Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

vernieuwd orgel

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 24 jun 2017 12:20

vernieuwd orgel

Gedag allemaal,
Eindelijk heb ik de stap ondernomen om alles te verbouwen en opnieuw te beginnen, nu met echte klavieren.
Het voorfront is verbouwd met schuine kanten alles opnieuw in de whitewash (veel werk ) . Het klavier heb ik laten maken door Sonarte met dank aan wim de borst, deze heeft een aantal 2e hands klavieren op de kop getikt, en deze op mijn eigen ontwerp laten inbouwen in de eiken bakstukjes met een gefreesd kopse kant. deze heb vervolgens ook helemaal in de kleur gezet.

Het tochscreen wordt nog vervangen door twee kleinere aan beide zijden, (hoop dat het lukt) want ik heb vernomen dat het touchgedeelte op beide schermen hetzelfde reageert, (richt en left jamb) dus ieders zijn suggestie is van harte welkom. :idea:

Ik zat nog te denken om een mooi front te maken , maar daar ben ik van afgestapt. Misschien in een later stadium. :)
In ieder geval ik ben tevreden met het resultaat.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 24 jun 2017 12:41

Re: vernieuwd orgel

Hallo Bucanier,

Mooi gedaan hoor.
Een boven front met sierpijpwerk zou niet misstaan. Kun je je boxen achter zetten.
En van wie is dat leuke beeldje ? Ik herken het niet. Wat staat er op het messing plaatje rechts onder het beeldje ?

Enne...."Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best" Is dat zo? Een kerkorgel vind ik in de kerk eigenlijk onovertroffen, vooral na de dienst, dan is de kerk leeg. :D

Marius
Laatst bijgewerkt door Marius55 op 24 jun 2017 12:48, in totaal 2 keer bewerkt.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 jun 2017 12:45

Re: vernieuwd orgel

Ziet er mooi en strak uit. Een lamp aan de achterkant van het pedaal (zo lijkt het op de foto) had ik nog niet eerder gezien.
Bucanier schreef:Het tochscreen wordt nog vervangen door twee kleinere aan beide zijden, (hoop dat het lukt) want ik heb vernomen dat het touchgedeelte op beide schermen hetzelfde reageert, (richt en left jamb) dus ieders zijn suggestie is van harte welkom. :idea:
Elk touchscreen heeft een eigen USB aansluiting naar je PC, dus de touch van de 2 schermen werkt onafhankelijk van elkaar. Ze staan dus niet parallel (als dat al zou kunnen bij USB !!).
Of ik moet je vraag niet goed begrepen hebben.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 24 jun 2017 12:59

Re: vernieuwd orgel

hoi Henk,

proficiat met de goed geslaagde update, het is nog "meer" orgel geworden met de nieuwe klavieren

mooi


gr
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 24 jun 2017 14:05

Re: vernieuwd orgel

Ziet er heel mooi uit Henk! Veel beter zo.
Veel plezier. En ik denk ook al een poos aan 2 kleinere schermen, maar raak een beetje besluiteloos.
Ben benieuwd waar jij voor kiest.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 24 jun 2017 15:16

Re: vernieuwd orgel

Evert-Jan schreef:Ziet er mooi en strak uit. Een lamp aan de achterkant van het pedaal (zo lijkt het op de foto) had ik nog niet eerder gezien.
Bucanier schreef:Het tochscreen wordt nog vervangen door twee kleinere aan beide zijden, (hoop dat het lukt) want ik heb vernomen dat het touchgedeelte op beide schermen hetzelfde reageert, (richt en left jamb) dus ieders zijn suggestie is van harte welkom. :idea:
Elk touchscreen heeft een eigen USB aansluiting naar je PC, dus de touch van de 2 schermen werkt onafhankelijk van elkaar. Ze staan dus niet parallel (als dat al zou kunnen bij USB !!).
Of ik moet je vraag niet goed begrepen hebben.


Beste Evert jan,
die lamp, nu dat is ledverlichting op ab dimbaar, deze straalt over het pedaal, deze frees ik ook nog in de lessenaar in de onderkant zodat deze naar boven schijnt.

wat de touchscreens betreft, het is zo heb ik gehoord van sonarte ,dat als je twee indecentie schermen gebruikt , en van hetzelfde merk, dat de drivers eender zijn. Dus zo zei hij dat de x en de y-as met elkaar verbonden worden tot 1 groot scherm. 1 duur merk heeft dat namelijk weer niet, dus vandaar. en ik heb dus nu 1 hoofdscherm en dus deze touchmonitor, als ik er nu dus twee nieuwe bij koop staan er drie schermen op, 1 hoofdscherm pc en twee touchscreens.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 24 jun 2017 15:16

Re: vernieuwd orgel

Jan Wim schreef:hoi Henk,

proficiat met de goed geslaagde update, het is nog "meer" orgel geworden met de nieuwe klavieren

mooi


gr
JW


Dank je wel voor je leuke compliment JW
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 24 jun 2017 15:18

Re: vernieuwd orgel

Jaap380 schreef:Ziet er heel mooi uit Henk! Veel beter zo.
Veel plezier. En ik denk ook al een poos aan 2 kleinere schermen, maar raak een beetje besluiteloos.
Ben benieuwd waar jij voor kiest.


