Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

Pistons aansluiten op Litsw

Toon actieve onderwerpen

Bericht 21 jan 2019 20:18

Pistons aansluiten op Litsw

Nu ben ik zover dat de pistons gesoldeerd kunnen worden, maar ik vind het toch lastig uit te vogelen hoe ik nu precies moet solderen.
Het zijn 4-pins verlichte pistons. Bij 2 pinnetjes staat + en - aangegeven. Weet iemand hoe de draadjes moeten lopen naar de Litsw van midihardware? Een schetsje zou handig zijn.
Ik heb een losse flatcable met 16 aders.
Wie op kunstof kan spelen, doet het ook graag eens op hout.

Bericht 21 jan 2019 22:22

Re: Pistons aansluiten op Litsw

Op de website van MIDI hardware: https://midi-hardware.com/index.php?sec ... duct=LITSW

LITSW aansluiting.jpg

De kathode van de led en 1 pen van de schakelaar kun je met elkaar doorverbinden en aan de nul volt leggen. Die zit niet op de konnektor maar zal wel elders op de print zitten
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Bericht 22 jan 2019 13:00

Ik ben erg slecht in het lezen van electrische schema's.
in mijn beeld komt alles uit op de Grnd (linksonder op het schema), maar dat zal niet zo zijn.

Even checken of ik het goed begrijp: Ik moet 1 pin van de led verbinden met 1 pin van de schakelaar en die moet naar de 0 Volt. Is dat naar de Ground/aarde?
De resterende 2 pennetjes van de piston moet ik dan met 2 aders verbinden op de 16-polige aansluiting op het printje , nr 1 en 2? En dan de tweede piston met pinnetje 3-4 op de print etc?

Bericht 22 jan 2019 13:41

Dag Jaap,

Het is niet moeilijk, de + en — zijn van de led, van alle pistons de — aansluitingen met één drukknop aansluiting verbinden en deze doorverbinden met elke piston, het uiteinde van deze draad op de print aan de massa vastsolderen!
Dan blijven op elke piston nog twee aansluitingen over die je m.b.v. flatcable aansluit, de eerste ader aan de + van de led, de tweede aan de overgebleven drukknop aansluiting en zo verder.
Met vriendelijke groet,

Jaap Patijn

Bericht 22 jan 2019 20:43

Hartelijk dank EvertJan, Jaap en HJK!
Nu is het mij helder. Nu eerst een nieuwe soldeerstift halen...... :D

Bericht 15 feb 2019 13:21

De volgende puzzel dient zich aan:
Er zijn per klavier 8 divisionals, waarvan er maar 1 tegelijk geactiveerd kan zijn. Daarnaast zijn nog andere knoppen die ik gewoon aan of uit kan zetten, zoals pedaalkoppels en klavierkoppels. (niet ingewikkeld)
Nu kun je bij de LITSW een scheiding maken tussen 2 groepen knoppen. Je kunt er 24 op aansluiten. Ik heb 3 x LITSW.
Hoe maak ik nu de verdeling van alle knoppen op welk LITSW?
Moeten alle divisionals op 2 LITSW-bordjes (geprogrammeerd als 1 van de vele tegelijk) en alle andere knopppen op het derde bordje?

Bericht 15 feb 2019 14:03

Jaap380 schreef:Er zijn per klavier 8 divisionals, waarvan er maar 1 tegelijk geactiveerd kan zijn.

Het wordt toch in de sample set geregeld dat er maar 1 tegelijk actief mag zijn?
Of te wel: per bordje kun je 24 schakelaars plaatsen. Een willekeurige schakelaar kun je gewoon aan elke knop in HW koppelen (via MIDI learn). De betreffende knop in HW geeft dan de functionaliteit die jij wilt hebben: of een Divisional knop of een (sub/super)koppel of een Tutti of alle tongwerken uit. Je hoeft daarvoor in de LITSW niets te scheiden in 2 groepen.

Bericht 15 feb 2019 14:18

Gelukkig. HW kan meer dan ik dacht :D

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)