Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

e-ink display

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 mei 2018 20:29

e-ink display

de E-ink displays vind ik persoonlijk (mits netjes ingebouwd) een mooie oplossing, 1x instellen en bij iedere set de juiste register benaming.

alleen gemiddeld 26 euro per display vind ik fors heb er n.l. 80 nodig
en kan je uberhaupt wel dat aantal displays aansturen i.c.m hw?

http://midiboutique.com/MIDI-Processors/estop


zijn er andere alternatieven wel e-ink(geen lcd) die ook met HW overweg kunnen en hopelijk iets goedkoper zijn :oops:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 10 mei 2018 23:14

Re: e-ink display

https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-e ... Text=e-ink

Zit hier iets bij? Wellicht wel met arduino aan te sturen?
Ik weet niet hoe ze dan met HW communiceren.
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 12 mei 2018 14:00

Re: e-ink display

Hoi Jan Wim,

Wij hebben een eigen e-ink display iets ander formaat, met meer mogelijkheden.
Maar ook die zijn niet goedkoop. Ik kan even kijken waarvoor ik ze kan leveren per 80 stuks.

mvg

André

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 mei 2018 18:28

Re: e-ink display

Andre schreef:Hoi Jan Wim,

Wij hebben een eigen e-ink display iets ander formaat, met meer mogelijkheden.
Maar ook die zijn niet goedkoop. Ik kan even kijken waarvoor ik ze kan leveren per 80 stuks.

mvg

André


maak er maar wat moois van André, als jouw systeem ook b.v uit te breiden is, dan kan ik ook starten met een minder aantal tegelijk, kan ik het zo aanvullen tot uit eindelijk 80 stuks.

ik ben benieuwd
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 15 mei 2018 21:31

Re: e-ink display

Die midiboutique toch.

4 jaar geleden heb ik ze gemailed met een link naar een franse website (geen idee meer welke) met e-ink displays zoals ze in frankrijk in winkels toegepast worden als prijskaartje. Altijd correcte prijzen tov van de website.

Mijn vraag toen was of ze daar een controler oid voor hauptwerk voor konden verzinnen. Tsja, dat was toen geen optie. . . .

Het kan verkeren.


Ben op dit moment niet aan het bouwen, maar toch leuk te horen dat er inmiddels wel een zelfbouw oplossing voor handen is. En anders gewoon een Johannes live strippen. Moet je kijken hoe blij die displays dan worden dat ze in een echt orgel mogen. :D
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 mei 2018 21:47

Re: e-ink display

De Mediamarkt heeft ook dit soort displays aan hun stellingen hangen .........
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 16 mei 2018 07:35

Re: e-ink display

Ik heb geen flauw idee hoe je die dingen werkend zou kunnen krijgen, maar kan dit wat zijn?

Pervasive displays
Waveshare
Waveshare

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 jul 2018 18:34

Re: e-ink display

heb ondertussen een mail gestuurd naar Jordan van midiB.

ik heb totaal 64 e-inks nodig, volgens Jordan kunnen die op 1 chain.
64 eStops can be chained on single chain

vervolgens vraagt Jordan
Do you know what is the working voltage and the current of SAM/SDK you will be using?

This has to do with the choice of heavy-duty power supply. Each eStop can handle SAM/SDK switches at up to 30V voltage and up to 2A current.



nu vraag ik me af wat is SAM/SDK ??? wellicht een domme vraag, maar ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen.
is dit een universele voedingsbron?


om de kosten wat te spreiden ga ik niet in 1x 64 dure e-inks kopen maar in fase's :oops:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jul 2018 19:10

Re: e-ink display

Dit bijv.
SDK Solenoid Draw Knob: https://www.syndyne.com/products.php?id=32
SAM Stop Action Magnet: https://www.syndyne.com/products.php?id=33
Of te wel knoppen die mee bewegen als deze door bijv. de setzer aan- of uit worden gezet.
En die spoelen kunnen wel wat stroom vreten als je er 64 gebruikt en ze gaan allemaal tegelijk aan of uit.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 23 jul 2018 20:13

