Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

HW Basic - geheugen limiet

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 10

Geregistreerd: 07 mei 2012 21:22

Bericht 12 nov 2014 14:10

HW Basic - geheugen limiet

Een vraagje.

Op dit moment speel ik nog in HW free versie. En eigenlijk voldoet dit prima, maar soms wil ik net iets meer, bijvoorbeeld wat meer registers. Hiervoor is de stap naar HW advanced voor mij te groot. Dus ik overweeg HW Basic. Echter, ik vind de stap vooruit die ik dan doe zo klein. Nu kan ik orgels tot 1,5 Gb laden, dan zou ik 3 Gb kunnen laden, het segment van de samplesets dat je dan kunt laden verandert niet zoveel.
Weet iemand waarom dit niet bijvoorbeeld 6 Gb is? Dan is de keuze ineens reuze. Veel computers hebben tegenwoordig 8 Gb (zie ik ook heel vaak hier langskomen) en daarbij is 6 GB een heel logische keuze.
De overige beperkingen van HW basic begrijp ik wel en heb ik geen moeite mee.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die er zo over denken.

Wim

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 12 nov 2014 14:29

Re: HW Basic - geheugen limiet

Ja, helemaal mee eens. Stuur een mail naar MDA, wie weet heb je geluk en veranderen ze voor jou een getalletje...

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 12 nov 2014 15:00

Re: HW Basic - geheugen limiet

Inderdaad, die limiet van 3 Gb is inmiddels wel achterhaald.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 07 jul 2012 15:20

Woonplaats: Waarder (ZH)

Bericht 18 nov 2014 13:51

Re: HW Basic - geheugen limiet

Ik heb hier destijds ook mailwisseling over gehad met Brett Milan,

Het zou erg fijn zijn (understatement) als er een Hauptwerk variant komt die tussen Basic en advanced in zit en daarmee ook een commerciele kans voor Milan betekent.

Het antwoord was dat dit er nog niet in zit, (ook niet in de pijplijn) deze mail heb ik ca een jaar geleden verstuurd. Hoe meer mensen hier om vragen hoe hoger wellicht de urgentie hiervoor wordt bij Brett :idea:

Met Hauptwerk Basic kan ik net aan Doesburg mini laden en dat is toch wel een heel fraaie combinatie qua specs/mogelijkheden e.d.
Met vriendelijke groet,

Jan Barend
2 klaviers inbouworgel, pedaal, midi 128 interface, i7-6700K, 32 GB Ram, M2-SSD, Emu 0404, Hauptwerk Advanced, Dom Utrecht Sampleset.
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 18 nov 2014 22:36

Re: HW Basic - geheugen limiet

Als je weinig of niets wil besteden en wil toch echt iets meer ? Probeer eens Grandorgue V0.3.1.1726 met de samples van Eglise Potestante te Romanswiller (oost Frankrijk).
De normale versie van deze sample set, maar ook de extented versie met Subbas 32" in pedaal, draait perfect op 5 Gb intern memory.
Schitterend Frans van Stiehr-Mockers orgel van 1843 met 21 stemmen op 2+P. Zie http://decouverte.orgue.free.fr/orgues/romanspr.htm
En niks gedeeltelijk bespeelbaar naar het HELE orgel is vrij beschikbaar ! De samples kun je hier vinden http://www.pcorgan.com/SampleSets.html
Succes.

M.v.g. Marius
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com