Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

reed contacten en magneten

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 22

Geregistreerd: 08 jul 2011 23:35

Bericht 28 jan 2012 22:33

Re: reed contacten en magneten

vandaag de magneten binnen gekregen
ik had er 40 besteld
tot mijn verbazing kreeg ik er gratis 10 kubus magneetjes bij ook super krachtig
+ een zaje kinder snoepjes en een groepsfoto + een 10% kortingsbon voor de volgende bestelling

echt service.
gisterenavond was de bestelling nog in keulen en vanmorgen brachten ze het.

volgende week monteren dus
groeten peter

Berichten: 86

Geregistreerd: 05 jun 2011 13:24

Bericht 04 mei 2012 22:46

Re: reed contacten en magneten

Wie heeft ervaring met het aanbrengen van de contactrail (reedcontacten pedaal) van Midihardware. Ik heb namelijk een paar vraagjes over de optimale montage ervan. Evt. via PB?

Dank voor je reactie.

Dirk1

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 07 mei 2012 21:17

Re: reed contacten en magneten

Ik heb ook een REED 30 van Midi Hardware gebruikt in mijn pedaal.
Werkt prima.
Vraag maar wat je weten wilt

Groet,
Henri
Vr. groet,
Henri

Berichten: 73

Geregistreerd: 04 apr 2011 11:17

Bericht 08 mei 2012 12:11

Re: reed contacten en magneten

Ik wil m'n pedaal ook gaan modificeren binnenkort, heb de REED32 en de PDS van midi-hardware.com. Heeft iemand wellicht foto's van de constructie en de montage van magneten en de contactenbalk? Een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden :-)

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 08 mei 2012 12:44

Re: reed contacten en magneten

Maarten,

Ik zal vanavond wel wat fotos posten.

Groet,
Henri
Vr. groet,
Henri

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 08 mei 2012 21:15

Re: reed contacten en magneten

Maarten schreef:Ik wil m'n pedaal ook gaan modificeren binnenkort, heb de REED32 en de PDS van midi-hardware.com. Heeft iemand wellicht foto's van de constructie en de montage van magneten en de contactenbalk? Een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden :-)

Maarten,
Hierbij de beloofde foto's
ped reed30.jpg
ped magneet.jpg

Ik heb de strip onder het orgel gemonteerd.
Deze blijft dus altijd onder het orgel, het pedaal is nu helemaal los wegneembaar.
In de pedalen moet je aan de kopse kanten een schroefje schroeven, hierop plak je het magneetje.
Als je de pedaaltoets indrukt moet de hoogte van de schroeven moet gelijk zijn aan de bovenkant van het glazen buisje van het reedcontact. (Contacten zitten aan de achterzijde van de print)
Midi Hardware levert de magneetjes erbij.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 73

Geregistreerd: 04 apr 2011 11:17

Bericht 09 mei 2012 21:37

Re: reed contacten en magneten

Henri, dank voor de foto's. Ik had verwacht dat je de printplaat precies andersom zou moeten monteren, dus met de contacten aan de voorkant. Krijg je op de manier zoals jij hem nu hebt gemonteerd geen effecten in het elektronische circuit, omdat er een magneet langs de koperbaantjes gaat?

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 09 mei 2012 21:43

Re: reed contacten en magneten

Maarten schreef:Henri, dank voor de foto's. Ik had verwacht dat je de printplaat precies andersom zou moeten monteren, dus met de contacten aan de voorkant. Krijg je op de manier zoals jij hem nu hebt gemonteerd geen effecten in het elektronische circuit, omdat er een magneet langs de koperbaantjes gaat?


Nee hoor Maarten,
Koper is niet magnetiseerbaar, dus van storingen heb je geen last.
Misschien kun je de printen ook anderom monteren, maar zo zijn de reeds het minst kwetsbaar.
Ik heb eerst 'los' getest met de magneetbenadering. Op die manier kun je daar snel achter achterkomen.

Groet, Henri
Vr. groet,
Henri

Berichten: 86

Geregistreerd: 05 jun 2011 13:24

Bericht 12 mei 2012 00:24

Re: reed contacten en magneten

Henri,

Bedankt voor deze info: Het meeste is me inmiddels duidelijk. Nog een paar vraagjes:
1. zoals jij ze hebt gemonteerd (bij ingedrukt pedaal magneten op hoogte van bovenzijde reedcontact), maak je dan pas contact als je de toets volledig hebt ingedrukt?
2. ik veronderstel dat het niet uitmaakt welk deel van de contactstrip je rechts en links monteert?

Dank voor je reactie,

Dirk1

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 mei 2012 08:03

Re: reed contacten en magneten

Dirk1 schreef:Henri,

Bedankt voor deze info: Het meeste is me inmiddels duidelijk. Nog een paar vraagjes:
1. zoals jij ze hebt gemonteerd (bij ingedrukt pedaal magneten op hoogte van bovenzijde reedcontact), maak je dan pas contact als je de toets volledig hebt ingedrukt?
2. ik veronderstel dat het niet uitmaakt welk deel van de contactstrip je rechts en links monteert?

