Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Lijst met favoriete orgels

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 09 sep 2014 20:56

Lijst met favoriete orgels

Weet iemand of de lijst met favoriete orgels in Hauptwerk ook bewerkt kan worden?
Ik heb op mijn orgel een drietal toetsen en een display in gebruik om uit de lijst een orgel te selecteren.
De volgorde is echter niet naar mijn wens, ook adressen niet in gebruik en in de lijst komen orgels voor die ik intussen gedeïnstalleerd heb.
Wie weet raad?

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 10 sep 2014 00:39

Re: Lijst met favoriete orgels

Je kan die lijst gewoon overschijven, dus als je het onderhavige orgel geladen hebt, gewoon "assign current organ as favorite"......( of iets dergelijks) en dan klik je op het daarbij gepresenteerde lijstje gewoon op het gewenste nummertje.
Ik ind het een zeer handige faciliteit in HW, heb zelf 20 orgels op hun eigen knop zitten. ( Launchpads....)

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 10 sep 2014 09:02

Re: Lijst met favoriete orgels

Geert schreef:Je kan die lijst gewoon overschijven, dus als je het onderhavige orgel geladen hebt, gewoon "assign current organ as favorite"......( of iets dergelijks) en dan klik je op het daarbij gepresenteerde lijstje gewoon op het gewenste nummertje.
Ik ind het een zeer handige faciliteit in HW, heb zelf 20 orgels op hun eigen knop zitten. ( Launchpads....)


Maar hoe krijg ik niet meer bestaande orgels weg? Je kunt 32 orgels in lijstje opnemen, maar zoveel bezit ik er niet. En ik heb nagenoeg alle demo's verwijderd. Zou graag na de orgels blanco regels hebben.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 10 sep 2014 20:29

Re: Lijst met favoriete orgels

Geen idee......hindert het??
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 10 sep 2014 20:38

Re: Lijst met favoriete orgels

Jan schreef:Weet iemand of de lijst met favoriete orgels in Hauptwerk ook bewerkt kan worden?
Ik heb op mijn orgel een drietal toetsen en een display in gebruik om uit de lijst een orgel te selecteren.
De volgorde is echter niet naar mijn wens, ook adressen niet in gebruik en in de lijst komen orgels voor die ik intussen gedeïnstalleerd heb.
Wie weet raad?

Jan


Jan,

Volgens mij is het zo, dat als je een lege preset hebt en er staat nog een gedeïnstalleerd orgel in, je deze gewoon moet aanklikken en loaden. Hij geeft dan aan dat de sampleset niet meer te vinden is.
Bij mij waren de demosets daarna niet meer in hetzelfde preset. Weet het niet zeker meer, maar dacht dat ik het zo gedaan had. (ga het nu natuurlijk niet uitproberen met mijn overgebleven sets.... :lol: :lol: :roll: Daarna alle bestaande sets achter elkaar opgeschoven in de lijst. Staan nu netjes van 1 en dan verder .

misschien niet wat je bedoelde, maar, succes ermee

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 10 sep 2014 23:40

Re: Lijst met favoriete orgels

Geert schreef:Geen idee......hindert het??


Ja het hindert. Ik heb een display met daaronder een "+" knop, een "-" knop en een "enter" / "selecteer" toets.
Het ziet er niet mooi uit dat ze niet op volgorde staan.

Ik ga Jos z'n voorstel proberen.

Bedankt, groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 11 sep 2014 07:57

Re: Lijst met favoriete orgels

De algemene XML file van Organ Settings kun je aanpassen. Eerst hauptwerk stoppen XML file aanpassen, niet aanwezige orgels verwijderen en eventueel volgorde aanpassen, daarna Hauptwerk weer starten.

Ik weet even niet uit m'n hoofd hoe die file heet, maar de mappenstructuur en de naamgeving van de XML file spreekt voor zich.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 11 sep 2014 12:04

Re: Lijst met favoriete orgels

Goed idee, van die XML-file. Wel altijd oppassen, met saven...!! Evt eerst een reserve-kopietje maken.
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 11 sep 2014 17:27

Re: Lijst met favoriete orgels

Het is de file %HAUPTWERKLOCATION%\HauptwerkUserData\Config0-GeneralSettings\Config.Config_Hauptwerk_xml
De tag <sborgxx> en de tag <sborgshxx> aanpassen.

Succes!

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 12 sep 2014 22:59

Re: Lijst met favoriete orgels

gjschipper schreef:Het is de file %HAUPTWERKLOCATION%\HauptwerkUserData\Config0-GeneralSettings\Config.Config_Hauptwerk_xml
De tag <sborgxx> en de tag <sborgshxx> aanpassen.

Succes!


Ik moest eerst nog wel een XML editor downloaden, daarna de teksten verwijderd en verplaatst en voila, uiterst tevreden. Bedankt voor de moeite.

Jan

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com