Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

launchpad

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 02 okt 2015 15:03

launchpad

beste forum.......

na wat opstart problemen doet HW het nu goed op mijn pc.
waar ik nu tegen aan loop is het registreren van de orgels.
Ik gebruik nu een klein usb keyboartje wat op zich prima werkt. het voor mij grote nadeel is dat ik niet goed, en snel kan zien welke registers waar zitten. dat is erg lastig tijdens het spelen.
ik heb als oplossing voor deze onhandigheid ergens gelezen dat een launchpad met verlichte knoppen erg handig is.
kan iemand mij hierover adviseren, welke is goed, welke niet. werkt het uberhaupt wel?
gezien de moeilijkheden die ik had met de midilink gaat mijn voorkeur uit naar iets wat via de usb werkt.

groeten

wim

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 02 okt 2015 15:08

Re: launchpad

Heb er geen ervaring mee, maar heb wel eens foto's gezien van zo'n setup. Heb het zelf ook wel eens overwogen als goedkoop alternatief voor een touchscreen. Op marktplaats staan veel novation launchpads, is met een goede deal volgens mij wel te krijgen voor 60-70 euro. En werkt via USB.

Vervolgens nog even de registers op een slimme manier toewijzen en op een doorzichtig vel schrijven (of ernaast houden), en dan lijkt me dat best handig. Ander orgel = ander papier erover/ernaast!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 02 okt 2015 15:36

Re: launchpad

hoi Wim

als je in het bezit bent van een iPad dan kan je daar ook mee registreren
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 02 okt 2015 16:36

Re: launchpad

Jan Wim schreef:hoi Wim

als je in het bezit bent van een iPad dan kan je daar ook mee registreren

Dan moet je pc wel met internet verbonden zijn. Het werkt perfect.
Volgens mij kan het ook met een Android tablet.

Mvg
Bram

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 02 okt 2015 17:17

Re: launchpad

Verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Peter op 06 dec 2017 21:44, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 47

Geregistreerd: 24 aug 2015 22:20

Woonplaats: Rozenburg

Bericht 02 okt 2015 17:47

Re: launchpad

beste allen.

ik ben niet in het bezit van een Ipad. ik moet dus iets aanschaffen om lekker te kunnen registreren.
als een launchpad in het algemeen goed werkt heb ik dat liever denk ik. de lampjes die oplichten als een register is ingeschakeld (neem ik aan) lijken me erg handig.
de dingen werken via usb? door het gedoe in het recente verleden met midilink heeft dat mijn voorkeur.
kan iemand mij adviseren over een type of merk waarvan is bewezen dat het goed werkt?

groeten

wim

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com