Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk stopt onder het spelen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 16 nov 2015 17:57

Hauptwerk stopt onder het spelen

Beste mensen,

Een aantal maanden geleden heb ik op dit forum een aantal vragen gesteld over polyfonie. Die staat nu ingesteld op 1024
Volume 100 en -9 DB

Momenteel valt opeens mijn MIDI weg. Ik heb mijn orgel aan een TASCAM MK2 staan die verbonden is aan I7 laptop met 6 GB. Als enige sampleset heb ik Zoblitz. De registerknoppen zijn ook gemidificeerd en toegewezen aan Hauptwerk.
Internet en WIFI staat uit. ASIO drivers staan volgens mij aan

Als ik speel valt opeens het geluid weg en het MIDIsignaal ook. OP het scherm zie je mijn laatste registratie maar daar valt niets meer in te veranderen. In Hauptwerk zit de functie 'restart MIDI' maar dat doet het ook niet. De enige manier is om de hele computer opnieuw op te starten. Als je net lekker zit te spelen is dat heel irritant :oops:

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 17 nov 2015 16:46

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Het is een laptop dus de geluidskaart zit in de Tascam. Die omzeilt via USB de interne geluidskaart van de laptop, geeft het signaal door aan mijn versterker

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 17 nov 2015 18:27

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Nee de Tascam heeft geen eigen voeding. Komt via USB.
MIDI signaal zie wel binnenkomen op de Tascam alleen Hauptwerk pakt het niet op behalve als je de laptop opnieuw opstart..

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 17 nov 2015 18:34

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Levert je USB aansluiting voldoende vermogen voor de Tascam? Deze verbruikt 500 mA.
Geen andere USB gebruikers op de laptop aangesloten?
Wel een kwalitatieve USB kabel gebruikt? Dus voldoende aderdiameter? Die 500 mA moet natuurlijk ook bij de Tascam terecht kunnen komen en dat gaat wellicht niet goed bij een lowbudget USB vetertje. Dan wordt de spanningsval te groot.

Jan

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 17 nov 2015 19:35

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

er zitten maar 2 USB uitgangen op deze laptop. De één is voor de Hauptwerkdongle
De tweede is voor de Tascam. Ik heb ze ook al eens omgedraaid. Wat ik wel vreemd vind ik dat het maanden goed is gegaan.
Zelf heb ik ook zitten kijken in de General settings. De MIDI IN staat toegewezen aan de TAsCAM. BIj de MIDI OUt stond geen vinkje. Die heb ik nu ook op de TASCAM gezet. Misschien is dat het probleem..

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 nov 2015 19:57

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Midi Out heeft in jouw geval geen functie. Dit dient alleen om Midi signalen vanuit HW naar een extern device (bijv. LCD displays e.d) te sturen.

Is de accu van de laptop slechter geworden (omdat het maanden goed gegaan is)?
Werk je wel met de laptop aan de netspanning?

Alternatief is een USB hub met een eigen voeding kopen en daar de geluidskaart op aan te sluiten; bijv. http://www.allekabels.nl/usb-hub/174/1197152/4-poorts-usb-20-hub.html.

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 17 nov 2015 20:12

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

de laptop heeft altijd netvoeding omdat de batterij slecht is.
Een hub met eigen voeding is het zeker het proberen waard. Maar denken jullie echt dat daar het probleem zit? Als ik een toets indruk dan komt het signaal wel binnen op de TASCAM (kan ik zien omdat er een rood Ledje mee knippert). Alleen Hauptwerk zet dat signaal niet om naar geluid is mijn indruk....

Daarom denk ik niet dat de TASCAM het probleem is...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 nov 2015 20:27

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Zoals je het nu omschrijft lijkt mij geen voedingsprobleem maar eerder een software (driver) probleem. Heb je d elaatste versie geïnstalleerd? http://tascam.com/product/us-144mkii/downloads/

Ben je op de zelfde Windows versie blijven zitten? Welke W.versie?
Hangt de laptop aan internet en wordt deze steeds geüpdatet?

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 17 nov 2015 20:51

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Als ik op de Tascam site kijk naar de drivers dan zie ik dat zij verschillende drivers hebben staan. Zou jij de eerste driver doen? (V2.05 for Windows) of die daaronder (64 bit versie?)

Laptop hangt al tijden niet meer aan internet. Alle rotzooi is eraf. CCleaner vindt helemaal niets meer.

