruiken :)

groetjes

Hans
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Berichten: 98

Geregistreerd: 06 maart 2014 12:00

Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Bericht 11 dec 2015 13:59

Re: Mixtuur Intrada

Arjan,

Kijk even bij personal-organ! Zelf heb ik daar ook mijn orgel vandaan en ik ben er zeer tevreden over. Hij is ook betaalbaar in vergelijking met andere leveranciers. Hij maakt hele strakke meubels en alles sluit goed aan.

Bij Bovenschen heeft mijn kennis veel vandaan. Zijn site wordt vernieuwd maar hier worden ook mooie kunstwerken gefabriceerd. Vraag anders per mail of hij iets voor je heeft!

Kortom twee aanraders!

RJ
Laatst bijgewerkt door Robert-jan O op 12 dec 2015 15:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 11 dec 2015 21:55

Re: Mixtuur Intrada

Vandaag was ik nog in de nieuwe winkel van Bovenschen Virtual Organs, in Veenendaal.
De orgels die men daar laat zien vind ik ook erg overtuigend, zowel wat betreft techniek, klank als meubelwerk.

Ik zou je aanraden daar ook eens je licht op te steken.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 12 dec 2015 10:54

Re: Mixtuur Intrada

David Peekstok schreef:Vandaag was ik nog in de nieuwe winkel van Bovenschen Virtual Organs, in Veenendaal.
De orgels die men daar laat zien vind ik ook erg overtuigend, zowel wat betreft techniek, klank als meubelwerk.

Ik zou je aanraden daar ook eens je licht op te steken.


Mee eens : daar staat mooi 'spul'. Ik ben er kort geleden ook even geweest.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 12 dec 2015 14:02

Re: Mixtuur Intrada

ArjanB schreef:Op internet kwam ik de Intrada-serie van Mixtuur tegen. Dit lijkt me een goed orgel. Nu ben ik erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dit orgel? Hoe is bijvoorbeeld de geluidsweergave? Is er iemand op het forum die dit orgel gebruikt?

Groeten,
Arjan


Beste Arjan,
Ga zelf luisteren en oordelen en luister even niet naar de verkooppraatjes er om heen. Dat geeft alleen maar verwarring.

Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat de Intrada van Mixtuur - in zijn soort - een top orgel is. Niet alleen qua meubel, maar vooral de geluidskwaliteit en de capaciteiten van de PC en geluidskaart. Mixtuur gebruikt uitsluitend hoogwaardige materialen. Misschien daardoor niet de goedkoopste, maar wel de beste.

Veel succes ermee!
Groeten, Jan

Berichten: 18

Geregistreerd: 27 nov 2015 22:57

Bericht 12 dec 2015 19:47

Re: Mixtuur Intrada

Beste Arjan,

André Bovenschen heeft heel veel kennis van zaken. Hij denkt actief met je mee over het samen te stellen orgel. Is daarin zeer flexibel, heel veel is mogelijk. Ook de vormgeving en uitvoering van de meubels zijn goed doordacht.
Zeker de moeite waard om eens bij zijn winkel in Veenendaal te gaan kijken.

Dirk

Berichten: 39

Geregistreerd: 15 jun 2015 21:20

Bericht 13 dec 2015 08:07

Re: Mixtuur Intrada

Hallo Arjan,

ik kan je aanraden om bij Andre Bovenschen te kijken, ik heb zelf hele goede ervaringen met hem. Hij heeft veel kennis van zaken en denkt actief mee over het bouwen van het door jou gewenste orgel zowel op het gebied van meubelwerk als apparatuur. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos... Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan mijn orgel wat door hem gebouwd is dus binnenkort verschijnen de foto's op het forum... :)

Berichten: 20

Geregistreerd: 12 okt 2012 11:46

Bericht 13 dec 2015 15:21

Re: Mixtuur Intrada

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik merk al dat er veel adressen zijn waar ik terecht kan voor een Hauptwerk orgel. Ik ga zeker eens kijken (om te beginnen via de websites van deze leveranciers) wat daar de mogelijkheden zijn. Voor mij heeft de aanschaf van een Intrada het voordeel dat ik mijn huidige orgel kan inruilen. Bij andere leveranciers weet ik dat (nog) niet.

