Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Pedaal midificeren met Gino controller en matrix

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 18 jul 2016 21:10

Pedaal midificeren met Gino controller en matrix

Hallo luitjes,

Van vriend Henk heb ik een 25-tonig voetpedaal overgenomen, wat perfect in mijn kleine behuizing past. In mijn eerste "volwaardige Hautpwerk youtube (https://youtu.be/JhekkaH6xYw) heb ik wat foto's van mijn opbouw verwerkt. Aan het eind van het filmpje kun je zien hoe het pedaal ook mechanisch past. Het pedaal is met reed contacten op een houten strip ingebouwd geweest in een Hauptwerk installatie, maar nu moet het bij mij werken.

Bij Nico Goes heb ik een MIDI controller (http://www.nl.gino-midi.nl/gino-midi_interface.htm)aangeschaft met 5V Adapter en MIDI-to-USB kabel voor aansluiten op de PC. Maar daarmee ben ik er niet. De vraag is nu of ik kan volstaan met de decoder print plus 20-polig flat cable (Bestelcode: DECPR-G, zie http://www.nl.gino-midi.nl/matrixen.htm of de matrix/decoder print DECMATPR-G. En hoe sluit ik het dan aan? Op de houten lat met reedcontacten zijn alle contacten aan ground gelegd en de andere kant van de contacten aan afgetakte draadjes van flatcable (1x 12-aderig en 1x 13-aderig) die parallel op een verzamelprintje zijn verbonden. Ik heb geen ervaring of technische kennis van MIDI. Wie kan me helpen om het pedaal aan de praat te krijgen?
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 jul 2016 22:36

Re: Pedaal midificeren met Gino controller en matrix

Pedaal midificeren met Gino controller en matrix

Je hoeft geen verstand te hebben van MIDI (dat heeft Nico wel in de chip geprogrammeerd), maar van electronica. Dus je moet kunnen solderen, ook al je de printjes kant en klaar koopt.

Als je nu een 5 V voeding gekocht hebt (bijv een USB telefoon/tablet voeding), is dat verkeerd. De printjes willen 8-12 V hebben. Je kunt alleen 5 V gebruiken als je de spanningsregulator op de decoderprint overbrugt.

Je heb de 2e print (DECMATPR-G) nodig: die met diodes omdat op je pedaal alleen readcontacten zitten en geen diodes.
Je hebt een 20 polig flatcabel nodig voor de GINO bus (GINO Bus gemonteerd met 2 aansluitingen) en een 16 aderige flatcable van x meter (loopt van je pedaal readcontacten naar de maxtrixprint) en 2 latch-connectors 16 polig. Die moet je zelf aanknijpen aan de kabel (bankschreof want je zult de speciale tang niet hebben). De andere kant moet je uitsplitsen en op de readcontacten solderen.
Op http://www.nl.gino-midi.nl/Complete_sets.htm staan de benodigde items helemaal onderaan in voorbeeld 3.

Verder moeten de de readcontacten van je pedaal in een matrix komen en niet allemaal aan ground. Dit kan door op bepaalde punten de gemeenschappelijke ground op de print door te harken. Waar blijkt uit het tabelletje uit de documentatie: NLSmall-Midi_3_MontageHoofdprint1met inhoud.pdf. De toetsen C - G zitten aan elkaar aan 1 kant, evenzo GIS - dis, e - b, c' - f'. Dus verbreken tussen G en Gis, enz.

En de Jumper moet op Poort 2 komen (pedaal); midi kanaal 1


En ik heb hiervan een nieuw topic gemaakt. Gino is andere hardware dan die van Midi-harware.com icm Johannes
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 18 jul 2016 23:13

Re: Pedaal midificeren met Gino controller en matrix

Betreft adapter heb ik een regelbare adapter van 3-12V.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com