Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geluidskaart benaderen vanuit HW 4

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 26 jul 2011 17:12

Geluidskaart benaderen vanuit HW 4

Hallo,

Ik heb een Audiophile 2496 geluidskaart. Hoe kan ik deze vanuit het Hauptwerk menu benaderen? Als ik het geluid harder zet, gaat ie op een bepaald moment 'knetteren' en ik wil even kijken of dat soms aan de instellingen ligt

H gr

Chiel Jan

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 26 jul 2011 19:17

Re: Geluidskaart benaderen vanuit HW 4

Ha Chiel Jan,

Ik lees dat je de kaart binnen hebt en geïnstalleerd.

Omdat je met een losse versterker werkt moet het HW geluid dat je naar je versterker stuurt niet te sterk zijn. In Hw kunje het geluid qua decibels instellen middels de audio output level toolbar.

De juiste sterkte van de geluidsweergave dien je te bepalen met de volumeknop van je versterker.
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 27 jul 2011 12:50

Re: Geluidskaart benaderen vanuit HW 4

Ha Peter,

Ja, klopt! Alles is inmiddels geïnstalleerd en doet het uitstekend!
Is dat volume benaderbaar via de control + ]? Alleen, waar kun je zien hoeveel db je geplust hebt?

H gr

CJ

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 27 jul 2011 14:03

Re: Geluidskaart benaderen vanuit HW 4

Zie blz. 282 van de handleiding.

Open het audio menu: View > Large floating control panels (for this organ) > Audio, MIDI and Performance

Je moet het audio output level (trim dB) zo hoog mogelijk zetten, maar niet te hoog. Zolang je bij een volume van 100% in het groene gebied blijft, zit je goed. Alleen bij volle akkoorden in vol orgel mag je enkele uitschieters in het gele gebied hebben, maar zodra je in je het rode gebied komt, krijg je 'clipping', wat zeer schadelijk is voor je luidsprekers.

Als je het basisvolume (trim dB) eenmaal op de juiste stand hebt staan, kun je het volume vervolgens regelen door 'volume' op een stand lager dan 100% te zetten, of via de volumeknop van je versterker.

Voor elke sampleset moet je dit opnieuw doen.

Wanneer het audio menu gesloten is, kun je groen/geel/rood nog steeds in de gaten houden in de statusbalk, rechtsonder.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 152

Geregistreerd: 02 apr 2011 21:48

Woonplaats: Alblasserdam

Bericht 27 jul 2011 17:14

Re: Geluidskaart benaderen vanuit HW 4

Hoi Gerrit,

Bedankt voor je aanvulling! Duidelijk zo

H gr

CJ

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com