Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Minimaal HW configuratie

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 09 apr 2016 09:52

Minimaal HW configuratie

Zonder Hauptwerkorgel (vooral als je die gehad hebt) is èrg wennen. Maar .... ik kwam op de zolder (ja, 't is wat) nog een keyboard tegen (ooit gekocht van josq) : Behringer U Control UMX61.

Wellicht een domme vraag, maar wat is exact nodig om hier een simpel Hauptwerk consooltje van te maken. Ik moet op zolder ook nog ergens een versterker hebben liggen en een 3.1 luidsprekerset. Ik ben 99,5% niet technisch !!

Je denkt wellicht 'ergens op zolder ??'. Ja. omdat we enige jaren geleden verhuisd zijn van een vrijstaand huis met 8 slaapkamers naar een seniorenwoning met (gelukkig) een grote zolder. We hebben toen een enorme hoeveelheid moeten verkopen/weggeven/weggooien, maar er is nog zoveel meegenomen dat we nog steeds niet weten waar alles precies staat. Vandaar 'ergens'.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 09 apr 2016 10:56

Re: Minimaal HW configuratie

Nog simpeler, in beginsel: dit is n usb midi keyboard. Usb-kabel in je pc, autodetect in hauptwerk, en spelen maar.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 09 apr 2016 18:07

Re: Minimaal HW configuratie

Jan Wim en josq,

Beiden bedankt voor jullie antwoord. Ik ga binnenkort de zolder met een zoektocht 'bezoeken' en dan eens kijken of we het gevoel van het Hauptwerk-virus weer enigszins kunnen beleven.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 09 apr 2016 22:00

Re: Minimaal HW configuratie

HEb hier toevallig precies zo,n keyboard staan ook. En uiteraard weleens samen met een ander keyboard een HW-opstelling ermee gemaakt. Gaat prima, en je kunt die druktoetsen ook mooi gebruiken voor presets....

Succes ermee!

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 12 apr 2016 11:55

Re: Minimaal HW configuratie

josq schreef:Nog simpeler, in beginsel: dit is n usb midi keyboard. Usb-kabel in je pc, autodetect in hauptwerk, en spelen maar.


De free-version van Hauptwerk op mijn laptop geinstalleerd, toen de UMX61 met de bijgeleverde USB-kabel op de laptop aangesloten en de door Hauptwerk meegeleverd sample geladen en ........ uit de speakertjes komt het geluid van het orgel uit de St. Anne. Het klinkt natuurlijk voor geen meter met die laptop-speakertjes, maar het is haast niet te geloven dat het zo simpel kan : het begin is er en nu een versterker met speakers zien te vinden en proberen aan te sluiten.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 12 apr 2016 13:17

Re: Minimaal HW configuratie

Dan is de volgende stap op de bekende rommelmarkten.....een oude versterker met een paar leuke boxen.

Succes ermee......Ik sta trouwens versteld wat een boel leuke gratis orgelsets er tegenwoordig bestaan die in de free version passen; ben ook bezig voor een theologie-student die er geen geld voor heeft......\\HG

Geert

Berichten: 19

Geregistreerd: 13 maart 2016 14:04

Bericht 12 apr 2016 13:44

Re: Minimaal HW configuratie

Als je actieve speakers/monitors op de kop kunt tikken is een versterker ook niet meer nodig. Deze kun je rechtstreeks op je laptop aansluiten. Nog mooier: via een DAC (zie advertentie van mij in rubriek te koop :-)
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 12 apr 2016 14:59

Re: Minimaal HW configuratie

E1000 schreef:Als je actieve speakers/monitors op de kop kunt tikken is een versterker ook niet meer nodig. Deze kun je rechtstreeks op je laptop aansluiten. Nog mooier: via een DAC (zie advertentie van mij in rubriek te koop :-)


'k Zou het allemaal wel willen, maar met ons AOWtje is (bijna) niets meer haalbaar.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com