Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Verschillende HWconfig.probleem

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 11 okt 2015 13:31

Verschillende HWconfig.probleem

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Als je 3 HWconfiguraties hebt , staan die niet los van elkaar?

Bv. Ik heb Utrecht in Conf. 1 EN in conf. 2 geinstalleerd. Als ik Utrecht uit 1 verwijder, blijkt hij ook uit config2 te zijn verwijderd.
Had dit voorkomen kunnen worden? Zo ja, hoe?

Ik wilde n.l. 1 config. helemaal verwijderen en alleen 1 conf. met reaper en 1 wet/surroud configuratie overhouden.
Het was me al opgevallen dat bij wisseling van een sample van reaperconf. naar wet/surroud config.
Je VST weer moet wijzigen in asio.

Wie kan me vertellen hoe dat precies werkt.
En kan ik Utrecht nog "terughalen" in een configuratie of moet ik die helemaal opnieuw installeren.
gr. Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 11 okt 2015 20:29

Re: Verschillende HWconfig.probleem

Dag Tammo,

Ik zie dat je online bent en nog niet verder bent gekomen.
De meeste actieve meelezers kunnen vandaag niet reageren.

De verschillen alt(ernatieve) configuraties van Hauptwerk maken alle gebruik van dezelfde bronbestanden. Een orgelsample zoals Utrecht installeer je dus eenmaal. Twee keer installeren zoals je schrijft, kan denk ik niet. Ieder Alt.Configuratie maakt gebruik van deze zelfde bronbestanden. Als je dus via een van deze Alt.Configuraties een orgel de-installeert heeft dat effect voor alle Configuraties.

Wel kan je per configuratie een sample laden en dus cachen.

Het voordeel van de Alt.Configuraties is dat je een orgel op verschillende manieren kan inladen voor diverse doeleinden. Bijv. een versie voor gebruik van reaper en Arc2, een normale speakerversie in surround (evt. met voicing), een stereo versie voorgebruik met hoofdtelefoon (zonder voicing). Het zijn maar voorbeelden.

In jouw situatie: Utrecht opnieuw installeren. Hopelijk heb je de settings niet verwijderd met het de-installeren..

Toevoeging:
Je wilde Utrecht in config1 verwijderen. Waarschijnlijk omdat je deze niet meer wil gebruiken en/of schrijfruimte wil vrijmaken. In een dergelijke situatie dien je het cachebestand te verwijderen. Dat bestand staat in de folder Hauptwerk\Hauptwerkworkingfiles\Congig1-Organcaches.

Zoek in deze folder de cachefile van Utrecht op. De ID van Utrecht kan je zonodig hier raadplegen viewtopic.php?f=6&t=2093

Groet,
Fokko

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 12 okt 2015 05:56

Re: Verschillende HWconfig.probleem

Fokko, dank voor je reactie.
Maar wat bedoel je met de settings niet verwijderen?

vrgr
Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 12 okt 2015 16:53

Re: Verschillende HWconfig.probleem

Tammoschut schreef:Fokko, dank voor je reactie.
Maar wat bedoel je met de settings niet verwijderen?

vrgr
Tammo


Tijdens het de-installeren stelt Hauptwerk de vraag in de trant van of je de organsettings wilt behouden of wilt verwijderen. Als je hebt aangegeven deze te willen behouden dan zal na het opnieuw installeren (ik neem aan dat je dat gaat doen) de settings zoals midi en voicing en audiorouting direct beschikbaar hebben. Zijn de settings verwijderd dan helaas, moet je alles opnieuw instellen voor dit sampleset.
In dat laatste geval: wellicht kan je gebruik maken van een recente Hauptwerkbackup (die wordt maandelijks gemaakt) en de settings weer terughalen. Dit heb ik echter nooit bij de hand gehad. Wellicht iemand anders die je hierbij op het juiste spoor kan helpen, of gewoon heel rustig aan proberen. Utrecht opnieuw installeren is sowieso nodig.

Fokko

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 12 okt 2015 18:24

Re: Verschillende HWconfig.probleem

Ik heb hem inmiddels opnieuw geinstalleerd. Maar ik moet opnieuw intoneren. Helaas.
Toch vind ik het vreemd dat je per hw configuratie niet een sample kunt installeren.
Als je bv. een sample als Velesovo onder HWconfiguratie wet/surroud wilt installeren en tevens onder reaper, dan heb je een probleem. Je moet al beginnen met Asio te wijzigen in VST.
En vorige week was ik bij John Boersma en toen viel het me op dat de layout van HW anders was dan de mijne.
En toch heb ik de laatste versie.

Gr.
Tammo
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 12 okt 2015 19:17

Re: Verschillende HWconfig.probleem

Dag Tammo,

Misschien moet je de 4 HWconfig snelkoppeling hernoemen in bijvoorbeeld:
- Surround
- Stereo
- Reaper
- Dry

Je kunt dan in elk van de configuraties hetzelfde sampleset LADEN alleen met dat verschil dat je in iedere configuratie je audio voorkeur, je intonatie en allerlei ander zaken in kunt stellen die dan vervolgens opgeslagen worden. Bij het opnieuw laden van een sampleset in een bepaalde configuratie heb je zo alles direct weer voorhanden!

Je schrijft steeds over installeren in een configuratie, maar dat is niet zo. Je installeert een sampleset in het softwareprogramma Hauptwerk en je laadt het in een configuratie naar keuze.
Een sampleset mag je nooit de-installeren in een bepaalde configuratie als je het set nog wilt gebruiken in een andere.

Berichten: 509

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:44

Woonplaats: Putten

Bericht 19 okt 2015 21:05

Re: Verschillende HWconfig.probleem

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik heb Utrecht opnieuw volledig moeten installeren.
Maar het "loopt " of beter het speelt weer.

Hgr.
Tammo.

NB Ik heb onder een nieuw topic nog een vraag over de transposer.
Windows 10 home. Intel (R) Core ( TMi7-6800K CPU @3,40Hz 3,40Hz, RAM 48 GB. 64bits
Geluidskaart: Presonus Studio 1824c , Galm: Lexicon MX 300.
speakers; 2 sets ADAM T8V, orgel 3 klaviers domus 1332

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 okt 2015 10:27

Re: Verschillende HWconfig.probleem

En heb je Utrecht ook weer opnieuw moeten intoneren? Zo ja, dan moet je wel even een backup maken in HW via File --> Backup. Als het weer fout gaat, kun je in ieder geval je instellingen terugzetten. Backup maakt dus alleen een copy van je instellingen en niet van HW zelf.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 20 okt 2015 19:13

Re: Verschillende HWconfig.probleem

Hauptwerk maakt maandelijks automatisch een backup. Je kan op je systeem zoeken in Hauptwerk\AutomaticBackups en dan kies je natuurlijk de backup van voor je (onbedoelde) wijziging. Zodoende kan je al je intonaties en andere settings terugzetten.

Daarnaast is het verstandig af en toe handmatig een backup te maken van je settings en deze op een ander medium te bewaren (externe schijf, usbstick, dropbox etc) voor het geval dat….

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com