Jan Leendert schreef: Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat de Intrada van Mixtuur - in zijn soort - een top orgel is. Niet alleen qua meubel, maar vooral de geluidskwaliteit en de capaciteiten van de PC en geluidskaart. Mixtuur gebruikt uitsluitend hoogwaardige materialen. Misschien daardoor niet de goedkoopste, maar wel de beste.

Jan Leendert, ben je zelf in het bezit van een Intrada, spreek je uit ervaring?

Zijn er op dit forum meer mensen die een Intrada bezitten en willen die misschien delen wat hun ervaringen zijn.

Vriendelijke groet,
Arjan
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 14 dec 2015 20:05

Re: Mixtuur Intrada

ArjanB schreef:
Jan Leendert schreef: Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat de Intrada van Mixtuur - in zijn soort - een top orgel is. Niet alleen qua meubel, maar vooral de geluidskwaliteit en de capaciteiten van de PC en geluidskaart. Mixtuur gebruikt uitsluitend hoogwaardige materialen. Misschien daardoor niet de goedkoopste, maar wel de beste.


Jan Leendert, ben je zelf in het bezit van een Intrada, spreek je uit ervaring?

Vriendelijke groet,
Arjan


Beste Arjan,
Ik heb de Intrada gehoord en bespeeld bij Mixtuur in Nieuwegein en ook bespeeld bij Stolk orgels. Is een mooie compacte oplossing van zeer goede kwaliteit. In zijn soort naar mijn mening de beste. Ik zeg bewust 'in zijn soort', want de grotere orgels worden uitgerust met grotere speakers en dan heb je duidelijk een ander geluid. En ook dan klinken de orgels van Mixtuur duidelijk beter dan van andere merken.

Ik heb een zelfbouworgel, maar alle componenten heb ik daarom bewust bij Mixtuur gehaald en daar heb ik geen spijt van. Ieder moet uiteraard zelf zijn keuze maken, maar mijn advies is om goed en eerlijk te vergelijken en je niet te laten afleiden door mooie verkooppraatjes.
Groeten, Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 15 dec 2015 01:52

Re: Mixtuur Intrada

Arjan,

Bepaal eerst je budget.....daarna of je gaat voor zelfbouw/compositie of een kant en klare oplossing.
Vervolgens keuzes maken voor wat je wilt qua orgels/samples.
Vergelijkende offertes vragen en niet luisteren met je verstand, maar gewoon met je oren.....
Er worden vaak veel technische dingen geroepen, geschermd met waardes, maar misschien kosten die wel een hoop meer dan dat je ze werkelijk hoort....

Je kan Hauptwerken voor € 35,- maar je kan ook het duizendvoudige er aan uitgeven.......kan niet in je portemonnee kijken, maar duurder is niet perse beter..... :-)

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 15 dec 2015 12:33

Re: Mixtuur Intrada

Wanneer het geen kant-en-klare oplossing hoeft te zijn, kan het goed zijn om eenvoudig te beginnen. Bijvoorbeeld met een oude speeltafel (met MIDI-aansluiting), bijvoorbeeld een Johannusorgel van Marktplaats, waarbij je dan een pc, een geluidskaart, een hoofdtelefoon/speakers koopt - voor EUR 2000-3000 kom je dan al heel ver.

