Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Combination files Kampen in HW 4

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 14 mei 2011 17:34

Combination files Kampen in HW 4

Zojuist probeerde ik de combination files van Kampen, gemaakt door Christiaan Boogaard, in te laden in HW4. (http://www.pcorgan.com/images/sampleset ... ptwerk.xml en http://www.pcorgan.com/images/sampleset ... ptwerk.xml)

Ik gebruik de functie "Registration" / "Import combination set"

Als ik dit probeer krijg ik de melding dat ze:
1. Niet voor dit orgel zijn maar voor een ander orgel (136)
2. Het gemaakt is met een oudere versie van HW.

Het advies dat er bij staat is om het eerst in te laden in het orgel waarvoor het gemaakt is, waardoor het geupgrade word. Daarna moet je dan waarschijnlijk weer een export doen ofzo. Nou vermoed ik dat dit Kampen Extended is, maar deze heb ik zelf niet geladen.

Iemand ervaring hiermee, of kan iemand de combination files verzorgen die bij mij werken?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 mei 2011 18:49

Re: Combination files Kampen in HW 4

Rik

Met HW4 is het format van de file gewijzigd en heeft ook geen extentie .XML meer.
Je kunt de betreffende XML file gewoon plaatsen in de directory c:\hauptwerk\user files\combinations\000136 en dan in Kampen inladen (je moet hem dan in het "LOAD window" kunnen zien).
Bij laden wordt deze gerenamed (gen xml meer) en geconverteerd naar 4.0 format

Evert-Jan

Berichten: 129

Geregistreerd: 19 maart 2011 23:51

Bericht 14 mei 2011 22:35

Re: Combination files Kampen in HW 4

Helaas was dat hem niet.

Maar ik heb nu wel gevonden hoe het moet:

Open de files met kladblok en verander "uniqueOrganId" dan van 136 naar 135 als je de normale (dus niet extended) versie van kampen gebruikt. Vervolgens kan je ze netjes (zoals het hoort toch zeker??) Importeren via de menu optie.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 mei 2011 23:46

Re: Combination files Kampen in HW 4

Ik wist niet dat je de "gewone" versie gebruikte ipv extended (heb ik overheen gelezen)
Importeren zou moeten werken maar in de HW3 versie tijd copieerde ik de file gewoon in de betreffende directory

En wat je ook even moet doen is de "out of de box" combinatie opslaan onder een andere naam zodat je die ook weer kunt (na)laden; anders moet je de gehele samplset opnieuw laden om terug te gaan om de default combinatieset.


Nog een aanvulling: naast een mogelijke foutmelding in HW (??) zal de klankkleur van Christan's combinatie file ook niet kloppen vanwege het ontbreken van de benodigde koppels, die in de extended versie zijn aangebracht (naast de uitbreiding van manualen en pedaal tot f):
• Koppel Pedaal - Rugwerk
• Koppel Pedaal - Bovenwerk
• Koppel Pedaal - Borstwerk
• Koppel Hoofdwerk naar Rugwerk (II - I)
• Koppel Hoofdwerk naar Bovenwerk I (II - III)
• Koppel Hoofdwerk naar Borstwerk (II - IV)
• Koppel Bovenwerk I naar Bovenwerk II (III - III)
• Koppel Bovenwerk naar Borstwerk (III - IV)
• Koppel Rugwerk naar Bovenwerk I (I - III)

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com