Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

crescendo pedaal

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 22

Geregistreerd: 08 jul 2011 23:35

Bericht 12 sep 2011 21:30

crescendo pedaal

Hallo allemaal,

Wie weet of het mogenlijk is om van een zwelpedaal een crescendo pedaal te maken
zo ja Hoe moet ik dat precies doen.
afgelopen weekend heb ik een potentiometer gekocht

groeten, peter

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 sep 2011 00:07

Re: crescendo pedaal

Peter

Levert je (bestaande) zwelpedaal geen Midi code? Is het in een bestaand electronisch orgel? zo ja, welk?

Of bedoel je "hoe bouw ik e.e.a. mechanisch?"
Aan een potmeter heb je in dat geval niet genoeg. Er moet in ieder geval een midi-encoder bij die een analoog (potmeter)signaal omzet in een midi code.

Tenslotte: heeft de sampleset geen crescendo mogelijkheid, dan is het in HW3 niet mogelijk om een crescendo te maken. Voor HW4 staat e.e.a. beschreven op pagina 95 van de user guide; daar is het wel mogelijk.

Evert-Jan

Berichten: 22

Geregistreerd: 08 jul 2011 23:35

Bericht 13 sep 2011 20:53

Re: crescendo pedaal

Hoi Evert jan,


nee in eerste instantie leverde het zwelwerk pedaal geen midi signaal.
Het is van een oude Heyligers orgel.
Nu heb ik midi ingebouwd van Midihardware.com.
Midi 128 en pds. Daar zitten een aantal potentiometer aansluitingen op.

Groeten peter

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 sep 2011 12:31

Re: crescendo pedaal

Peter

met het zelf maken van de mechaniek voor een zwelpedaal icm de potmeter heb ik geen ervaring. Misschien iemand anders op het forum.

Kijk anders op http://www.pcorgan.com/Fotos.html en kijk dan bij de zelfbouworgels via de link onder de foto of daar detailfoto's staan van zoiets.

Evert-Jan

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 14 sep 2011 22:03

Re: crescendo pedaal

Evert-Jan schreef:Peter

met het zelf maken van de mechaniek voor een zwelpedaal icm de potmeter heb ik geen ervaring. Misschien iemand anders op het forum.

Kijk anders op http://www.pcorgan.com/Fotos.html en kijk dan bij de zelfbouworgels via de link onder de foto of daar detailfoto's staan van zoiets.

Evert-Jan


Het ging om een zwelpedaal van een Heyligers. Volgens mij hoeft die niet aangepast te worden, zal voor de volumeregeling bij de Heyligers zijn voorzien van een potmeter; wellicht wel andere potmeter voor de juiste weerstandwaarde op de midi 128 of de print die je hierop aansluit. Maar volgens mij is die waarde niet echt kritisch. (ik gebruik ook printen van midihardware)

Jan

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com