Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

registercombinaties opslaan

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 27

Geregistreerd: 09 jun 2015 22:00

Bericht 15 jul 2015 22:44

registercombinaties opslaan

Hallo

Ik heb mijn nieuwe pc geinstalleerd. Alles werkt
alleen lukt het mij nog niet om registercombinaties op te slaan. Ik kan op mijn orgel 9 combinaties opslaan. Voorheen werkte dat prima. Nu lukt dit niet. Moet ik nog iets instellen in Hauptwerk?

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 jul 2015 18:47

Re: registercombinaties opslaan

Op je orgel (Johannus, Eminent, enz) kun je NOOIT registratie van Hauptwerk opslaan.
Wat wel kan (en dat is afhankelijk van het merk/type electr. orgel) is dat je de presetknoppen van je orgel kunt gebruiken in Hauptwerk. En ik denk dat je dat bedoelt.

Als je in HW het Mini View Master Generals 1-10 en 11-20 voor hebt staan, moet je die knoppen koppelen aan de presetknoppen van je orgel. Dit gaat via midi-learn (op de knop staan en dan rechter muisknop).
En neem dan ook direct de General cancelknop en Set knop mee.

Dit moet je per sampleset instellen. Verder moet de registratiebank van je orgel leeg zijn als je ook de speakers van je orgel gebruikt. Immers bij geprogrammeerd presets van je orgel gaan die registers op je orgel meespreken. Anders een plug in de koptelefoonaansluiting van je orgel doen zodat je geen audio uit je orgel hoort.

Opslaan van registraties gaat via het menu Registration --> Save as ...

Berichten: 27

Geregistreerd: 09 jun 2015 22:00

Bericht 18 jul 2015 11:31

Re: registercombinaties opslaan

Hallo Evert-Jan

Bedankt voor je reactie en uitleg. Het is nu gelukt, alles werkt prima.
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 24 jul 2015 22:31

Re: registercombinaties opslaan

Als je een Johannus orgel hebt met intonatie drukknopjes zoals SOLO, HYMN en TRIO dan kun je een van deze knoppen gebruiken om de registerstemmen van je orgel uit te schakelen. Dit moet wel eenmalig met het Intonat software programma gedaan worden, door alle volumes op nul te zetten. Dat heb ik ook gedaan. Bij mijn Johannus heb ik HYMN in combinatie met BAR. In deze stand kan ik gewoon de eindversterkers met alle luidsprekers, zowel onder in de kast als boven in het pijpenfront, gebruiken om mijn virtuele orgelsamples te bespelen.
Dan speel je echt nooit meer met de koptelefoon - of je moet het toch willen.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com