Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Bestaande pedalen midificeren

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 26 okt 2017 22:12

Re: Bestaande pedalen midificeren

Dag Jaap,

Op de onderste foto van dit item zie je dat ik de reedcontacten m.b.v. printplaatstrookjes boven op de onderrand heb geplaatst.
Naast de reedcontacten worden aan beide kanten een dun klosje hout gelijmd (iets hoger dan het reedcontact) en daarna het oorspronkelijke vilt kussen hier weer boven op plakken.
Bij meerdere pedalen met succes toegepast, heel wat jaren intensief ingebruik en heeft nog nooit een storing gehad!
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 06 mei 2018 08:39

Re: Bestaande pedalen midificeren

Onlangs ook een Concaaf pedaal gekocht, deze helemaal opgeknapt, nieuwe viltjes en aanslagdempers enz besteld bij de herr Gunter pausch, nieuwe rgb leds onder de pedaalstokken gemonteerd met ab. Tja nu zou ik even de pedaalprint overzetten van het bestaande rechte pedaal. Ging ik even mooi op mijn plaat. dit paste natuurlijk niet, de reads contacten liepen uit, en ook niet zo'n klein beetje.

Ik baalde als een stekker, wat nu ? de oude print was behoorlijk duur omdat deze geen glas-reads heeft.
Het pedaal wordt nu zo langzamerhand steeds duurder met al deze restauratie.

ik heb nu maar mijn beste vriend Wim (sonarte) gebeld, en deze zal zorgen voor nieuwe pedaalprints voor concaaf, dus ook in gelijke stukjes.

Dus binnenkort heb ik een 30 tonig pedaal in de aanbieding met midi en er kan een orgelbank overheen dat normaal voor een 27 tonig pedaal geschikt is, ik heb namelijk bij dit pedaal aangepast door te versmallen aan de voorzijde dus dat is nu breed 122 cm ipv 124.5. Dus als er een gegadigde is .
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 06 mei 2018 12:55

Re: Bestaande pedalen midificeren

Kun je niet zelf een plank maken met reeds? Stelt niet veel voor... En is voordeliger dan een kant en klare print.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 06 mei 2018 13:06

Re: Bestaande pedalen midificeren

Jaap380 schreef:Kun je niet zelf een plank maken met reeds? Stelt niet veel voor... En is voordeliger dan een kant en klare print.


Aangezien mijn ogen niet zo zijn zoals ze moeten zijn,(al heb ik een bril) begin ik hier niet meer aan jaap. ik bestel het gewoon op prints en dan ben ik ook weer tevreden, vroeger kon ik op electronica (soldeerwerk) aardig veel. maar nu nee nee dank je hartelijk, al dat prielwerk haha. (ps die plank heb ik al gebogen en op maat op het pedaal gezet, het is nu alleen een kwestie om de printjes erop te schroeven)
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 08 mei 2018 08:48

Re: Bestaande pedalen midificeren

Mijn concaaf pedaal heb ik met de spullen van Gino-Midi in een middag gemidificeerd. Werkt prima de luxe. Zie voor de simpele oplossing, inderdaad met een eiken lat en L-profielen met slobgaten om de afstand goed in te stellen. Alle toetsen werken in een keer. Zie plaatje6 op mijn CB pagina: http://www.contrebombarde.com/concerthall/user/3346
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Vorige

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com