Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midificeren Monarke orgel

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 28 feb 2012 21:09

Re: Midificeren Monarke orgel

Evert-jan,

Mijn moederbord is
Super Micro X7DCA-L
Kun je hier wat mee?
Vr. groet,
Henri

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 feb 2012 23:07

Re: Midificeren Monarke orgel

Henri

manual is hier verkrijgbaar http://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon1333/5100/X7DCA-L.cfm en kies dan motherboard manual
Dit server board heeft ook de door jou gewenste feature.

PC aanzetten en dan op delete toets drukken. je komt dan in de bios van het moederbord
Aan de bovenzijde op je scherm een aantal menu opties. Ga met pijltje rechts naar advanced menu
Pijltje naar beneden naar "boot features" en dan op de enter toets drukken
Ga met pijltjes toetsen naar "Power Loss Control" en kies daar "Power on" (die keuze maak je met de + en - toets van je keyboard).
Staat de juiste waarde voor, druk dan op Esc toets en ga met de pijptjes naar het exit menu
Kies daar Exit saving changes

PC boot nu opnieuw op. Als je vervolgens de PC op normale wijze shutdowned, dan gaat deze uit.
Waarschijnlijk staat je orgel op dezelfde stekkerdoos, dus deze ook even uitzetten
Als je nu de 220 V aanzet van je orgel, gaat de PC ook aan

Evert-Jan

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 29 feb 2012 09:26

Re: Midificeren Monarke orgel

Bedankt Evert-Jan,

Ga het vanavond gelijk proberen.
Ik heb wel goed gezocht in de bios, maar het zit dus dieper weg dan ik dacht.
Ben ook een beetje te veel leek om goed met de bios om te gaan.

Henri
Vr. groet,
Henri

Berichten: 8

Geregistreerd: 11 jan 2012 01:03

Woonplaats: Spakenburg

Bericht 29 feb 2012 15:22

Re: Midificeren Monarke orgel

Jan schreef:
Henri schreef:
In de Bios van de pc heb ik de "Power on" optie aangezet bij stroom inschakeling. Dus als ik nu de sleutel omdraai gaat alles, ook de pc, aan, wordt Hauptwerk automatisch opgestart en een orgel geladen. Dat werkt perfect.


Zeger,

Waar zit die functie in de bios? Ik wil dit ook zo instellen, maar kan het nergens vinden.
Heb jij tips? of kan het misschien niet op elke pc?

Groeten
Henri


Volgens mij heb ik dit gisteren in Windows7 gezien, ergens bij energie-instellingen. Je kunt dat bepalen wat de knop doet.

Jan


Hoi Jan,
Ik denk dat Evert-Jan het al prima beschreven heeft.
Zover ik weet kan het in elke Bios op elke computer, het is alleen afhankelijk van de gebruikte Bios hoe het precies heet. Om te beginnen moet je eerst in de Bios zien te komen, ook dit is verschillend per pc, bij het opstarten van de pc voordat Windows begint te laden moet je of op F8, F12 of Delete drukken. Net zo lang proberen totdat dit lukt, dit betekent dat je computer indien nodig meerdere malen moet afsluiten en opnieuw opstarten, totdat je de juiste Bios toets gevonden hebt.
Zodra het Bios scherm opent moet je op zoek gaan naar de optie Power of power loss. Ook dit kan weer anders heten maar hij moet er zijn. Lukt dit niet dan graag zodra je de Bios kunt openen wat schermafdrukjes maken van de verschillende schermen en hier bijvoegen. Als je de optie wel gevonden hebt dan op "enabled" zetten en de wijzigingen opslaan.
Daarna moet het werken, ik heb nu de midi-unit, pc, scherm en verlichting van het orgel op 1 stekkerdoos zitten en zodra ik het sleutelcontact van het orgel omdraai gaat alles keurig netjes aan. Hauptwerk wordt ook automatisch (via opstarten in startmenu) gestart en het gewenste orgel wordt geladen.
Werkt prima.
Groet
Zeger

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 29 feb 2012 21:47

Re: Midificeren Monarke orgel

Bedankt Evert-jan,
Het is prima gelukt met jouw perfecte handleiding!
Nu hoef ik niet meer iedere keer achter het orgel te duiken om de pc te starten.

Groet,
Henri
Vr. groet,
Henri

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 feb 2012 22:20

Re: Midificeren Monarke orgel

graag gedaan
Vorige

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com