Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Zwelpedaal MIDIFICEREN

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 30 jun 2016 07:46

Zwelpedaal MIDIFICEREN

Hallo allemaal!

Ik ben zeer tevreden met mijn huidige hardwareconfiguratie. ik heb een Eminent Omegan 9000 met gemidificeerde SETZER. Enkel het zwelpedaal zou ik heel heel heel heel heeeeeeeeeel graag nog GEMIDIFICEERD hebben om het "plaatje"compleet te hebben. Iemand ervaring hier mee? wat is hier (on)mogelijk? Of iets brutaler: Iemand met ervaring bereid mij bij tzt te helpen?

groeten uit Sliedrecht (of Rotterdam, of Utrecht, of Caen of Zwolle :P )

PoulJan van den Bos
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 30 jun 2016 08:35

Re: Zwelpedaal MIDIFICEREN

Dag PoulJan

Misschien heb ik een oplossing, dit is afhankelijk van de gebruikte regelaar (potmeter of lichtgevoelige cel) van je zwelpedaal!
Ik heb thuis nog een standalone Midizwel printje (elektuur/doefler ontwerp) liggen, deze kleine print kan tussen de bestaande Midi aansluiting ( orgel - hauptwerkpc) worden opgenomen, de aansturing gebeurd door een potmeter.
Dus als bij jouw ook een potmeter wordt gebruikt, kan deze worden vervangen door een dubbele versie (stereo) je orgel blijft dan gescheiden van de Midizwel.
Als dit wat voor jouw is, stuur dan even een PB.

Met vriendelijke groeten,

Jaap Patijn
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 30 jun 2016 10:26

Re: Zwelpedaal MIDIFICEREN

Oh, wat een nostalgie, de Eminent Omegan 9000 - wat heb ik daar enorm veel speelplezier aan en op beleefd. Geweldig orgel uit de jaren tachtig en negentig. Zijn de contacten nog goed? Slechte contacten door slijtage waren voor mij een belangrijke reden om het orgel in te ruilen ergens rond 2000.
Avatar gebruiker

Berichten: 359

Geregistreerd: 08 feb 2011 10:43

Woonplaats: Wapenveld

Bericht 30 aug 2016 09:42

Re: Zwelpedaal MIDIFICEREN

Een toegepaste oplossing!

Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 13 dec 2016 17:10

Re: Zwelpedaal MIDIFICEREN

Jaap, ELKE DAG geniet ik van je kunstwerk onder mijn zwelpedalen. Zeker nu ik op Doesburg speel #rolcresendo !
Nogmaals dank !!
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 02 sep 2017 11:38

Re: Zwelpedaal MIDIFICEREN

zwel klein.jpg
Nou Jaap, ik geniet er nu ook van en heb je voorbeeld gevolgd. Dank voor je geniale ideeën en behulpzaamheid!
Ik heb een kunstof L profiel gebruikt om de schuifopotmeter van 5 cm (Conrad) op de monteren. Het zwelpedaal is van een oude Johannus.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com