Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

velosovo laden in advanced 4

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 24 jul 2011 17:59

velosovo laden in advanced 4

Gisteravond heb ik advanced 4 geinstalleerd.(upgrade van advanced3 )
Bij het inladen van Velesovo surround wordt niet surround maar de wet versie ingeladen.
Te zien boven in.
Hoe kan ik de surroundversie inladen?
Daarnaast heb ik de wetversie ook ingeladen, maar ik heb tot nu toe de surroundversie gebruikt.
En die wil ik weer gebruiken.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 25 jul 2011 22:33

Re: velosovo laden in advanced 4

Hallo Tammo,

Ik ga er van uit
- dat je een meerkanaals geluidskaart hebt.
- dat je in HW 4 ook meerdere kanalen hebt ingesteld (twee kanalen voor de 'front' samples en twee kanalen voor de 'rear' samples.

Heb je bij het laden van Velesovo dan ook de front-samples en de rear-samples naar de goede uitgangen/kanalen gestuurd?

Inderdaad staat er bovenin het scherm geen 'surround', maar als je het goed instelt (ook bij het laden) is het wél degelijk surround.

HG,
Anton

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 26 jul 2011 09:38

Re: velosovo laden in advanced 4

Hallo Anton,

Wat geluidsapparatuur betreft ben ik een grote leek. (en ook m.b.t HW4 advanced)
Ik heb een focusrite saffire 6 usb en twee versterkers en 4 boxen.
Geen surround, maar wil wel de Velesovo surround gebruiken.
Bij het inladen staat i.d.d. de surround aangegeven, maar niet in het display bovenaan.
De instellingen in hW4 advanced weet ik niet (te vinden ).

Ik zal proberen in ieder geval de aansluitingen geluidskaart boxen aan te geven.
Aan de achterkant van de geluidskaart staan 6 outputs
1,2,3 en 4 zijn voor kleine pluggen en daarnaast nog 1 en 2 voor grote pluggen.
Die laatste 2 (grote pluggen) heb ik aangesloten op een minder kwaliteit vesterker met 2 kleinere boxen (om wat ruimtelijk effect te krijgen)

Bij de (kleine) line outputs heb ik 1 en 2 aangesloten op een betere versterker (via aux) en grote boxen.
Die grote boxen had ik eerder gekocht voor een zo goed mogelijke weergave van orgelmuziek.
Dat zijn (in mijn beleving) goede boxen waarbij het laag ook goed wordt weergegeven.
Toch haalt mijn apparatuur bij het spelen van de samples lang niet de kwaliteit die ik bij de orgelvoorbeelden van pcorgan hoor.
Maar goed , op het ogenblijk heb ik niet de middellen om de apparatuur te verbeteren.

Hoe de instellingen in HW4 betreffende front en rear moeten zijn; ik heb geen idee en weet ook niet waar ik dat moet zoeken.
Graag verdere tips.
Bij voorbaat dank,

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 26 jul 2011 19:45

Re: velosovo laden in advanced 4

Hallo Tammo,

De Saffire is in ieder geval in staat om Surround weer te kunnen geven want het is een 4 kanaals kaart.

Is er eventueel iemand bij jou in de buurt die je verder kan helpen?
Het zal gaan om:
1) in Hauptwerk de onafhankelijke twee stereo-audio uitgangen instellen.
2) Velesovo zo laden dat de front-samples naar het ene stereokanaal gaan en de rear-samples naar het andere.
3) De 4 luidsprekers zo op de Saffire aansluiten dat het surround-effect ook cht goed komt: dat dus de rear-samples áchter je klinken en de front-samples vóór je.

Succes!

Anton

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 27 jul 2011 09:04

Re: velosovo laden in advanced 4

Hallo Anton,

Dank voor de aanwijzingen.
Maar is het mogelijk aan te geven waar en hoe ik in HW punt 1 en 2 kan instellen?
Mijn engels is beperkt, waardoor ik moeilijk "de weg" in HW kan vinden.

Vr. gr.

Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com