Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Orgelkast

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 16

Geregistreerd: 07 jul 2012 15:34

Bericht 18 okt 2012 11:38

Orgelkast

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen aan een tekening(en)voor het maken van een orgelkast met boven de klavieren een touchscreen
(54 cm.) en daar boven de mogelijkheid om luidsprekers in te bouwen.De totale hoogte mag niet meer zijn dan
175 of 180 cm.Graag zou ik wat maten hebben van hoe breed en m.n.de plaats van de klavieren(3)t.o.v.het pedaal.
gr. Jan

Berichten: 86

Geregistreerd: 05 jun 2011 13:24

Bericht 23 okt 2012 12:23

Re: Orgelkast

Beste Jan,

Wat betreft het laatste punt (positie klavieren t.o.v. pedaal) kan ik je wel helpen. Ik heb zelf ook een tekening gemaakt voor mijn orgel in aanbouw. Stuur anders even een PB.

Het eerste punt: uiteindelijk wordt ieder orgel toch weer anders, al naargelang je wensen.
Ik zou zeker zelf een 3D-tekening maken, voordat je begint met bouwen. Daar heb je tijdens het bouwen heel veel plezier en gemak van. Een geschikt (gratis en gebruiksvriendelijk) programma hiervoor is Google Sketch-up.

Ik heb het als volgt gedaan: bouw in Sketch-up eerst alle componenten die in het toekomstige orgel moeten komen (klavieren, pedaal, PC, schermen, etc) en plaats die in je tekening. Bouw er vervolgens een meubel omheen. Pas als laatste kun je nog wat wijzigen en schuiven om een zo fraai mogelijk concept te maken. Zo krijg je een orgel dat zo compact mogelijk is, en achteraf blijkt alles er ook nog in te passen...

Gr. Dirk1

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com