Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

4 identieke usb keyboardjes

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 22 dec 2017 19:38

Bericht 28 jan 2018 18:03

4 identieke usb keyboardjes

Ik heb mensen van mijn plaatselijke muziekhandel de vraag gesteld of het mogelijk is om 4 identieke usb keyboarden op een computer aan te sluiten, hun antwoord was dat het idd mogelijk was ... zoals ik al vermoedde. Met de volgende vraag wisten ze zich geen raad wegens geen ervaring ermee. Ik vroeg hen namelijk of met die opstelling de configuratie behouden blijft zodanig dat ik na het uit/aanzetten terug direkt aan de slag kan zonder dat ik eerst alle keyboards terug moet koppelen volgens mijn Hauptwerk configuratie.

Dus .... blijven alle toewijzingen van die 4 identieke keyboarden aan de juiste klavieren gekoppeld na het uitzetten van de pc ?

Iemand die daar ervaring mee heeft ?

Thanks
Danny
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 28 jan 2018 20:47

Re: 4 identieke usb keyboardjes

Ik heb ook 4 usb keyboards op elkaar gestapeld.
Echter heb ik een usb-hub die ik gebruik om de 4 keyboards van spanning te voorzien
die usb hub zit niet aangesloten op de computer, gewoon als voeding gebruiken,
en via de Midi aansluiting van de keyboards op een midi sport 4x4 aangesloten op de pc.
Werkt prima.
Pedaal zit op andere midi interface.

Bartmans :D

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 28 jan 2018 21:13

Re: 4 identieke usb keyboardjes

Ja, als ze ook een Midi out aansluiting hebben, zou ik ook gaan voor een losse Midi naar USB interface om deze problemen te voorkomen. Via China kan je tegenwoordig al voor heel weinig geld een 4 poorts Midi interface bekomen. Voor direkt USB gebruik, hierbij nog wat tips:

Uiteraard moet je al beginnen, met ALTIJD dezelfde poorten te gebruiken, hetzij op je PC, of op de eventuele USB hub.

Verder kan je maar beter NOOIT de PC opstarten als 1 of eerdere keyboards niet zijn aangesloten op dat moment.

Maar zelfs met deze maatregelen, kan het zomaar zijn dat op een - slechte - dag windows ineens besluit om er andere namen aan te geven. En dan moet je ze dus in HW opnieuw toewijzen.

Dit alles, zolang er geen dedicated driver voor deze apparaten is geinstalleerd. Als er wel een driver is, kan je soms de benamingen vastleggen, of de driver doet dit zelf als hij meerdere identieke apparaten ontdekt. Dan heb je minder problemen.

Overigens, zodra ik op een mac overstapte, was ik voorgoed van deze problemen verlost......ideetje??

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 29 jan 2018 00:50

Re: 4 identieke usb keyboardjes

Hallo,

Zie mijn minimalistische eigenbouw orgel op http://www.contrebombarde.com/concerthall/user/3346.
Ik heb drie identieke USB-MIDI keyboards die op een USB-HUB (met voedingsadapter) heb aangesloten. Het pedaal heeft MIDI out en via MIDI to USB interface is die ook aangesloten via de hub, op de PC. Via een spanningsslof met schakelaar zet ik alles aan, cq. uit. En dat werkt prima.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 307

Geregistreerd: 14 sep 2012 16:45

Woonplaats: Huizen

Bericht 29 jan 2018 07:14

Re: 4 identieke usb keyboardjes

Ook mooi gemaakt Fred.
Heb ook zoiets, maar dan 4x alesis Q61 midi keyboards
Werkt ook prima.
Als we maar happy zijn met onze spulletjes

Bartmans :D

Berichten: 3

Geregistreerd: 22 dec 2017 19:38

Bericht 29 jan 2018 12:26

Re: 4 identieke usb keyboardjes

Bedankt mensen ... zoals ik meen op te maken uit bovenstaande reacties zou de opstelling in principe geen problemen mogen geven. Bedankt voor jullie uitleg ;)

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com