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 17 nov 2015 20:53

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Versie Windows: 7

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 nov 2015 21:07

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Jacco de Bree schreef:Als ik op de Tascam site kijk naar de drivers dan zie ik dat zij verschillende drivers hebben staan. Zou jij de eerste driver doen? (V2.05 for Windows) of die daaronder (64 bit versie?)

Je moet de bovenste hebben: http://tascam.com/content/downloads/products/205/tascam_us-122mkii_us-144mkii_win_205.zip
Daar zitten de 32 en 64 bits versie in. Na downloaden uitpakken. En dan setup.cmd runnen. Maar ik zou eerst de oude driver verwijderen. Dan ook de Tascam van de PC afhalen, de PC restarten en dan pas de nieuwe driver installeren.

Omdat de PC niet aan internet hangt, kan een eventuele update niet de oorzaak zijn dat de driver nu niet meer goed werkt.

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 18 nov 2015 21:09

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Drivers geinstalleerd en vanmiddag deed alles het prima!
Wim en Evert erg bedankt voor het meedenken en de goede raad!
Raden jullie me alsnog aan om een USB hub met voeding te kopen?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 nov 2015 22:04

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Jacco de Bree schreef:Raden jullie me alsnog aan om een USB hub met voeding te kopen?
Ik zou het even aanzien. Houdt het in gedachten als er weer problemen op treden.

Voordeel van een USB hub is wel dat je ook nog een (draadloze) muis kan aansluiten; bediening is dan makkelijker. Advies is dan een USB hub met een eigen voeding, zoals eerder aangegeven.

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 19 nov 2015 16:12

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Helaas. Hij stopte er net weer mee onder het spelen. Toen ik de computer overnieuw opstartte herkende hij nog steeds niets. Na nog een keer opstarten gelukkig wel.
Probleem hetzelfde: TASCAM reageert als ik een toets indruk (rood lampje). Hauptwerk reageert niet. Heb namelijk geprobeerd met een registerknop. Normaal gesproken druk ik die aan en zie gelijk op het scherm de registerknop aanflitsen. Nu helaas niet..... Zelf vermoed ik dat het probleem in Hauptwerk ergens zit maar waar.....

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 19 nov 2015 18:19

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Wat ook vreemd is dat de gewone geluidskaart het opstartgeluid van Windows geeft. Voorheen kwam dat geluid via de TASCAM. In het apparaatbeheer zie je de TASCAM staan en HASP HL 3.25. Is die HASP de interne geluidskaart. Zou die storingen geven?

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 19 nov 2015 18:22

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Ik zou onder 'Hardware and Sound' > Manage audio devices je interne geluidskaart inderdaad uitschakelen, zodat de Tascam de enige optie is (wordt dan als het goed is automatisch de default, groen vinkje). Als de Tascam daar grijs is en niet te selecteren, heb je helaas een driverprobleem waarschijnlijk...
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 07 jul 2012 15:20

Woonplaats: Waarder (ZH)

Bericht 19 nov 2015 18:23

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

De Hasp is de hardlock driver (dongle van Hautwerk).
Met vriendelijke groet,

Jan Barend
2 klaviers inbouworgel, pedaal, midi 128 interface, i7-6700K, 32 GB Ram, M2-SSD, Emu 0404, Hauptwerk Advanced, Dom Utrecht Sampleset.

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 19 nov 2015 18:29

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Bedankt mensen. Dat HASP de dongle is vermoedde ik al.
Heb ook al in de taakbalk op het speakericoon geklikt met rechtermuisknop >>>> afspeelapparaten>>> TASCAM wordt wel herkend. Het vinkje naar de TASCAM gezet. Vanavond even testen... Hopelijk is dat het probleem

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 19 nov 2015 19:12

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

MrNhanduc schreef:Ik zou onder 'Hardware and Sound' > Manage audio devices je interne geluidskaart inderdaad uitschakelen, zodat de Tascam de enige optie is (wordt dan als het goed is automatisch de default, groen vinkje). Als de Tascam daar grijs is en niet te selecteren, heb je helaas een driverprobleem waarschijnlijk...



Veel beter is om je interne geluidskaart in de bios uit te zetten!

Berichten: 83

Geregistreerd: 08 feb 2012 21:41

Bericht 26 nov 2015 11:19

Re: Hauptwerk stopt onder het spelen

Beste mensen,

Het waren de geluidskaarten die ruzie kregen. Ik heb het vinkje verplaatst naar de TASCAM en sindsdien (een aantal dagen nu) gaat het zonder problemen.... geluidskaart in het BIOS uitzetten houd ik dus nog even achter de hand...

Bedankt voor het meedenken en reageren!

Keer terug naar Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com