Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

General Crescendo

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 25 jul 2015 10:04

General Crescendo

Goedemorgen,

Ik heb een General Crescendo op mijn Domus Prestige 80, deze wordt bediend middels een 3e zwelpedaal. Nu wil al lang dit Crescendopedaal inzetten bij Hauptwerk, tot heden is me dat niet gelukt. Weet iemand op dit forum of dit te verwezenlijken is en zoja, hoe?

Hartelijk gegroet,


Huib van der Geer
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)
Avatar gebruiker

Berichten: 312

Geregistreerd: 12 feb 2014 18:08

Woonplaats: Waarder

Bericht 25 jul 2015 15:40

Re: General Crescendo

Hoogstwaarschijnlijk is het net zoals bij een Johannus orgel. Het crescendo zwelpedaal heeft heeft geen midi. Kijk eens in de Domus handleiding of zoek verder op internet of dat inderdaad zo is.
Vriendelijke groet, Marius

Zeer tevreden GrandOrgue gebruiker op Johannus Rembrandt 375 orgel

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 25 jul 2015 19:45

Re: General Crescendo

Dag Huib,

Ik gebruik een Cantor als console waarin veel Johannus-onderdelen zijn verwerkt. Het crescendo pedaal genereert hier wel midi-signalen. Echter deze midicodes zijn andere codes dan de code van de registers. Ook overruled de crescendo de midi van de registers. Het heeft mij indertijd veel hoofdbrekens gekost en ben er niet uitgekomen.
Ik gebruik het crescendo pedaal van de Cantor daarom niet. Het crescendo van een sampleset stuur ik aan met een van de 2 andere zwelpedalen.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com