Zoals je al gemerkt hebt valt er van alles te leren over Hauptwerk, orgels, audio-opstellingen etcetera. Persoonlijk vind ik dat erg leuk: je kunt geleidelijk aan naar steeds betere opstellingen gaan, over een periode van jaren, daardoor hou je de opwinding van het nieuwe. Die opwinding slijt weg als je een kant-en-klare oplossing hebt en die 20 jaar houdt.
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 15 dec 2015 13:54

Re: Mixtuur Intrada

josq schreef:Zoals je al gemerkt hebt valt er van alles te leren over Hauptwerk, orgels, audio-opstellingen etcetera. Persoonlijk vind ik dat erg leuk: je kunt geleidelijk aan naar steeds betere opstellingen gaan, over een periode van jaren, daardoor hou je de opwinding van het nieuwe. Die opwinding slijt weg als je een kant-en-klare oplossing hebt en die 20 jaar houdt.


Nou dat valt denk ik mee met " Kant en Klaar " Hauptwerk ,dat is nu net wel het verschil met een traditioneel electronisch orgel ,eenmaal gekocht weinig meer aan te doen , samples van Hauptwerk blijven verbazen , ontroeren etc :-) + die kun je eventueel (blijven ) bij kopen

PS ik hoop zeker 20 jaar met mijn Noorlander console te doen :lol: ( nu 2 jaar in bezit , nog 18 te gaan :D ) , al zal de Pc het misschien niet zo lang uithouden ( ? )

groetjes

Hans
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Berichten: 26

Geregistreerd: 08 okt 2015 10:05

Bericht 25 jan 2016 23:11

Re: Mixtuur Intrada

Beste Arjan,

Andre Bovenschen levert geweldig mooie instrumenten echter gaat het om een echt goede PC ga dan eens op bezoek bij Harrie Sieders. Die levert je nl een systeem (server computer) die ALTIJD werkt (Nu reeds 4.5 jaar in bezit.
Ook wat audio betreft heeft hij een heel andere kijk . Mijn neef heeft van hem een 4 klaviers Hoffrichter orgel gekocht.
In het orgel zelf zitten 2 ingebouwde torenspeakers en de subwoofer. Daarnaast heeft hij er voor gekozen 2 van deze mooie smalle torenspeakers achter in de kamer de zetten. Het geluid is gewoon TOP.
Daarnaast is het van groot belang een goede geluidskaart te gebruiken. Er is van alles te koop maar er is er maar een die echt goed is n.l die van RME. Worden zowel door Bovenschen in Veenendaal als H.S muziek en computers in Vollenhove verkocht.
Ikzelf heb zeer goede ervaringen met H.S heb zelf een omgebouwd 4 klaviers Monarke orgel waar HS een server computer op heeft aangesloten, daarnaast maak ik gebruik van de oude Johannus speakers (12) en de KRK VXT 6 en VXT8 boxen.
Wil je meer informatie bel me gerust op 0619432897 G Teunis Wierden

Berichten: 12

Geregistreerd: 25 mei 2014 15:35

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 01 maart 2016 21:55

Re: Mixtuur Intrada

Beste Arjan,

ik heb zelf een Intrada III sinds anderhalf jaar in gebruik, tevreden met het orgel en ook met de ondersteuning.
Onderhoud, bijvoorbeeld een sample-set bij plaatsen gebeurt op afstand. Kleine wijzigingen aan instellingen kun je wel zelf doen als je een beeldscherm en toetsenbord aansluit. Officieel raadt men het af.

Geluid is best in orde, zeker gezien de compacte kast.

Over inruil zou ik me geen zorgen maken. Ik was mijn digitale Johannus van meer dan10 jaar zo kwijt, vervolgens ben je vrij om te onderhandelen, bij welke bouwer dan ook. Kan wel betekenen dat je even zonder orgel zit.

Groet,
Robert
Mixtuur Intrada III

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 02 maart 2016 10:33

Re: Mixtuur Intrada

Wat leuk, die gratis reklame die de diverse orgelbouwers zo krijgen! Zo te horen zijn ze allemaal goed.