Dank voor je reactie,

Dirk1


Hoi Henri,

Vraag 1 moet je zelf even uitproberen, ikzelf heb ze zo gemonteerd dat je de pedaal toetsen zeker wel 1 derde moet induwen alvorens ze kontakt maken,
maar vind je dat ze nog dieper moetn of hoger , is een kwestie van aanvoelen.

ik zelf heb ze ongeveer het zelfde gemonteerd zoals mijn toets klavieren ook reageren

Vraag 2 je kan de print niet zomaar( als er op de print een matrix aanwezig is) van links naar rechts uitwissellen, heb je kans dat de lage C ergens anders begint, en voor de hoge tonen het zelfde.

is er geen matrix op je print aanwezig, dus alleen maar een simpel aan uit signaal.
dan maakt het uiteraard niet uit waar je strip plaatst.

Gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 174

Geregistreerd: 16 feb 2011 13:37

Bericht 12 mei 2012 12:57

Re: reed contacten en magneten

Dirk,

Ik ben het helemaal eens met Jan Wim.
Ter aanvulling:
Op de prints van Midihardware zitten al een diodematrix.
Ik had deze besteld met 1.5 meter flatcable en 16 pins connector.
De prints bestaan uit drie delen die gekoppeld zijn met flatcable.
Je ziet vanzelf aan de indeling van de reedcontacten hoe je moet monteren:
Van onderaf (lage C) begin je met 5 reeds, dan een groepje van 7, dan weer 5, 7, 5 en het eindigt op 1 (bij 30 tonen).

Mijn pedaaltoetsen maken een slag van ca 12mm.
Ergens halverwege beginnen ze contact te maken.
Het is niet handig om dat contactpunt heel hoog te leggen, omdat dan bij het minste aanraken van de toets de toon aanspreekt.
Heel laag is ook niet aan te raden, omdat je dan de toetsen stijf ingedrukt moet houden.
Bij de minste vervorming van toets of print heb je dan kans op storing.
Dus de magneetjes moet je pas plaatsen als je de electronica werkend hebt. En op die manier kunt horen wanneer de toon gemaakt wordt.

Groet,
Henri
Vr. groet,
Henri

Berichten: 86

Geregistreerd: 05 jun 2011 13:24

Bericht 13 mei 2012 13:24

Re: reed contacten en magneten

Mijn vraag 2 was er inderdaad één uit de domme categorie. :oops: Men zegt dat domme vragen niet bestaan, maar het is me toch gelukt om er één te bedenken. Op zich dus ook een prestatie. :? ...

De printplaten zijn immers zo gemaakt dat ze maar op één manier passen, willen alle reedcontacten tegenover een toets komen te liggen.

Bedankt voor jullie advies. Nu weet ik welke afstanden ik moet aanhouden bij montage. En welke marge ik moet aanhouden voor fijnafstelling achteraf.

Dirk1

Berichten: 86

Geregistreerd: 05 jun 2011 13:24

Bericht 13 mei 2012 13:37

Re: reed contacten en magneten

Van Midihardware kreeg ik de volgende informatie: ik plaats het maar zodat eventuele andere gebruikers er ook iets aan hebben.

Met de Reed30/32 worden verschillende soorten magneten meegeleverd:

1. round 10mm, triggering from about 18mm if the middle of the circle is placed above the glass end of the reed
2. square 7mm, basically the same as the above, but easier to mount on the side wall of pedal
3. set of 3 small squares per reed. You can select 1 magnets to have about 8mm triggering distance, 2 squares for about 14mm, and 3 for 16-18mm

The best way is to press the pedal to the depth you want it to trigger a note, block it in this position with piece of wood block, and slide the magnet down untill it triggers. Then glue it in such position.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 19 mei 2012 19:30

Re: reed contacten en magneten

Dirk1 schreef:Mijn vraag 2 was er inderdaad één uit de domme categorie. :oops: Men zegt dat domme vragen niet bestaan, maar het is me toch gelukt om er één te bedenken. Op zich dus ook een prestatie. :? ...
Dirk1

Er is maar één soort domme vragen, dat zijn ongestelde vragen!
Eén keer vragen is vijf min. dom, nooit vragen, ben je het altijd...
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 mei 2012 20:51

Re: reed contacten en magneten

Hoi Dirk,

maar om 1 domme vraag te bedenken moet je toch wel een zekere mate van intelligentie bezitten.

dus zo dom is het niet :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

en troost je er zijn zelfs sampleset makers die nemen een DOM orgel op.....om het vervolgens domweg via hauptwerk thuis te kunnen bespelen



Gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Vorige

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com