Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

ODF en o.a. het windmodel

Toon actieve onderwerpen


lub

Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 09 feb 2011 18:12

Woonplaats: Urk

Bericht 25 maart 2019 16:49

Re: ODF en o.a. het windmodel

Kun je daar wat meer info over geven over die waarschijnlijke bug ? En heeft deze ook invloed op andere samplesets?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 maart 2019 17:07

Re: ODF en o.a. het windmodel

lub schreef:Kun je daar wat meer info over geven over die waarschijnlijke bug ? En heeft deze ook invloed op andere samplesets?

ik kan daar nog niets over zeggen/ het lijkt me fair dat eerst Milan reageert, want voor het zelfde is de vermeende bug iets anders.
Maar is het wel een bug zoals die richting MDA gestuurd is, dan heeft dat zeker invloed op alle sets
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 25 maart 2019 20:51

Re: ODF en o.a. het windmodel

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/33781

de Dulciaan en de Quintadeen gerestaureerd , de Dulciaan ala CD ,aan deze opname is nog niet het rear kanaal toegevoegd. Maar de ruimtelijkheid is al toegenomen met modificatie van de beide front kanalen
HW; Prestant 8v
Gemshoorn 4v

RW: Quintadeena 8v
Dulciaan 8v

PED: Bourdon 16v

tremulant RW
koppel HW-PED
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 26 maart 2019 08:56

Re: ODF en o.a. het windmodel

Schitterend!
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 06 apr 2019 21:47

Re: ODF en o.a. het windmodel

Vandaag de ruimtelijkheid en diepte van het geluidsbeeld aangepast, van enkele stemmen, uiteindelijk zal de gehele set die kant op gaan

Deze aanpassing komt eigenlijk alleen tot zijn recht als je dit afspeelt op een gecorrigeerde setup, omdat het zoveel mogelijk faserein getuned is, waarbij de rear speakers de front sound klonen.
Dus front en rear krijgen het zelfde signaal, het spanningsveld wat dit veroorzaakt geeft diepte aan de sound
http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/33902
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 apr 2019 21:48

Re: ODF en o.a. het windmodel

De kroon (sesquialtera en scherp) van het rugwerk zijn danig straf gefilterd, dat het haast niet mogelijk meer is om nog enige boventonen toe te voegen.
Meer sprankling is eigenlijk niet meer toe te voegen, het maximale is er uit geperst, wat rest is een kloof tot het origineel :cry:

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/34026
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 106

Geregistreerd: 23 feb 2018 21:26

Bericht 17 apr 2019 20:35

Re: ODF en o.a. het windmodel

Ha Jan Wim, goed gespeeld hoor, petje af. Maar of dit nou de ideale muziek is om windmodel en orgel te testen?
Ben benieuwd naar je idee achter deze keuze....

PS suggestie: dit soort orgels zijn, volgens een boekje over Hinsz door oa Jan Jongepier en Gert Oost, gebouwd voor gemeentezangbegeleiding. En de daarbij horende voorspelen. En wellicht werd er ook nog wat (hoofdzakelijk koraalgebonden) literatuur op gespeeld, uiteraard uit die tijd. 1774 dus, en wellicht de honderd jaar daarvoor omdat Groningen nogal conservatief was. Maar of bijvoorbeeld de muziek van Bach en Buxtehude toen in Groningen bekend was is zeer onzeker. Zeker in geval van een dorpsorganist. Zou het spelen van koraalgebonden muziek in klassieke stijl niet een beter beeld van dit orgel geven?
"Het orgel is een beelt vant leven hier beneden" - Revius

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 17 apr 2019 20:57

Re: ODF en o.a. het windmodel

orgelitis schreef:Ha Jan Wim, goed gespeeld hoor, petje af. Maar of dit nou de ideale muziek is om windmodel en orgel te testen?
Ben benieuwd naar je idee achter deze keuze....

