Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

registratie reset bij opnemen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 01 apr 2016 19:09

registratie reset bij opnemen

Hallo Hauptwerk lotgenoten. ik zit met een kleine uitdaging. Zodra ik orgelspel wil opnemen en ik op de rode REC knop druk begint de opname door automatisch alle registers dicht te gooien. Nu vind ik Hauptwerk nogal intelligent en snap ik dat het zijn protest is om zo te voorkomen dat mijn amateuristisch orgelspel vastgelegd word, maar hij doet het ook als ik toporganisten onder mijn vage vriendenkring mijn orgel laat toucheren....iemand hier een oplossing voor?? HW 4.2.1.003
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 01 apr 2016 19:17

Re: registratie reset bij opnemen

Dat is normaal als je een MIDI-opname maakt. Bij een MIDI-opname moet namelijk ook de registratie vastgelegd worden. Dat gebeurt door na het starten van de opname de registratie te kiezen. Vanaf 0 beginnen dus.

Bij een audio-opname is dat niet nodig, dus als je voor alleen een audio-opname kiest (door 'Arm for MIDI' uit te vinken), wordt de registratie niet gereset.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 01 apr 2016 20:44

Re: registratie reset bij opnemen

Als je via een aparte sequencer ( Reaper) midi opneemt, dan omzeil je dat natuurlijk.

Maar dan heb je ook geen snapshot van de beginregistratie uiteraard. Dus ja, in alle gevallen moet je eerst starten en dan pas registreren.

HG

Geert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 apr 2016 21:31

Re: registratie reset bij opnemen

Met Reaper los je het wel op als je de opname al laat lopen voordat je begint met registreren.

Je kunt het ook in HW oplossen door de eerste registratie te programmeren in een Master General. Het paneeltje kun je oproepen via menu View --> Mini control panels --> Master Generals 1 - 10.
En als je View --> Mini control panels --> Setter, general cancel, hand registration and utils op roept, dan heb je ook de Set knop.

Werking: zet je registratie klaar. Druk op de Set knop ('lampje' gaat branden). Druk op de Master Generals 1. Druk op Set knop ('lampje' weer uit). De registratie is geprogrammeerd onder knop 1.
Als je nu gaat opnemen drukt je als de opname loopt eerst op Master Generals 1, waardoor die registratie ook in de MIDI file is opgenomen.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 01 apr 2016 21:56

Re: registratie reset bij opnemen

En als je alleen audio opneemt heb je dat niet.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 91

Geregistreerd: 05 okt 2015 05:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 02 apr 2016 09:09

Re: registratie reset bij opnemen

Dank dank dank, mijn Dank is groot.. ;)
Welke dressoirkast zou nou niet zo’n droom promotie willen en verder schitteren als Hauptwerkorgel

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com