Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Launchpad lampjes

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 03 jun 2015 12:55

Bericht 17 okt 2015 12:01

Launchpad lampjes

Ik heb 2 launchpads aangesloten op de pc en worden herkent en het programmeren van registers in hauptwerk wil ook , maar krijg alleen geen verlichte knoppen met allerlei kleuren.
Weten jullie hoe je dat voor elkaar kunt krijgen ?

groetjes Gerrit

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 17 okt 2015 17:56

Re: Launchpad lampjes

Dag Gerrit,

Een aantal jaren terug heb ik wat geëxperimenteerd met de launchpads.

Als ik het me goed herinner moet je de kleuren in Hauptwerk instellen onder Organ settings - Stop/coupler/tremulant settings - Input from Midi ..... - daar staat dan je launchpad en kun je na aanvinken een kleur selecteren voor het register in de linkerkolom.

Ik hoop dat ik het goed heb en dat het je lukt om een kleur toe te wijzen aan de verschillende registers.

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 29 okt 2015 13:08

Re: Launchpad lampjes

Dag Gerrit,

Is het gelukt om kleuren toe te wijzen op je launchpad?

Berichten: 562

Geregistreerd: 07 okt 2015 20:35

Woonplaats: Huizen NH

Bericht 02 nov 2015 12:45

Re: Launchpad lampjes

Resize of 2014-08-28 18.47.13.jpg

Resize of 2014-08-28 18.47.02.jpg

Gewoon rechtsklikken op een stop: "autodetect Midi-trigger settings" en dan dus een launchpad knop indrukken.

Ik heb de onderste twee rijen voor general presets gereserveerd. Dat doe je dan via View/Large Floating controlPanels....etc etc.

Verder heb ik ook orgelselektieknoppen, en andere funkties toegewezen. allemaal volgens de gangbare methodes.
Het maakt niets uit wat je indrukt, een Launchpad knop of iets anders, zolang het maar een signaal afgeeft dat door HW wordt herkend.

Wat WEL bijzonder is: bij een launchpad knop krijg je dus een sub-window waarin je kunt kiezen voor totaal aan/uit ( met standaard kleur geel) of een intensiteitswisseling met bijbehorende kleurselektie.

De getoonde setup gaat uit van de Caen-registers, die er op papierstroken bij zijn vermeld. Met opoffering overigens van diverse rijen toetsen.
Die heb ik op het voorbeeld met volledig aan/uit geprogrammeerd. Het andere voorbeeld ( Anloo) laat zien, dat ik juist kleuren heb toegepast. En dat de stops van Anloo dus op met Caen overeenkomstige posities zijn geplaatst.
Dus de trompet zit altijd op dezelfde plaats zeg maar. Bovendien helpen hier de kleuren ook nog eens ter identifikatie; rood voor tongwerken en koppels, groen voor 8 voets grondstemmen, etc etc.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com