Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

MIDI interface en Domusorgel

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4

Geregistreerd: 09 jun 2012 17:05

Bericht 09 jun 2012 20:43

MIDI interface en Domusorgel

Goedenavond allemaal,

Even voorstellen:
Ik ben Kees Verhoek, ben 27 jaar jong en al jaren lang een actief amateurorganist.
Als hobby ga ik graag met een paar vrienden, mooie orgels in het land bespelen.
Inmiddels heb ik er al behoorlijk wat gehad...

Thuis heb ik een redelijk recente Domus Vivace 40 de luxe staan uit 2009
En ik ben nu op een punt gekomen dat ik het geluid "zat" ben en graag wat anders wil.
Ik heb daarom vandaag ook besloten Hauptwerk te downloaden en te installeren...
Eigenlijk ben ik lekker gemaakt door een paar vrienden die het ook hebben.
Marien Stouten zei vanmiddag nog tegen me: Kees, kijk je uit? het is erg verslavend.

Ik wil dan rustig aan een begin gaan maken en het langzamerhand oppakken.
Uiteindelijk zal ik dolgraag een compleet orgel willen hebben met de nieuwe sampleset van Tholen!

Afijn ik loop tegen een paar dingen aan, het lukt me niet...
Ik heb vandaag een MIDI-USB-Kabel gekocht en deze in m'n computer en orgel geplugd, ik krijg alleen totaal geen reactie...
Nu heb ik een MIDI - USB kabel met een soort van converter/interface (een heel klein "kastje") ertussen, volgens degene in de muziekwinkel had ik die nodig, terwijl ik bijvoorbeeld op mixtuur.com een MIDI-USB kabel zie zonder converter/interface ertussen. De kabel is voorzien van 2 5-polige stekkertjes voor in en uit.
Doe ik wat fout of ligt het aan de instellingen? Ik hoop dat iemand me verder kan helpen...

Heeft iemand sowieso ervaring met een Domusorgel en Hauptwerk of weet iemand waar ik daar eventueel informatie over kan vinden?

Alvast bedankt voor uw/je reactie!

Met vriendelijke groeten,
Kees Verhoek
keesverhoek@hotmail.com

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 09 jun 2012 21:01

Re: MIDI interface en Domusorgel

Dag Kees,

Even nagaan:
- Ziet Windows de midi interface? Als je het ding er voor het eerst in prikt gaat Windows als het goed is drivers installeren
- Zo ja; heb je in Hauptwerk (bij 'general settings / midi') al ingesteld dat HW die midi interface gebruiken moet?
- Zo ja; dan zou je in HW helemaal rechts onderin je scherm een groen lampje moeten zien oplichten als je een toets in drukt.
- Als dat ook zo is moet je de klavieren toewijzen: rechter muisknop op het klavier: auto-detect / laagste en hoogte toets indrukken / ok. Voiir elk klavier en pedaal apart een keer instellen.

Succes!
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 09 jun 2012 21:09

Re: MIDI interface en Domusorgel

Kees, op vrijwel alle Audio interfaces zit ook een Midi in/out. Bovendien worden daar drivers bijgeleverd.

Begrijpelijk dat je eerst eens zonder veel investering wilt uitproberen, maar die losse 1-poorts Midi-interface die wordt beslist overbodig op termijn.

Wel de Midi out van je console met de Midi in van de interface verbonden???

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jun 2012 21:13

Re: MIDI interface en Domusorgel

hoi Kees,

van harte welkom op dit forum, en zoals Marien al aangeeft "er is geen weg terug meer" :lol:

met de hulp zoals Anton dit vertaald moet het lukken om je op weg te helpen.

ik weet dat je een fan van PH bent dus met Tholen kan je daar naar met hart en lust op spelen.



als je vragen hebt schroom niet en stel ze, iedereen kan van elkaar leren hier.

veel speel plezier

groeten

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4

Geregistreerd: 09 jun 2012 17:05

Bericht 09 jun 2012 21:17

Re: MIDI interface en Domusorgel

Anton Heger schreef:Dag Kees,

Even nagaan:
- Ziet Windows de midi interface? Als je het ding er voor het eerst in prikt gaat Windows als het goed is drivers installeren
- Zo ja; heb je in Hauptwerk (bij 'general settings / midi') al ingesteld dat HW die midi interface gebruiken moet?
- Zo ja; dan zou je in HW helemaal rechts onderin je scherm een groen lampje moeten zien oplichten als je een toets in drukt.
- Als dat ook zo is moet je de klavieren toewijzen: rechter muisknop op het klavier: auto-detect / laagste en hoogte toets indrukken / ok. Voiir elk klavier en pedaal apart een keer instellen.

Succes!


Anton,

Ik denk dat bij je eerste regel het probleem zit, mijn computer reageert helemaal niet als ik de USB inplug terwijl in mijn orgel de MIDI pluggen zitten en mijn orgel aanstaat...

Heb je daar ervaring mee?

Groet,
Kees

Berichten: 4

Geregistreerd: 09 jun 2012 17:05

Bericht 09 jun 2012 21:24

Re: MIDI interface en Domusorgel

Jan Wim schreef:hoi Kees,

van harte welkom op dit forum, en zoals Marien al aangeeft "er is geen weg terug meer" :lol:
met de hulp zoals Anton dit vertaald moet het lukken om je op weg te helpen.
ik weet dat je een fan van PH bent dus met Tholen kan je daar naar met hart en lust op spelen.

als je vragen hebt schroom niet en stel ze, iedereen kan van elkaar leren hier.

veel speel plezier

groeten

Jan Wim


Dank voor het warme welkom hier!!
Ik ga zeker mijn best doen en ik kom vast iedere keer een stapje verder...

Groet,
Kees

Berichten: 4

Geregistreerd: 09 jun 2012 17:05

Bericht 09 jun 2012 21:39

Re: MIDI interface en Domusorgel

In de bijlage zit een plaatje van de interface die ik heb en daar was geen CDtje of wat dan ook bijgeleverd...
Mijn computer herkend het apparaat ook niet, zal dat het probleem zijn?

Groet,
Kees
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 09 jun 2012 21:46

Re: MIDI interface en Domusorgel

Wat velen de eerste keer fout doen (ik ook): 'out' moet op 'in' en 'in' op 'out'. Dus niet 'in' op 'in' en 'out' op 'out'. Controleer dus eerst dat maar eens.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 09 jun 2012 22:08

Re: MIDI interface en Domusorgel

dan een driver op internet opzoeken.

soms moet je eerst de driver installeren, en daarna je usb inpluggen

succses

gr


Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 09 jun 2012 23:09

Re: MIDI interface en Domusorgel


Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com