Ik heb al hele mooie voorbij zien komen ,ook in het wit, maar ik moet nog even op onderzoek, net als jij. :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 24 jun 2017 15:24

Re: vernieuwd orgel

Marius55 schreef:Hallo Bucanier,

Mooi gedaan hoor.
Een boven front met sierpijpwerk zou niet misstaan. Kun je je boxen achter zetten.
En van wie is dat leuke beeldje ? Ik herken het niet. Wat staat er op het messing plaatje rechts onder het beeldje

Marius


Mijn plafond is niet zo hoog voor een dergelijk front, ik moet hier nog even goed over nadenken hoe ik dat zal doen. ik kan zo een front gratis ophalen met pijpen en aan de zijden plek voor de speakers, maar een probleem, deze is zeer donker eiken gelakt, dat krijg ik er nooit meer af, en het is gefineerd eiken ,dus daar schuur je zo doorheen.

Dat leuke beeldje, tja dat heeft mijn moeder ooit gekocht, en dat heb ik na haar overlijden meegenomen, dus dat heb ik al 13 jaar in mijn bezit. Ik vond het wel leuk op het orgel staan.

Dat plaatje met de tekst, Nu daar staat op Soli Deo Gloria, dit vond ik wel gepast op het orgel staan.

Bedankt voor je compliment.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 jun 2017 15:52

Re: vernieuwd orgel

Bucanier schreef:wat de touchscreens betreft, het is zo heb ik gehoord van sonarte ,dat als je twee indecentie schermen gebruikt , en van hetzelfde merk, dat de drivers eender zijn. Dus zo zei hij dat de x en de y-as met elkaar verbonden worden tot 1 groot scherm. 1 duur merk heeft dat namelijk weer niet, dus vandaar. en ik heb dus nu 1 hoofdscherm en dus deze touchmonitor, als ik er nu dus twee nieuwe bij koop staan er drie schermen op, 1 hoofdscherm pc en twee touchscreens.

Of Wim heeft het niet goed uitgelegd of jij hebt het verkeerd begrepen.
Twee identieke schermen gaat prima bij Windows 7, 8 en 10 (XP en Vista hadden voor 2 dezelfde of verschillende schermen altijd speciale software nodig). Er wordt 1 driver geïnstalleerd en Windows i.c.m. die driver maakt onderscheid tussen beide schermen. Zie in het onderstaand plaatje. Achter display (rechtse muisknop bureaublad en dan schermresolutie kiezen) kun je kiezen voor nr. 2 (ik heb bij deze PC 1 scherm hangen en kan dat niet laten zien, maar mijn orgel heeft er 2 zonder enkel probleem). En met identify kun je laten bepalen wat Windows als hoofdscherm (nr 1) ziet.
Maar wat dacht je van alle andere HW orgels met 2 schermen.
Interessant is om te weten welk merk/type het door jou beschreven euvel zou hebben.

En touch-deel is te vergelijken met 2 muizen aan een PC.
En bij touchscreens worden drivers e.d. geleverd, ook al om schermen te kalibreren: het touch punt en de afbeelding op het scherm matchend maken, meestal in de 4 hoeken van een scherm gedaan.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 jun 2017 15:57

Re: vernieuwd orgel

Op internet vond ik nog een ander plaatje waarin e.e.a. duidelijker te zien is omdat daar wel 2 schermen aanhangen.

En dit is standaard Windows 7, 8, 10
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 24 jun 2017 19:36

Re: vernieuwd orgel

Beste Evert -jan.

Ik dacht exact hetzelfde als jij, maar toen ik dat Wim navroeg, vertelde hij mij dat deze situatie kon ontstaan.
Dus ik begon te twijfelen.
Ik had al lang namelijk twee héle mooie schermpjes gezien, maar deze waren dus van hetzelfde merk.
Maar nu met jou uitleg, ga ik ze binnenkort bestellen.
Dus ik ben er nu uit, dankzij jou uitleg.

mvg henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 24 jun 2017 19:46

Re: vernieuwd orgel

Bucanier schreef:Ik had al lang namelijk twee héle mooie schermpjes gezien, maar deze waren dus van hetzelfde merk.
Maar nu met jou uitleg, ga ik ze binnenkort bestellen.
Dus ik ben er nu uit, dankzij jou uitleg.

mvg henk

Kun je verklappen wat voor soort schermpjes het gaan worden? :o
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 24 jun 2017 22:36

Re: vernieuwd orgel

Beste jaap,
ik had deze op het oog, ze zijn ook in het zwart.

https://www.alternate.nl/iiyama/T1531SR ... 2?lk=14532

er zijn altijd goedkopere te vinden, maar dit leek mij voor me de juiste keuze, ik hoop dat je hier wat aan hebt.
mvg Henk
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 26 jun 2017 16:27

Re: vernieuwd orgel

Beetronics verkoopt ook touchscreens (die IIyama zijn nogal lomp vind ik) en dit zijn misschien ook wel interessante schermen:

http://lilliputdirect.com/lilliput-13-inch-hdmi-monitors/lilliput-tk1330-1920x1080-capacitive-touchscreen-monitor

(ook in andere maten te krijgen maar deze voldoen aan de minimumvereisten van Hauptwerk)
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 26 jun 2017 17:06

Re: vernieuwd orgel

Bedankt voor jullie tips, maar ik vind de prijs (vergelijkbaar met een sampleset als Zutphen) van allebei te hoog.
Ik zie op marktplaats Samsung tabs van nog geen € 100,-
Maar deze discussie hoort eigenlijk in een ander draadje thuis...
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com