Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

te gladde toetsen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 04 maart 2018 15:31

te gladde toetsen

nijn nieuwe speeltafel, een gemidificeerde Rodgers met 4 klavieren heeft erg gladde witte en zwarte toetsen en dat vind ik toch niet zo leuk.

Wat kan ik er aan doen?

Schuurpapier?

Chemische behandeling?

Verf?

??

Iemand hier met een goed idee?

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 04 maart 2018 18:41

Re: te gladde toetsen

Ik zou niets chemisch doen als je niet weet wat de uitwerking is en schuren lijkt me ook geen goede oplossing, zijn de toetsen vetting of zo? Toetsen zijn altijd wel glad van welk materiaal het ook is.
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 22 maart 2018 21:32

Re: te gladde toetsen

Als je toetsen een houten kern hebben kun je het plastic met een verfbrander verwarmen en dan met een plamuurmes er af steken.
Daarna kun je er fineer op lijmen wat je dan goed moet schuren met korrel 180, dan 400 en dan ook nog 600. Paar laklagen erover en je toetsen zijn weer mooi :-)
Heb ik zelf ook gedaan. Je kunt uiteraard 't fineer ook op kleur krijgen of zelf kleuren naar wens.

Ik zou, als het compleet plastic toetsen zijn niet teveel rommelen denk ik, voor 't zelfde geldt zien ze er dan niet meer uit...

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 22 maart 2018 21:45

Re: te gladde toetsen

een verfbrander lijkt mij wel erg heftig ik zou het met een fohn proberen duurt misschien
iets langer maar is een stuk veiliger.

Dick :geek:
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 22 maart 2018 21:54

Re: te gladde toetsen

Verfbrander werkt prima, je moet hem niet op maximaal vermogen zetten en niet te dichtbij. Zodra de lijm zacht wordt kun je 't plastic er zo afsteken. Heb ik drie klaveren zo gedaan, werkt prima! ;)

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 23 maart 2018 07:48

Re: te gladde toetsen

djvmeeuwen schreef:Verfbrander werkt prima, je moet hem niet op maximaal vermogen zetten en niet te dichtbij. Zodra de lijm zacht wordt kun je 't plastic er zo afsteken. Heb ik drie klaveren zo gedaan, werkt prima! ;)



Bedankt, maar hier begin ik echt niet aan. :-) Ben eigenlijk nu van plan om alle klavieren te vervangen door betere met een meer mechanische traktuur gevoel. Ze spelen m.i. ook te licht.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com