PS suggestie: dit soort orgels zijn, volgens een boekje over Hinsz door oa Jan Jongepier en Gert Oost, gebouwd voor gemeentezangbegeleiding. En de daarbij horende voorspelen. En wellicht werd er ook nog wat (hoofdzakelijk koraalgebonden) literatuur op gespeeld, uiteraard uit die tijd. 1774 dus, en wellicht de honderd jaar daarvoor omdat Groningen nogal conservatief was. Maar of bijvoorbeeld de muziek van Bach en Buxtehude toen in Groningen bekend was is zeer onzeker. Zeker in geval van een dorpsorganist. Zou het spelen van koraalgebonden muziek in klassieke stijl niet een beter beeld van dit orgel geven?


het windmodel staat even in de pauze stand Orgelitis, i.v.m mogelijke bug in de software
de test die ik ondertussen maak is met name de klankleur richting cd sound te stuwen

Wellicht heb je qua muziek keuze een punt, maar mijn muziek collectie is niet zo 18 eeuws ingericht :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 18 apr 2019 21:57

Re: ODF en o.a. het windmodel

Mooie klank maar vooral goed gespeeld.
Ik heb er met plezier naar geluisterd.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 18 apr 2019 23:28

Re: ODF en o.a. het windmodel

Het klinkt sprankelend, maar toch een beetje vreemd. Lijkt wel een te lage bitrate...
Het aanblazen is een beetje vreemd. Maar wel mooi gespeeld!
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 27 apr 2019 08:45

Re: ODF en o.a. het windmodel

Mooi gespeeld Jan-Wim! Het geeft voor mij registratiemogelijkheden weer waar ik nog niet aan had gedacht.
Ik vraag mij af of de afsluiters geopend of gesloten in het ODF windmodel van enige invloed zijn op de windfluctulatie, ik kan het zelf niet ontdekken.
Wat de hoge tonen betreft, toen ik overstapte op de ADAM A3X boxen werden met name de hoge tonen veel briljanter en scherper.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 13 aug 2019 08:39

Re: ODF en o.a. het windmodel

Ik ben benieuwd of er nog vordering in je project zit Jan Wim. Heb je al antwoord van Milan gehad op de bug die je ontdekte? Of is het wachten op een nieuwe hauptwerkversie?
groet Frans

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 aug 2019 15:52

Re: ODF en o.a. het windmodel

Fransvdl schreef:Ik ben benieuwd of er nog vordering in je project zit Jan Wim. Heb je al antwoord van Milan gehad op de bug die je ontdekte? Of is het wachten op een nieuwe hauptwerkversie?
groet Frans




Hoi Frans,
Milan zwijgt in alle toonaarden, dus geen flauw idee of hij deze bug oplost in hw5
En de vraag is nog wat de nieuwe beveiliging gaat doen, of de odf daarna nog toegankelijk is.

Het is en blijft angstig stil
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 14 aug 2019 11:00

Re: ODF en o.a. het windmodel

Dat is een buitengewoon verontrustend bericht. Is er niemand die hier een vinger achter krijgt?
Je bent nog wel verder gekomen met Midwolda of ligt dat hierdoor stil? Ik kijk stiekem wel uit naar jouw verbeteringen aan deze set.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 15 aug 2019 17:18

Re: ODF en o.a. het windmodel

RobE schreef:Dat is een buitengewoon verontrustend bericht. Is er niemand die hier een vinger achter krijgt?
Je bent nog wel verder gekomen met Midwolda of ligt dat hierdoor stil? Ik kijk stiekem wel uit naar jouw verbeteringen aan deze set.


Zolang Milan niets laats horen is het vervolg onzeker.
Want als HW uitkomt met een beveiligings update waarbij de ODF ook beveiligd wordt , is het einde oefening qua windmodel aanpassingen.
Dus zal een aangepaste odf ook niet meer uitwisselbaar zijn verwacht ik.
En de bug staat ook in het teken van het gehele project.

Maar zoals ik al eens eerder vermeld heb hier op het forum, het hele HW gebeuren in handen van Milan baart mij zorgen.
Maar dat is een andere discussie ;)

Milan is diversen keren op de hoogte gebracht na een gedegen onderzoek, incl. uitgebreide documentatie en bewijzen van de bug, een 2e persoon die exact tot dezelfde conclusie gekomen is, dat er naar alle waarschijnlijkheid een redelijk forse bug in HW zit.
Reactie. Nul,nul................... Dat is erg onprofesioneel vind ik
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 17 aug 2019 08:48

Re: ODF en o.a. het windmodel

Sorry heren, maar ik kwam in dit verband nog een leuke uitspraak van J.J. van den Berg tegen: (RD 11-08-'78)
...Ook ben- ik een falikant tegenstander van al dat geëxperimenteer met ademende windvoorzieningen enz. Ik hoef geen orgel met een hartinfarct. Het moet wel leven; het moet ook weer niet zo akelig strak zijn....
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 19 aug 2019 08:00

