Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi controller

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 14 nov 2011 16:28

Re: Midi controller

hoi Gerrit,


midi ox geeft bij de beruchte toetsen totaal niets weer, het blijft gewoon stil :evil:

het probleem blijft klavier gebonden, vernieuwen van kabels, of verhuizen naar een andere controller, geeft totaal geen verandering

dit alles doet wel een aanslag op mijn eigen gevoeligheid :roll: wat kan een mens tobben.


vriendelijke groeten


Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 9

Geregistreerd: 10 aug 2011 07:51

Bericht 14 nov 2011 19:48

Re: Midi controller

Hoi Jan Wim,

Volgens mij heb je nu zo'n beetje alles gedaan wat je kunt doen. Je zou je vraag nog eens voor kunnen leggen aan Jordan Petkov van Midiboutique via het info mailadres van hun. Hij is goed toegankelijk. Misschien heeft hij nog tips.


mvgr

Krijn

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 nov 2011 23:56

Re: Midi controller

Jan Wim

Ik heb het schema hieronder staan (DR type); bij DF staan de diodes andersom.

Omdat de fout blijft als je de kabels en/of de midi controllers verwisselt, zit het probleem in je keyboards.
Als ik naar je schroeven op de foto met de manualen kijk, dan is van je 2e klavier de connectoraansluiting defect of maakt geen contact met de connector die je erin stopt. Het kan ook een slechte soldering zijn bij die connector of een printbreuk. Het zijn nl. 8 opeenvolgende toetsen die naar 1 gat in de connectoraansluiting lopen. Nu zit dit allemaal aan de onderkant van de print en dat is het probleem: alles uit elkaar halen. :cry:
Bij de andere defecte toetsen lijkt het m.i. defecte toetscontacten of een defecte/gebroken diode; het zijn individuele toetsen en geen blok van 8. Die diode is is met een ohmmeter door te meten.

Evert-Jan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 18 nov 2011 13:36

Re: Midi controller

Ik kwam op het Amerikaanse forum net deze link tegen: http://www.midiworks.ca/index.php/class ... yboard-key

Hier wordt beschreven hoe je de toetsen los kunt maken en wat je vervolgens kunt doen om niet werkende contacten weer aan de praat te krijgen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 nov 2011 21:27

Re: Midi controller

en hier staat het in beeld: http://www.youtube.com/watch?v=JTnXZK4NaaU
Vorige

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com