Re: e-ink display

Evert-Jan schreef:Dit bijv.
SDK Solenoid Draw Knob: https://www.syndyne.com/products.php?id=32
SAM Stop Action Magnet: https://www.syndyne.com/products.php?id=33
Of te wel knoppen die mee bewegen als deze door bijv. de setzer aan- of uit worden gezet.
En die spoelen kunnen wel wat stroom vreten als je er 64 gebruikt en ze gaan allemaal tegelijk aan of uit.


thx Evert-Jan. denk dat dit niet bij mij van toepassing is of Jordan heeft mijn steenkool engels niet begrepen :)

de trekregisters moeten niet automatisch mee te bewegen. het gaat mij puur om de e-stops
die kunnen denk ik wel via een externe voeding worden aangesloten


dit was het antwoord
64 eStops can be chained on single chain.

For this purpose you will need:

32x eStop units;

1x mm4-din5pwr/25 power-MIDI input cable for chain MIDI/power input;

1x mm4-din5 MIDI output cable for chain MIDI output;

31x mm4-m4/25 connection cables between the 32x eStop units;

power supply for eStop units 12V/2A (psa12ss);

heavy-duty power suply for SAM/SDK. It must be able to source current 32*I where I is the current necessary to move single SAM/SDK.



Do you know what is the working voltage and the current of SAM/SDK you will be using?

This has to do with the choice of heavy-duty power supply. Each eStop can handle SAM/SDK switches at up to 30V voltage and up to 2A current.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 jul 2018 20:51

Re: e-ink display

Als ik op http://midiboutique.com/MIDI-Processors/estop kijk heeft dit printje een aansluiting voor je registerknop (encoder met een normaal open contract) en een voor de SAM/SDK unit of voor aansturing van een LED (decoder deel).
Je kunt je huidige bedrading van de knoppen dus ook via deze printen laten lopen.

De "heavy-duty power suply for SAM/SDK" heb je niet nodig als je alleen het displaydeel wilt gebruiken. Voor de rest lijkt mij zijn lijstje compleet.

Wat je Jordan moet vragen hoe lang het duurt om 64 displays in daisychain van 32 karakters tekst te voorzien (ik denk ca 3-4kB data serieel; een beetje afhankelijk van de overhead). Op het eerste display staat de tekst direct, op het laatste display na xx seconde. Hij moet wel een inschatting kunnen geven.

Berichten: 41

Geregistreerd: 20 apr 2013 00:16

Bericht 22 okt 2018 22:12

Re: e-ink display

Heren hebben jullie al vooruitgang geboekt in de materie rond het e-paper display?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 okt 2018 22:40

Re: e-ink display

nog niet veel verder de ink displays schijnen niet ieder teken te kunnen weergeven
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 22 okt 2018 23:24

Re: e-ink display

Jan Wim schreef:nog niet veel verder de ink displays schijnen niet ieder teken te kunnen weergeven

En ik vind het nog steeds idioot duur. Tel daar even 40 duimpistons bij op en je hebt zo 4000,- alleen al aan knoppen en displays... :?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 okt 2018 23:42

Re: e-ink display

zeker Jaap het is niet goedkoop dat is ook een obstakel
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 27 okt 2018 13:05

Re: e-ink display

Heren, na een tijdje vanwege werk niet aanwezig geweest te zijn op dit forum, lees ik dit draadje. Ik zat met hetzelfde probleem. Bij Mixtuur en Noorlander geïnformeerd naar e-ink registerplaatjes. Uiteindelijk niet voor e-ink gekozen, maar voor OLED schermpjes. Waarom? Probeer de e-ink maar eens te lezen 's avonds in een kamer met schemerverlichting en een verblindende lessenaarlamp.....
OLED's ongeveer 5 euro duurder dan e-ink, maar wel altijd een glashelder schermpje. Het is en blijft kostbaar als je , zoals ik, een speeltafel wil van ongeveer 100 registers. Wil het nu wel in één keer goed hebben... :)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 27 okt 2018 13:55

