Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Extra speakers toegevoegd

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 22 feb 2013 21:31

Extra speakers toegevoegd

Ik heb boven op mijn orgel een passieve luidspreker set gemaakt. Twee driewegspeakers van visaton en een 40 cm. sub van Pioneer. Ik had deze speakers nog liggen en had nog een kanaal over op mijn midi kaart. Om het niet al te lelijk te laten wezen in de huiskamer heb ik mijn favoriete sampelset orgel (zwolle) af laten drukken op geluid doorlatend doek. Dat is weer eens wat anders dacht ik zo. Nou ja, het ging mij om het geluid en dat is nu veel ruimtelijker en gedetailleerder.
Het plaatje bij het praatje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 feb 2013 21:41

Re: Extra speakers toegevoegd

Ziet er indrukwekkend uit, mooi gedaan

maar als ik je nog 1 tip mag geven( wil je uiteraard niks opdringen) als het technisch nog mogelijk is zou ik de gehele speakerbak 180 graden draaien.

zodat je Tweeters onder zitten, ( tweeters zo dicht mogelijk bij gehoor hoogte) dan vang je meer detail op tijdens het spelen.

Nogmaals dit is zeker geen kritiek ik vind het een imposante verschijning, zeker met zo'n mooi doek ervoor


veel succses

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Keer terug naar Speeltafels (o.a. bouw)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 81 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com