Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

PCC systeem content

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 03 maart 2012 13:55

PCC systeem content

goedemiddag,

een kennis van heeft zijn concent pastorale 5600 aan mij te koop aangeboden. Dit orgel bevat een pcc systeem.
Ik heb wel belangstelling voor dit orgel,maar wil eerst weten of na het inbouwen van de pc e.d hauptwerk is te besturen vanaf de pcc.

Is het mogelijk hauptwerk te besturen vanaf dit pcc systeem?
zo ja, worden de boxen van het orgel dan automatisch uitgeschakeld?
Zo niet, wat moet er aanvullend worden ingebouwd om dit te laten functioneren?

Ik wil namelijk mijn pc en boxen dan in het orgel(laten) inbouwen en via pcc hauptwerk besturen.

alvast bedankt voor de reacties,

Jacob
Groet,

Jacob
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 maart 2012 00:02

Re: PCC systeem content

Jacob, heb je je al wel voldoende georienteerd betreffende wat er nodig is om HW aan te sturen?/

Dat PCC-systeem van Content dat heeft denk ik toch vooral te maken met het naar eigen smaak instellen van de klankbron van de Content.

Dit orgel is natuurlijk pirma geschikt om HW mee aan te sturen, maar dan moet je het toch in eerste instantie zien als uitsluitend een Midi-interface tussen de toetsen en HW.

eventueel kan je dan nog de uitgang van je geluidskaart naar de aux ingang van het orgel voeren zodat je de orgelversterkers en speakers gebruikt voor de weergave ( is alleen een noodoplossing....).

Afijn, hierover heeft Gert toch al veel geschreven op PCorgan.......

In elk geval wrodt dit type console vaak voor HW gebruikt, getuige diverse YT-filmpjes, dus dat gaat zeker lukken....

HG

Geert

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 04 maart 2012 00:28

Re: PCC systeem content

Geert,

Bedankt voor je reactie

Ik maak ongeveer 2 jaar gebruik van hauptwerk i.c.m. Een eminent dsc 300.
de pc en bochten staan naast en boven het orgel bediening gaat via Registers van het orgel.

hauptwerk console leveranciers maken ook gebruik maken van pcc systeem en soortgelijke systemen.
Ik vroeg me dus af of het mogelijk is hauptwerk via dit pcc systeem te besturen. Bijv.
Laden van samplesets e.d.

Als dit niet mogelijk is is het inbouwen van de pc niet een optie en blijf ik lekker genieten van hauptwerk i.c.m. Mijn eminent. :D

Gr. Jacob
Groet,

Jacob
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 maart 2012 00:35

Re: PCC systeem content

Ik ben geen technicus, maar ik heb (bij de aanschaf) van mijn orgel (in een Contentkast) wel eens gehoord, dat dat PCC systeem wel "bruikbaar is" voor Hauptwerk, o.a. voor het kiezen van je te bespelen sampleset.
Wat verder de mogelijkheden met dat systeem zijn weet ik niet, maar je zou eens kunnen informeren bij een dealer (Mixtuur bv, want volgens mij had ik het daar vernomen).
Ron.

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 04 maart 2012 00:41

Re: PCC systeem content

Ron,

Ik heb ook inderdaad een mail gestuurd naar mixtuur, maar dacht zal hierop het forum ook de vraag stellen.
Wellicht zijn er meerdere personen die met dit bijltje hebben gehakt
mijn vader heeft ook een mixtuur console en bedient zijn orgel ook via het pcc systeem.

Het voordeel hiervan is dat je de pc en beeldscherm niet meer zo vaak nodig hebt.

Gr. Jacob
Groet,

Jacob
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 maart 2012 11:49

Re: PCC systeem content

Inderdaad....ik heb mn scherm ook zelden aan staat....de keuzes van het te bespelen orgel heb ik aan mn duimpistons gekoppeld staan.

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 04 maart 2012 20:23

Re: PCC systeem content

Het PCC systeem is geen PC, maar een personal control center. Deze wordt gebruikt voor het intoneren van het orgel, maar ook voor het wisselen van de stemming. Deze functies werken waarschijnlijk met MIDI control messages, en Hauptwerk kan hier ook naar luisteren. Je kunt dus de stemming van je Hauptwerk orgel hier ook mee aanpassen. Ik weet niet of het mogelijk is extra functies (een lijst met orgels die je kunt laden) hieraan toe kunt voegen.

Het PCC geeft je dus alleen een extra interface.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 maart 2012 22:01

Re: PCC systeem content

Nou, ik had het dus mis betreffende dit PCC systeem.
Het lijkt er idd op, dat je hiermee dus via Midi ook allerlei zaken in HW kan doen. Maar krijg je dan ook vanuit HW een terugmelding op het schermpje??

En om hoeveel mogelijke extra funkties zou het dan gaan?? Ik vind het zelf al mooi als een digitaal orgelconsole ook de presets, koppels etc als Midi naar buiten zendt.....

Helemaal fraai wordt het natuurlijk als je ook de registertablets kunt gebruiken, en dat dan de lampjes vanuit HW ook juist worden aangestuurd. Heeft iemand dit ook al draaien?? Ik heb zelf geen ervaring met de consoles van de laatste generatie......

HG

Geert

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 05 maart 2012 15:07

Re: PCC systeem content

Geert,


De presets en registers van het electr. Orgel staan gekoppeld aan hauptwerkorgel. Helaas zend het zwel pedaal
Geen midi signaal uit. Het blijft dus behelpen.

Inzake het pcc ben ik ook benieuwd of het geladen orgel en de gekozen stemming verschijnt op het pcc systeem.


Gr. Jacob
Groet,

Jacob
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 05 maart 2012 20:00

Re: PCC systeem content

Vreemd dat de zwel geen Midi zendt; ik dacht dat dit alleen gold voor de analoge en begintijd-digitale consoles......

Nouja, is wel een leuk doehetzelf klusje om het toch te midificeren....

HG

Geert

Berichten: 148

Geregistreerd: 15 maart 2011 16:42

Woonplaats: Bruinisse

Bericht 05 maart 2012 21:20

Re: PCC systeem content

Geert,

De eminent is ook al een jaartje of 10 oud. k weet niet wanneer het digitale tijdperk is begonnen :shock:
Zwel midificeren Is zeker een mooie klus, maar model dsc 300 heeft ook niet zo veel registerflippers dus blijft ook daar behelpen.
Het console dat ik nu op het oog heb heeft er 64. Dat is meer dan voldoende en als daar het zwelpedaal wel is midigestuurd is dat probleem ook weer verholpen.
Groet,

Jacob
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 06 maart 2012 00:10

Re: PCC systeem content

Ja, sorry, je had het dus over je oudere console....Die Content zal het wel hebben, denk ik.....

Bij mij is de trap plus de kleine ruimte waar ik speel, de beperking voor zoiets fraais. Maar op een Ikea-tafel met een klavierenkastje kom je ook een eind.......en sinds kort een Launchpad erbij. Helaas gaat het daardoor steeds meer op Startrek dan op een muziekinstrument lijken........

Mijn liefste wens is eigenlijk, om een kerk-ambiance te scheppen; liefst zou ik een aantal foto'sdie ik heb gemaakt van de ramen in Chartres, Bourges, etc....op transparant willen afdrukken en dan van achteren verlichten, enz.......

HG

Geert

HG

Geert

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com