Wel blijkt er nogal een groot verschil te zijn in de achtergrond en technische kennis van de diverse bedrijfjes of halve amateurs ( diegenen, die dus af en toe thuis een kastje in elkaar sleutelen voor een leuke bijverdienste).

Ik heb nogal eens mensen verder geholpen die bij een leverancier geen antwoord kregen op hun vragen. Dus dat heeft mij wel wat meer inzicht in dit wereldje gegeven. Daarnaast, vanwege overdreven veel vrije tijd en blijvende interesse voor het orgel, electronica, computers en audio-weergave, ben ik nu alweer een tijdje bij een van de genoemde bedrijfjes aktief als meedenker en doener. Tis maar dat men het weet......

Tip: Kijk ook eens van binnen in een orgelkast, hoe eea is gemonteerd, dat zegt een boel over aandacht voor kwaliteit. Daar hoef je echt geen verstand van electronica voor te hebben.
Aan de voorkant zien ze er allemaal wel netjes en ongeveer hetzelfde uit.....

HG

Geert

Berichten: 20

Geregistreerd: 12 okt 2012 11:46

Bericht 09 maart 2016 09:52

Re: Mixtuur Intrada

Hallo allen,

bedankt voor de vele reacties. De afgelopen tijd heb ik bij verschillende bedrijven gekeken en vooral geluisterd naar wat zij te bieden hebben. De één viel sneller af als de ander. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Intrada II van Mixtuur. Naast dat ik het goed vind klinken, speelde het instrument lekker en voelde het goed aan. Binnenkort zal het orgel worden geleverd.
Naast de vooraf geïnstalleerde sample sets heb ik gekozen voor Schnitger/Steinkirchen en Lohman/Heusden.

Groeten,
Arjan
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 09 maart 2016 19:55

Re: Mixtuur Intrada

ArjanB schreef:Hallo allen,

bedankt voor de vele reacties. De afgelopen tijd heb ik bij verschillende bedrijven gekeken en vooral geluisterd naar wat zij te bieden hebben. De één viel sneller af als de ander. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Intrada II van Mixtuur. Naast dat ik het goed vind klinken, speelde het instrument lekker en voelde het goed aan. Binnenkort zal het orgel worden geleverd.
Naast de vooraf geïnstalleerde sample sets heb ik gekozen voor Schnitger/Steinkirchen en Lohman/Heusden.

Groeten,
Arjan


Gefeliciteerd Arjan met de Intrade II van Mixtuur!! Goede keus!!
Een mooi orgel en twee prachtige sample sets.
Daar ga je veel plezier beleven.

Groeten,
Jan

Berichten: 26

Geregistreerd: 08 okt 2015 10:05

Bericht 13 aug 2016 12:25

Re: Mixtuur Intrada

Hallo Arjan,

ik nodig je uit om bij ons in Wierden de nodige orgels uit te proberen. Wij hebben in ons omgebouwde Monarke orgel met een Server computer van HS Muziek in Vollenhove de volgende orgels zitten.
1. Sonnenorgel Gorlitz 2. Marcussen hoofd orgel en transept orgel van de Laurenskerk Rotterdam 3 Walker orgel Doesburg
4. Cavaille Coll Metz 5. Cavaille Coll Cean 6. Silbermann Arlesheim 7.Dom Bedos Rieti 8.St Maximim Isnard 9.Batz/Witte Utrecht 10. Silbermann Freiburg 11.Hinsz Bovenkerk Kampen 12. Formatelli-Dom Bedos Rieti 13. Schnitger Zwolle 14 Tomas Mocnik Veloso.
Als je wilt kun je ons telefonisch ff bellen voor een afspraak.
Geld trouwens voor iedereen die nog een keus moet maken bel gerust voor een afspraak.
Wij zelf spelen het meest op Gorlitz-Rotterdam - Utrecht en Arlsheim.
Wij zijn bereikbaar op de volgende tel nrs 06 19432897 en 0546572303 mail: g-teunis@outlook.com.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com