Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Aansluiten via HUB?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 6

Geregistreerd: 27 jan 2012 11:50

Bericht 27 jan 2012 12:16

Aansluiten via HUB?

Als beginnend Hauptwerker wil ik via de probeerversie komen tot een verdere keuze in aanschaf van een Hauptwerkorgel.
Ik heb een midi-keyboard aangesloten middels een USB midikabel en inmiddels werkt dat tot tevredenheid met de free-versie van Hauptwerk.
Ik sta verbaasd over de geluidsweergave, die alleen al via mijn pc-speakertjes bereikt wordt.
Ik zou vervolgens graag een pedaal en/of 2-de klavier willen aansluiten. Kan dat op dezelfde manier via een Hub, of gaat dat niet werken? Als dit niet werkt hoe moet dat dan en waar is dat vanwege beperkte budgettaire mogelijkheden aan te schaffen?
Met vriendelijke groet,
janmarcelis

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 27 jan 2012 12:48

Re: Aansluiten via HUB?

Ik ben bang dat Hauptwerk geen onderscheid zal kunnenmaken tussen het ene klavier wat op de HUB zit en het andere klavier.

Berichten: 70

Geregistreerd: 13 feb 2011 20:22

Bericht 27 jan 2012 13:22

Re: Aansluiten via HUB?

Als je van het pedaal of klavier een ander midi kanaal kan instellen zou het volgens mij wel moeten lukken.

Berichten: 3

Geregistreerd: 07 jan 2012 18:03

Bericht 28 jan 2012 20:42

Re: Aansluiten via HUB?

Hallo Jan,

Dit werkt uitstekend.
Vanmiddag zelf nog gespeeld op usb keyboard en usb pedalen die beide op een usb hub waren aangesloten
Gewoon de apparaten via usb aansluiten. en dan in het hauptwerk menu bij Midi in ports de usb apparaten aanvinken zodat deze geactiveerd worden (Als je meerdere (voor hauptwerk geschikte) apparaten op de usb hebt aangesloten worden deze weergegeven als USB Cable, USB cable A, Usb cable B etc etc.

Daarna het orgel inladen en dan via de keyboard instellingen de klavieren of pedalen de juiste usb kabel toewijzen.
Mocht je er toch niet uitkomen mail mij dan.

Groetjes Antoni

Berichten: 6

Geregistreerd: 27 jan 2012 11:50

Bericht 01 feb 2012 15:30

Re: Aansluiten via HUB?

Bedankt Antoni, ik heb het werkend gekregen.Dit betekent, dat je dus zonder een midi-merger , of hoe zo'n apparaat mag heten, ook met meerdere klavieren en pedaal kunt spelen, mits je meerdere USB -midi kabels hebt. Klopt het, dat als je je tweede klavier vervolgens weghaalt, je eerst Hauptwerk weer opnieuw moet opstarten om in de vorige configuratie verder te gaan?
Ik kreeg steeds de boodschap, dat midi-cable A niet herkend werd en het programma, weigerde, ook na uitschakeling van het vinkje bij demidi-poort met cable a een ander orgel in te laden.

Groetjes,
Janmarcelis

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com