Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk 4.1.1

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 24 sep 2014 19:27

Re: Hauptwerk 4.1.1

Ze hebben dus toch geleerd van de toenemende ontevredenheid. Dit is snel!
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 24 sep 2014 19:40

Re: Hauptwerk 4.1.1

En de licentie voor de gratis versie is al weer afgeschaft. Dus toch bang voor de concurrentie van GO?
Hauptwerk version 4.1.0 required a 90-day evaluation/Free Edition license key to be installed and refreshed each 90 days, in order for Hauptwerk to be able to launch without a Hauptwerk USB key attached. That is no longer necessary for version 4.1.1 onwards, which can launch indefinitely, with no need to install or renew any keys.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 sep 2014 19:56

Re: Hauptwerk 4.1.1

Dat had ik ook al gelezen.
Ik denk dat het afgeschaft is niet om GO (dat wist men van te voren immers toch ook al), maar omdat ze er achter gekomen zijn dat veel HW PC's niet aan internet hangen. Dan moet iemand op een andere PC de 90 dagen licentie downloaden en op de HW PC installeren. Dat is allemaal te technisch voor iemand die alleen maar orgel wil spelen. Het schrikt potentiele kopers af.
Daarom is de Dongle driver nu separaat te downloaden en installeren. Zij die de Free versie gebruiken hebben die driver niet nodig. En installatie kan ook geen probleem meer veroorzaken.

En de snelle update is m.i. vanwege alle problemen met die dongle driver. Door afzonderlijk te installeren, krijgt HW minder "schuld" vanwege problemen maar kan het probleem naar een product van derden geschoven worden.

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 24 sep 2014 21:00

Re: Hauptwerk 4.1.1

Evert-Jan schreef:Dat had ik ook al gelezen.
Ik denk dat het afgeschaft is niet om GO (dat wist men van te voren immers toch ook al), maar omdat ze er achter gekomen zijn dat veel HW PC's niet aan internet hangen.

Maar dat wisten ze toch ook van tevoren?
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 sep 2014 23:21

Re: Hauptwerk 4.1.1

Volgens mij niet. Je hoeft immers bij MDA/Hauptwerk niet te melden of je PC wel of niet aan internet hangt.

Ik denk dat het men daar nu door ervaring over de afgelopen ca 2 maanden achter is gekomen (o.a. achterstallige Windows updates).
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 25 sep 2014 00:02

Re: Hauptwerk 4.1.1

na mijn vorige ervaring wacht ik toch even wat ervaringen af van mede gebruikers :-)
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 25 sep 2014 10:13

Re: Hauptwerk 4.1.1

Evert-Jan schreef:Volgens mij niet. Je hoeft immers bij MDA/Hauptwerk niet te melden of je PC wel of niet aan internet hangt.

Ik denk dat het men daar nu door ervaring over de afgelopen ca 2 maanden achter is gekomen (o.a. achterstallige Windows updates).

Dat betwijfel ik. Als je het officiële forum leest - en dat doen ze bij MDA toch - kwam daar ook voor versie 4.1 al vaak voorbij dat mensen hun pc niet aan internet hebben hangen. Ook zelf raden ze aan om storende processen zoveel mogelijk uit te schalen, dus ook draadloze modems. En internet via een netwerkkabel is in de meeste gevallen gewoon niet handig, gezien de locatie van een HW-pc bij het orgel.

Ik zou me hooguit kunnen voorstellen dat ze dachten dat gebruikers van de gratis versie geen aparte HW-pc hebben en dat zo'n pc dus wel aan internet hangt. Maar dan zie je een flinke groep 'fanatieke' gebruikers dus over het hoofd. En van die groep gebruiken velen ook of zelfs vooral GO. Tenminste, dat is mijn inschatting. Maar het blijft natuurlijk giswerk.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 55

Geregistreerd: 10 mei 2013 14:26

Bericht 30 sep 2014 21:02

Re: Hauptwerk 4.1.1

Goedenavond,
Even mijn bevindingen...
Mijn ruim 2 jaar oude pc met W7 had nooit windows updates gehad. Ik was eerst huiverig om de HW update te doen, zeker na alle verhalen wat er fout ging...

Toch heb ik vorige week de pc voor het eerst aan internet gehangen, gratis virusscan geïnstalleerd en in verschillende sessies de updates binnen gehaald.

Vervolgens een weekje zonder problemen gespeeld en vanmiddag Hauptwerk 4.1.1 geïnstalleerd.
Eerst de dongle update gedaan en vervolgens de "kleine" update. Ging boven verwachting allemaal.
Nu nog bezig met alle sets een keer door te laden....

Groet,

Albert

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 01 okt 2014 10:06

Re: Hauptwerk 4.1.1

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=19&t=13487

Uit dit topic blijkt dat het afschaffen van de licentie voor HW Free als gevolg heeft dat er ook geen versleutelde gratis sets meer gebruikt kunnen worden. Tenminste, geen oude versleutelde gratis sets die dateren van vóór versie 4.1. Nieuwe versleutelde gratis sets, speciaal voor 4.1.1 gemaakt, zouden wel werken.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 70 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com