Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

midificeren klavieren

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 30 aug 2016 15:52

midificeren klavieren

Ik heb een oude Heyligers B1 op de kop getikt waar nog goed op te spelen is, maar aangezien ik in het verleden aan Hauptwerk heb 'geroken' ben ik van plan dit orgeltje in de loop van de tijd (kan zéér ruim worden opgevat) ook daarvoor geschikt te maken. Dus moet er gestart worden met midificeren van de 2 klavieren en het pedaal.
Ik heb alle onderwerpen daaromtrent op dit forum gelezen zodat het mij begint te duizelen. Er zijn ook heel wat bedrijven die sets op de markt brengen, maar daarvan zijn velen niet-Nederlands-talig.
Mijn vraag is wie zijn/haar orgel heeft gemidificeerd met producten van Nico Goes (GINO-MIDI) en welke ervaring hij/zij daarmee heeft. En zijn er wellicht andere leveranciers waarmee goede ervaring is opgedaan ?
Ik ben een Hollander dus zoek ik iets goeds voor weinig geld :lol: .
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 31 aug 2016 12:07

Re: midificeren klavieren

Nico Goes is een prima keus. Je kunt contactstrips (met rubber doppen) kopen bij Andre Bovenschen in Veenendaal bijvoorbeeld.
Wel goed de exacte lengte van het klavier opmeten anders zit je soms net een halve centimeter er naast. Je hebt 2 strips per klavier nodig.
Daarna kun je de boel aansluiten met spullen van Nico. Je kunt de klavieren dan ook vast wel meenemen en dan sluit hij het voor je aan.
Voor het pedaal zul je zelf een plank moeten maken met daarin reedcontacten in 8x8 matrix.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 31 aug 2016 13:27

Re: midificeren klavieren

Hallo,

Ik ben ook een newbee op MIDI gebied. Ik heb een "minimalistisch" 3-klaviers hauptwerk orgel gemaakt van drie Nektar MIDI-USB keyboards en pedaal dat uit een Monark orgel komt. Het pedaal bevatte al de reedkontakten. Om het pedaal aan de praat te brengen ben ik met Nico Goes in kontakt gegaan. Nico is ZEER BEHULPZAAM. Je kunt je vraag bij hem neerleggen en mogelijk zelfs afspraak maken om je klavieren en pedaal mee te nemen naar hem om de laten midificeren en tegelijk testen. Dan is het thuis alleen maar paar kabeltjes aansluiten en spelen.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com