Re: e-ink display

Jos,
qua aflezen met avondverlichting heb ik niet veel moeite, OLED ken ik niet persoonlijk maar zal er eens wat info over lezen.

maar...… goeiedag wat je aan het bouwen bent ziet er fantastisch uit, top man...……..
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 27 okt 2018 14:25

Re: e-ink display

Zeg Jos, dit is wel heeeel erg mooi! Laat je de bouwvorderingen ook hier zien? Reuze interessant. Ben je zelf aan het bouwen?
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 28 okt 2018 17:18

Re: e-ink display

Ja Jan Wim en Jaap, mijn grote wens was een orgel met een speeltafel à la Cavaillé-Coll. Het wordt een orgel met 4 klavieren Custom made. Eigenlijk een vrije interpretatie van de speeltafel van Dudelange. Noorlander Orgels is het meubel voor mij aan het bouwen. Ik ben best handig, maar dit laat ik liever door een echte meubelmaker maken. Mijn huidige audiosetup houd ik zo, met toevoeging van een subwoofer in de console. Uiteraard wel een nieuwe PC ingebouwd. I7 64GB ,RME geluidskaart. Noorlander heeft ook gelijk een muziekkast en buffetkast in dezelfde kleur en houtsoort gemaakt. Het was nog even uitzoeken of ik de registerknoppen geheel zwart zou laten, zoals Jorg Glebe in Duitsland met zijn bekende orgel heeft gedaan. Uiteindelijk worden het 96 knoppen met een wit plaatje met een cijfer erin. De registernaam staat nml al op het OLED displaytje. Hieronder nog wat foto's van afgelopen week van het orgel . Als ik weer nieuwe foto's heb, zal ik deze weer posten hier.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 28 okt 2018 19:25

Re: e-ink display

Mooi hoor. Ik was afgelopen week bij Noorlander (Orgelbespeling met o.a. Engelse muziek) en jij bent waarschijnlijk degene die 100 duimpistons gaat gebruiken :lol: . Laat ik nu ook op zoek zijn naar betaalbare knoppen die nog passen ook... Is bepaald geen sinecure, kan ik je zeggen.
Maar hoe ga je dit gevaarte naar binnen krijgen? Ik hoop niet dat hij naar boven moet.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 28 okt 2018 20:05

Re: e-ink display

Wat is dat geweldig mooi, super mooi afgewerkt. wees er maar trots op, het eindresultaat zouden wij ook graag willen zien.
proficat :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 29 okt 2018 00:45

Re: e-ink display

Heeft wel wat weg van de Dudelange speeltafel. Wat een vakman ben je. Ze zeggen wel eens "goed gereedschap is het halve werk, maar in dit geval betwijfel ik dat percentage, natuurlijk in het voordeel van de bouwer.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 29 okt 2018 08:33

Re: e-ink display

Jos, wat mij betreft laat je zo'n parel(tje) niet onder een 'anoniem' draadje staan, maar maak je een eigen topic aan. Want zon prachtig bouwstuk verdient dat!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 29 okt 2018 09:21

Re: e-ink display

Heb wat rond gestruind op internet om het mij enigszins onbekende OLED te bekijken, er is een grote diversiteit te koop .
Alleen buiten welk type OLED, hoe ga je dit aansluiten op HW ? Zijn ze in serie te plaatsen?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 29 okt 2018 10:25

Re: e-ink display

Jan Wim schreef:nog niet veel verder de ink displays schijnen niet ieder teken te kunnen weergeven



Welke tekens wil je dan? Volgens mij zijn alle tekens mogelijk die ook in Word ed zitten.

mvg

André
Volgende

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com