Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Register LED's op deelspanning voor dispositie

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 15 apr 2016 19:51

Register LED's op deelspanning voor dispositie

De bedoeling is om signalering van werkende midi registers (dispositie) te laten zien door de LED's flauw te laten branden. Dat lijkt me reuze handig bij het registeren. Per sampleset zie ik dan welke stemmen gekozen kan worden. Als ik het register inschakel, dan brandt die op normale volle lichtsterkte.

Ik heb nodig een hele serie diodes op printplaat en een standenschakelaar om de keuze te maken welke sampleset gebruikt wordt. Ik heb reeds een standenschakelaar met 11 standen aangekocht.
Tevens is een precies instelbare voeding van 1,7 tot 2 volt nodig, daar komt ik wel uit met een spanningsregelaar.

Ik heb reeds een proefje gedaan om een aantal register LED's op lagere spanning te zetten, bijv. 1,85 volt in plaats van ruim 2 volt. Dan branden de LED's in de registerknoppen flauw. Bedien ik vervolgens het register gaat de LED op volle sterkte branden, zet ik hem weer uit dan brandt die weer flauw.

Nog mooier is het om de dispositie automatisch te schakelen na het opstarten van de sampleset, in plaats van handmatig met de keuzeschakelaar. Maar hoe is dat te realiseren ? Iemand enig idee ? Met een transistor of relais kan worden geschakeld, maar hoe ga je dit met een midi commando aansturen ?
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 15 apr 2016 20:51

Re: Register LED's op deelspanning voor dispositie

Marius55 schreef:.

Nog mooier is het om de dispositie automatisch te schakelen na het opstarten van de sampleset, in plaats van handmatig met de keuzeschakelaar. Maar hoe is dat te realiseren ? Iemand enig idee ? Met een transistor of relais kan worden geschakeld, maar hoe ga je dit met een midi commando aansturen ?


Hier: http://www.midi-hardware.com/index.php? ... uct=MIDECO is het antwoord op je vraag. Met een midi commando een output sturen.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 16 apr 2016 01:55

Re: Register LED's op deelspanning voor dispositie

Interessant idee....zo doe ik dat ook met de Launchpads, zodat je direkt kunt zien, welke registers beschikbaar zijn bij de geladen sampleset.

Wel een boel werk....

HG
Geert

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com