Re: ODF en o.a. het windmodel

Jan Wim schreef:
Fransvdl schreef:Ik ben benieuwd of er nog vordering in je project zit Jan Wim. Heb je al antwoord van Milan gehad op de bug die je ontdekte? Of is het wachten op een nieuwe hauptwerkversie?
groet Frans




Hoi Frans,
Milan zwijgt in alle toonaarden, dus geen flauw idee of hij deze bug oplost in hw5
En de vraag is nog wat de nieuwe beveiliging gaat doen, of de odf daarna nog toegankelijk is.

Het is en blijft angstig stil

Het is te hopen dat het lange wachten beloond gaat worden Jan Wim, en ondertussen kunnen we niet anders dan orgelspelen.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 19 aug 2019 09:22

Re: ODF en o.a. het windmodel

ondertussen kunnen we niet anders dan orgelspelen.


Gelukkig wel Frans :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 okt 2019 22:10

Re: ODF en o.a. het windmodel

zolang Milan niet thuis geeft, heb ik wel de basis aangepakt van Midwolda
Heel veel is er weggegooid :oops: als referentie blijft nog steeds de cd opname's van Midwolda
Hoe ik ook restaureer met de Difuus en rear samples van de set, komt het niet in de buurt van de cd...……….

De Direct opnames zijn nog het beste qua detail, maar erg slordig bewerkt, nu is het in de audio eenmaal zo kwijt=kwijt
Toch heb ik met de CD als uitgangspunt en met toevoeging van IR een redelijk verbluffend resultaat weten te bereiken.
Wat m.i. veel dichter naar de originele orgelsound gaat, je hoort nu in de aangepaste registers ook heel mooi een samenhang tussen orgel en akoestiek.

Gevaar is wel als je er intensief mee bezig bent ga je , je eigen "werk" mooi vinden :lol: :lol: :lol:
dus wil ik graag het resultaat aan jullie voorleggen.

ik wil een voorbeeld posten van Vater unser in …… van Bohm waarbij je zowel de set als de cd opname kan horen
Alleen 1 klein probleem ik kan in reaper mijn gemaakte audio opname niet terug vinden :oops: als opgeslagen zijnde?? ik zie alleen nog maar een midi file geen wave
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 okt 2019 23:03

Re: ODF en o.a. het windmodel

Normaal is het zo dat als je op de Recorder STOP knop klikt, er een pop-up moet komen waarin de filenaam van de opname staat. Deze selecteren en dan save as om deze op te slaan waar jij wilt.
Op deze manier weet je zeker dat Reaper opneemt. Je kunt ook nogmaals op de Record knop klikken om de opname te stoppen. Dan wordt de wav file automatisch opgeslagen.

Vraag: heb je een aparte track gemaakt voor de WAV opname?
Alle andere audiotracks moeten naar deze opname track gezonden worden.
En het rode lampje op de track moet wel aan staan.

In de printscreen hoe ik de settings van de recording track (track 4) heb staan.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 okt 2019 23:18

Re: ODF en o.a. het windmodel

Zoals het plaatje laat zien staat het bij mij ook ingesteld, voorheen kon ik ook via de popup save, en een naam geven.
Vreemde is dat de popup niet meer zichtbaar is na einde van de recording
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 okt 2019 23:23

Re: ODF en o.a. het windmodel

Zie je in de opname track de Vu meter wel omhoog komen?
Sturen de andere tracks wel een signaal naar die recording track?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 okt 2019 23:33

Re: ODF en o.a. het windmodel

Evert-Jan schreef:Zie je in de opname track de Vu meter wel omhoog komen?
Sturen de andere tracks wel een signaal naar die recording track?


ja de meter slaat uit, en als ik de opname track een output geeft hoor ik de opgenomen muziek ook terug
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 okt 2019 23:48

Re: ODF en o.a. het windmodel

Mijn instellingen bij File --> Project settings:
project settings.jpg


Ik neem in Reaper geen MIDI op. Waarom zou ik? Dan kan in HW. En het voordeel is dat ik dat direct kan afspelen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 okt 2019 23:56

Re: ODF en o.a. het windmodel

na een herstart werkt reaper weer, vreemde case...………...
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com