Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Fatar DF en DR schema,s

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 29 feb 2012 21:29

Fatar DF en DR schema,s

Zeer tot mijn spijt heb ik een vraag omtrent het schema van Fatar klavieren in DF en DR uitvoering over het hoofd gezien.

Maar wellicht is het voor anderen ook interessant..... Mijn ervaring is, dat de klavieren die Johannus toepast, van een DR-matrix zijn voorzien.
De meeste standaard leveringen van Fatar zijn echter met DF uitvoering. Het enige verschil is, dat alle 122 diodes dus andersom geplaatst zijn.

Een goede oplossing voor DR-uitvoering kan zijn, de mkcv64smf van Midiboutique. Daarbij krijg je software waarmee je op de PC van alles kunt instellen, waaronder het type DF of DR.... Tvens is deze unit aanslaggevoelig.

Hierbij de schema,s en nog een plaatje van mijn barre console-opstelling....

http://dl.dropbox.com/u/26426113/Orgel/ ... e%20DF.pdf

http://dl.dropbox.com/u/26426113/Orgel/ ... e%20DR.pdf

http://dl.dropbox.com/u/26426113/Orgel/DSC_5249_560.JPG


HG

Geert

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 01 maart 2012 00:24

Re: Fatar DF en DR schema,s

Dus ik heb wel gelijk Geert van ik in de mail had geschreven dat Midiboutique de print had aangepast.

Eef
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 02 maart 2012 22:53

Re: Fatar DF en DR schema,s

Even preciseren omtrent de geschikte Midi-encoders voor Fatar-klavieren ( DF en DR):

De Midiboutique mkc64smf heeft dus dubbele 8x8 matrix input connectors, en is daardoor in staat aanslaggevoeligheid te coderen, naast het feit dat hij mbv de bijgeleverde software ( op de PC) is in te stellen oa voor DF en DR-uitvoering.

Maar de Midi 128, of de DMS-2k, beiden van midi-hardware.com, kunnen OOK beide uitvoeringen aan. Alleen ondersteunen die geen aanslaggevoeligheid, en heb je dus een extra y-kabeltje nodig om van je beide Fatar-connectoren naar de enkelvoudige 8x8 matrix op die printjes te gaan.

Ik heb zelf goede ervaringen met de mkc64smf, maar de oplossing van midi-hardware.com is wel een stuk goedkoper, dus beter geschikt als je toch geen velocity nodig hebt.

Net terug van een concert bij Content door Dirk Out. Goede organist, maar die orgels missen iets.....moeilijk te omschrijven....te gepolijst??

HG

Geert

Eef

Berichten: 96

Geregistreerd: 13 mei 2011 19:44

Bericht 02 maart 2012 23:30

Re: Fatar DF en DR schema,s

Voor de zwelpedalen heb ik bij midi-hardware.com besteld.
Binnen driedagen binnen en drie euro verzendtkosten.
Maar nog geen ervaring of alles goed ga werken hier moet nog
aangewerk worden.
En nog bedankt voor de tip dat je print ook voor klavieren met DR en DF schema kunt gebruiken.

Eef
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 03 maart 2012 11:46

Re: Fatar DF en DR schema,s

Had ik van Johan ook al vernomen, Eef, dat ze zo vlot leveren.

Ik ga het ook eens uitproberen.

HG

Geert

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com